ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین کامپکت Mirage
تکنولوژی

دوربین کامپکت Mirage لنوو ضبط ویدیو‌های سه بعدی ۱۸۰ درجه را ممکن می‌سازد

لنوو امروز در جریان نمایشگاه CES از دوربین کامپکت Mirage پرده برداشت. این دوربین کامپکت خانگی می تواند ویدیوهای واقعیت مجازی  ۱۸۰ درجه را به صورت زنده استریم کند. دوربین کامپکت Mirage لنوو به دو عدد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

لنوو امروز در جریان نمایشگاه CES از دوربین کامپکت Mirage پرده برداشت. این دوربین کامپکت خانگی می تواند ویدیوهای واقعیت مجازی  ۱۸۰ درجه را به صورت زنده استریم کند.

دوربین کامپکت Mirage لنوو به دو عدد لنزفیش‌آی مجهز گشته که تهیه‌ی فیلم‌های 3D با زاویه بسیار پهن را ممکن می‌سازد. این کالا می‌تواند ویدیو و عکس‌های گرفته شده را براساس همکاری‌ها اخیر گوگل و لنوو،  مستقیماً روی سایت یوتوب آپلود کند. محصول یاد شده ۳۰۰ دلاری قرار است به همراه هدست واقعیت مجازی Mirage Solo در سه ‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود.

دوربین کامپکت Mirage

دوربین کامپکت خانگی لنوو به دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است که می‌توانند تصاویری استریوسکوپی ضبط کنند. Mirage ویدیو‌های 4K را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ذخیره کرده و کاربر می تواند با اتصال به شبکه‌ وای‌فای یا LTE به استریم ویدیو های یاد شده بپردازد.

همچنین او می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن همراه این گجت روی تلفن‌ هوشمند خود محتوای تولیدی را مشاهده کند اگرچه دوربین کامپکت Mirage نیازی به اتصال موبایل برای آپلود محتوا ندارد. ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این دوربین در نظر گرفته شده که ‌می‌توان آن را با استفاده کارت‌های حافظه SD نیز ارتقا داد.

دوربین کامپکت Mirage

ویدیوهای واقعیت مجازی  ۱۸۰ درجه قرار نیست یک نمای کامل از اطراف ارائه دهند. تصاویر تنها روبروی صورت کاربر به صورت فراگیر پخش می‌شود و در پشت سر وی، محتوایی نخواهد بود. در حقیقت این ویدیوها هم می‌توانند مانند یک ویدیوی معمولی در نمایشگر‌ها پخش شده و هم آنها را در هدست‌های واقعیت مجازی سه بعدی مشاهده کرد.

لنوو و گوگل باور دارند که تصاویر ۳۶۰ درجه می‌تواند برای برخی کاربران گیج‌کننده باشد. به عقیده‌ی آنها کیفیت استریم‌های ۳۶۰ درجه ازمورد مشابه ۱۸۰ درجه‌ی آنها بسیار پایین‌تر بوده و هنوز بسیاری از کاربران به روند فیلمبرداری و مشاهده‌ی این نوع ویدیو‌های ۳۶۰ درجه‌ای عادت نکرده‌اند.

به گفته‌ی «جف مردیت» معاون مدیر‌عامل شرکت لنوو، همکاری این کمپانی با گوگل برای حمایت از ویدیوهای واقعیت مجازی  ۱۸۰ درجه بدین دلیل است:

«مردم تنها به اتفاقات جلوی صورت خود اهمیت می‌دهند، آنها همیشه  سر خود را برنمی‌گردانند تا از پشت سرشان با خبر شوند. از این روست که بهتر است برای مشاهده‌ی دقیق اتفاقاتی که نمی توانیم آنها را حضوراً تجربه کنیم  از دوربین‌های جدید ۱۸۰ درجه بهره‌گیریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی