ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Aston_Martin-DB11
خودرو

مدیر عامل استون مارتین: ارایه اتومبیل اسپرت الکتریکی در آینده کاملا محتمل است

وقتی تسلا مدل S را با یک پیشرانه الکتریکی به میدان فرستاد، کمتر کسی فکر می کرد که این سدان پاک بتواند عملکرد فنی خارق العاده ای از خود به نمایش گذاشته و بسیاری از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

وقتی تسلا مدل S را با یک پیشرانه الکتریکی به میدان فرستاد، کمتر کسی فکر می کرد که این سدان پاک بتواند عملکرد فنی خارق العاده ای از خود به نمایش گذاشته و بسیاری از بزرگان را در مسابقه دشواری مثل درگ، به چالش بکشاند.

نه تنها این اتفاق افتاد، بلکه خودروساز پالو آلتویی با معرفی نسل دوم رودستر برای تمامی سوپر اتومبیل ها خط و نشان کشید. این خودرو با شتاب صفر تا 60 مایل 1.9 ثانیه ای و حداکثر سرعتی در حدود 250 مایل (402 کیلومتر) در ساعت بی تردید یکی از سریع ترین اتومبیل های جهان در سال 2020 خواهد بود.

tesla-roadster-1

تسلا با تولیدات خود به همگان ثابت کرده که خودروهای الکتریکی در کنار عدم آلایندگی، چه توانایی های فوق العاده ای می توانند داشته باشند. به همین جهت اکثر خودروسازان سنتی از جمله مرسدس بنز، فولکس واگن، جنرال موتورز و ب ام و با آن همسو شده و در راستای تولید مدل های برقی برنامه ریزی کرده اند.

Mercedes EQ concept

به تازگی مدیر عامل استون مارتین آقای اندی پالمر در گفتگویی که با نشریه انگلیسی Auto Express داشته به نکات جالبی درباره سیاست های آینده این کمپانی اشاره کرده است.

Andy Palmer, CEO of Aston Martin

آقای پالمر در مصاحبه خود در رابطه با تولید مدل های اسپرت برقی گفته:

این احتمال وجود دارد. چالش های مختلفی در ساخت یک اتومبیل برقی وجود دارد. یکی از مهم ترین چالش هایی که همه بر روی آن تمرکز کرده اند، باتری، سیستم مدیریت و ترکیب شیمیایی آن است.

شاید از صحبت های آقای پالمر بتوان اینگونه برداشت کرد که به دلیل پیچیدگی پیشرانه های الکتریکی نباید به این زودی ها انتظار یک خودروی اسپرت برقی با نشان استون مارتین داشته باشیم.

Aston_Martin-Vulcan_2016

به هر ترتیب این خودروساز انگلیسی برای ساخت اتومبیل های الکتریکی برنامه ریزی نموده و در سال 2019 با مدل RapidE وارد این عرصه خواهد شد. در تولید این مدل، استون مارتین از تجارب ویلیامز نیز بهره برده و برای پیشرانه آن عملکردی همانند موتورهای V12 قول داده است. ناگفته نماند RapidE فقط به تعداد 155 دستگاه تولید می شود.

Aston_Martin-RapidE_Concept_2015

علاوه بر مدل یاد شده، استون مارتین خود را برای معرفی نخستین کراس اوور تاریخ خود با نام DBX آماده می کند. این کراس اوور به تکنولوژی هیبریدی 48 ولتی مجهز خواهد شد.

Aston Martin DBX crossover concept and Andi Palmer

آقای پالمر در مصاحبه خود به پیشرانه های هیبریدی شارژی (Plug in) نیز اشاره داشته و افزوده استون مارتین هرگز به سمت این نوع از پیشرانه ها نخواهد رفت. شاید پیچیدگی و وزن بیشتر پیشرانه های هیبریدی پلاگین در مقایسه با نمونه های هیبریدی نرم دلیل این تصمیم باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sina.z
    sina.z | ۲۰ دی ۱۳۹۶

    پیشرانه الکتریکی هنوز نیاز به پیشرفت داره و باید خیلی فناوریش گسترده تر و به روز تر بشه حادثه ای که برای ریچارد هموند افتاد رو بیاد بیارین....دلیلش آتش سوزیش فکر کنم اختلال توی یک سلول بود و همین سلول سلول بعدی رو از کار انداخت و مثل دومینو این فرایند تکرار شد تا آتش گرفت..برای همینه که فناوری خودرو الکتریکی باید پیشرفت کنه

    • آریا
      آریا | ۲۱ دی ۱۳۹۶

      به خاطر تصادف اون اتفاق افتاد. نقص فنی نبود

      • sina.z
        sina.z | ۲۱ دی ۱۳۹۶

        درسته ...ولی نشان دهنده این هست که چقدر باتری های این نوع از خودرو ها آسیب پذیرند و فاصله زمان تصادف و آتش سوزی خیلی کم بود ...شما تصور کن روزی رو که همه خودرو ها با پیشرانه تماما الکتریکی به بازار بیان...صد در صد به نظر من اول باید روی باتری ها کار بشه و بعد روی طراحی و ویژگی های دیگه

مطالب پیشنهادی