ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Kia-Telluride_Concept_2016
خودرو

تلوراید برای تولید چراغ سبز گرفت؛ کیا به دنبال تولید یک شاسی بلند فول سایز قدرتمند

در سال 2016 و نمایشگاه خودروی دیترویت بود که کمپانی کیا از شاسی بلند مفهومی و فول سایز تلوراید (Telluride) رونمایی کرد. این خودرو در همان روزهای نخستین معرفی به دلیل طراحی خاص و پیشرانه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

در سال 2016 و نمایشگاه خودروی دیترویت بود که کمپانی کیا از شاسی بلند مفهومی و فول سایز تلوراید (Telluride) رونمایی کرد. این خودرو در همان روزهای نخستین معرفی به دلیل طراحی خاص و پیشرانه هیبریدی قدرتمند 400 اسب بخاری مورد توجه بسیاری از نشریات قرار گرفت.

Kia-Telluride_Concept_2016

دقیقا دو سال بعد و در روزهایی که بار دیگر شاهد برگزاری این نمایشگاه معتبر هستیم، پیتر شرایر مدیر دپارتمان طراحی کیا در مصاحبه ای که با رسانه ها داشته، باز هم به تلوراید پرداخته و از تولید آن در آینده نزدیک خبر داده است. به گفته آقای شرایر این شاسی بلند هفت  نفره از مدیران کیا برای تولید چراغ سبز دریافت کرده و به زودی راهی خیابان ها خواهد شد. وی حتی اشاره کرده که مهندسین کیا در زمان کنونی در حال کار بر روی این خودرو هستند.

Kia-Telluride_Concept_2016

نکته جالب اینکه مدیر طراحی کیا در اروپا یعنی آقای گریگوری گویلام (Gregory Guillaume) درباره احتمال عرضه تلوراید در اروپا گفته این خودروی فول سایز با بازار قاره سبز چندان همخوانی نداشته و مدل سورنتو بیشتر با نیازها و سلیقه مشتریان اروپایی سازگارتر است.

Kia-Telluride_Concept_2016

طبق انتظار ایالات متحده بازار اصلی تلوراید خواهد بود، اما احتمال عرضه آن در سایر بازارها نیز وجود دارد. در تایید این موضوع آقای گویلام به موفقیت موهاوی در روسیه و چند کشور دیگر اشاره کرده و فروش تلوراید در چنین کشورهایی را بسیار محتمل دانسته است.

Kia-Telluride_Concept_2016

بد نیست اشاره کنیم نسخه مفهومی این شاسی بلند خاص کره ای بر اساس شاسی سورنتو شکل گرفته، اما از لحاظ ابعاد 11.1 سانتی متر مرتفع تر، 12 سانتی متر عریض تر و 24.1 سانتی متر طویل تر است.

Kia-Telluride_Concept_2016

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، نیروی لازم برای جابجایی کانسپت تلوراید از طریق یک پیشرانه هیبریدی شارژی که 400 اسب بخار قدرت دارد، تامین می شود. این پیشرانه از یک موتور 3.5 لیتری V6 و یک موتور برقی 130 اسب بخاری تشکیل شده است.

Kia-Telluride_Concept_2016

یکی از ویژگی های ظاهری برجسته تلوراید، باز شدن درهای جلو وعقب در خلاف جهت هم بود که بعید است این ویژگی به نسخه تولیدی راه پیدا کند.

Kia-Telluride_Concept_2016

حال باید منتظر ماند و دید که آیا کیا باز هم خواهد توانست با ارایه محصولی با استانداردهای بالای جهانی بزرگانی مثل شورولت تاهو، تویوتا سکویا و فورد Expedition را در ایالات متحده به چالش بکشاند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    کیا جز ۶ برند مطرح جهانم نیست تو ایران میخرن چون گزینه دیگه نداریم و یکی ارزونه تو دنیا چون اپشن توپی نداره الیازش در حد پرایده

    • darksider
      darksider | ۲۷ دی ۱۳۹۶

      در نفهمی تو همین بس که هنوز رده بندی بهترین های دنیا رو نمیدونی که کیا توی قایل اعتکاد ترین ها و کم خرج ترین ها فعلا دو ساله اوله

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    خواب دیدی خیره هنوز جز ۶ برند مطرح نشده چه از لحاظ فروش چه کیفییت فقط تو ایران میخرن زیاد اونک بخاطر گزینه های کم و قیمت پایین کیا هستش

  • sina.z
    sina.z | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    کیا خیلی تو این چند سال پیشرفت کرده و الان داره با خودرو های روز دنیا رقابت می کنه..‌

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی