ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاز جدید طرح رجیستری از هفته آینده؛ الزام ثبت موبایل‌های دست دوم به سامانه همتا

رییس کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، «حمیدرضا دهقانی نیا» خبر از آغاز فاز جدید طرح رجیستری از هفته آینده داده که با آغاز آن چرخه خرید و فروش ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۱

رییس کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، «حمیدرضا دهقانی نیا» خبر از آغاز فاز جدید طرح رجیستری از هفته آینده داده که با آغاز آن چرخه خرید و فروش موبایل‌های دست دوم نیز به طرح رجیستری اضافه خواهند شد. در حقیقت در فاز جدید طرح رجیستری گزینه انتقال مالکیت در سامانه همتا فعال می‌شود، گزینه‌ای که با استفاده از آن موبایل‌ها می‌توانند با دریافت سیم‌کارت جدید همچنان در شبکه کار کنند و انتن دهی آنها قطع نشود.

دهقانی نیا ضمن تاکید به خریداران موبایل‌های دست‌دوم مبنی بر اینکه دستگاه خریداری شده را ابتدا حتما ریست فکتوری کنند، افزود:

«مبادله خرید بین دو نفر مراحلی را در بر می‌گیرد که انجام آنها ضروری است و به‌خصوص شخص خریدار باید آنها را رعایت کرده و سپس اقدام به خرید موبایل مذکور کند. در ابتدا با شماره گیری سامانه همتا یعنی #7777# و انتخاب گزینه سوم به مرحله انتقال مالکیت دست پیدا کرده و بعد از نوشتن IMEI، شماره تلفن خریدار را (سیم کارت جدیدی که قرار است داخل موبایل قرار بگیرد) را وارد کرده و سپس کد دریافت شده به سیم‌کارت خریدار را وارد کند. با اینکار در حقیقت IMEI جدید به نام سیم‌کارت جدید می‌شود. این عمل باید در موبایل‌های دو‌سیم‌کارت با هر دو IMEI و سیم‌کارت مذکور تکرار شود.»

دهقانی‌نیا در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه اگر خرید موبایل به عنوان هدیه باشد تکلیف خریدار چیست گفت:

«دو راه حل در این مورد داریم، یکی اینکه فرایند انتقال مالکیت دوبار تکرار شود، یک بار به نام خریدار هدیه و سپس او به هنگام کادو دادن موبایل، دوباره این فرایند را برای فرد هدیه‌گیرنده انجام دهد. راه حل ساده‌تر اینکه کد انتقال مالکیتی که برای خریدار ارسال شده را یادداشت کرده و آن کد را هنگام هدیه دادن موبایل هم تقدیم فرد کند، در این حالت با قرار دادن هر سیم‌کارتی روی موبایل و زدن آن کد، موبایل در شبکه برای همیشه فعال می‌شود.»

فاز جدید طرح رجیستری

مدیر کل ICT ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح رجیستری را کودکی نوپا دانست که به تدریج به بلوغی که باید برسد می‌رسد و آگاهی مردم را درباره این طرح نیز روز به روز بیشتر از گذشته عنوان کرد : «طرح رجیستری موبایل در ایران کاملترین طرح ثبت تلفن همراه بوده است که تا به امروز اجرا شده و با نمونه‌های مشابه که در سایر کشورها اجرایی شده متفاوت است.»

وی همچنین به چندین سایت و سامانه اشاره کرد که مردم می‌توانند در صورت بروز مشکلات احتمالی با مراجعه به آنها پاسخ‌های خود را دریافت کنند. دهقانی نیا معتقد است که باید برای نتیجه نهایی طرح رجیستری صبر کرد و برچسب‌های شکست و دیگر شایعات پیرامون آن را جدی نگرفت چرا که این اتفاق مثل سایر کشورها به تدریج به تکامل خود می‌رسد و در نهایت همه مسائل به نفع مصرف‌کنندگان و فروشندگان خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    خب خدا رو شکر ماهیت این طرح هم مشخص شد که جاسوسی از شهروندانه!
    اگر این طرح برای جلوگیری از قاچاق هست دیگه چرا اون رو با مالکش ثبت میکنید؟ شما باید فقط چک کنید اون IMEI قانونی وارد ایران شده یا نه، همین
    بقیه قطعا برای زیر نظر گرفتن فعالیت افراد داخل کشوره!!!

  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    خب خدا رو شکر ماهیت این طرح هم مشخص شد که جاسوسی از شهروندانه!

  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    چندش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی