ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پنل خورشیدی
علمی

اعمال تعرفه سنگین بر واردات پنل های خورشیدی و ماشین لباسشویی در آمریکا

دولت آمریکا از روز گذشته اعلام کرده که تعرفه های سنگینی را برای واردات پنل های خورشیدی و ماشین لباسشویی در نظر می گیرد و این مساله اعتراضات گسترده ای را در داخل و خارج ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۰

دولت آمریکا از روز گذشته اعلام کرده که تعرفه های سنگینی را برای واردات پنل های خورشیدی و ماشین لباسشویی در نظر می گیرد و این مساله اعتراضات گسترده ای را در داخل و خارج این کشور به دنبال داشته است.

یکی از شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی «اول آمریکا» بود که هدف از آن اولویت دادن به منافع تولیدکنندگان و کارگران این کشور نسبت به کمپانی های خارجی است و تعرفه های مذکور نیز بر اساس همین سیاست به تصویب رسیده اند.

«رابرت لایتزیر» نماینده تجاری ایالات متحده که مسئولیت توسعه و پیشنهاد سیاست های تجاری به ترامپ را بر عهده دارد امروز در بیانیه ای اعلام کرد که از نظر رییس جمهور افزایش واردات ماشین های لباسشویی و پنل های خورشیدی به تولیدکنندگان محلی این کشور لطمه زده است.ترامپبر این اساس 1.2 میلیون دستگاه ماشین لباسشویی که ابتدا وارد خاک آمریکا شوند مشول 20 درصد تعرفه و دستگاه هایی که تا دو سال پس از آن به آمریکا صادر شوند، مشمول 50 درصد تعرفه می شوند. میزان تعرفه در نظر گرفته شده برای پنل های خورشیدی نیز 30 درصد است که در طی چهار سال آینده کاهش پیدا می کند.

اگرچه اعمال این تعرفه های سنگین رضایت تولیدکنندگانی مانند Suniva و Solar-World را در پی داشته اما به گفته رییس انجمن صنایع خورشیدی 80 درصد از نیاز بازار آمریکا به این پنل ها از طریق واردات تامین می شود و سیاست ترامپ به بیکاری هزاران تکنسین فعال در زمینه نصب آنها منجر می شود.پنل خورشیدیرقبای خارجی کمپانی های آمریکایی نیز در برابر اقدامات دولت آمریکا ساکت ننشسته اند. برای مثال دولت کره جنوبی وضع این تعرفه ها را تاسف آور خوانده و تاکید کرده که به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

کمپانی های چینی نیز سهم گسترده ای در صادرات ماشین های لباسشویی و پنل های خورشیدی به آمریکا دارند و احتمالا دولت این کشور نیز اقداماتی را در سازمان تجارت جهانی در دستور کار خود قرار می دهد.

این سازمان که مسئولیت تنظیم قوانین جهانی تجارت و حل و فصل اختلافات بین اعضا را بر عهده دارد چندین سال قبل در موردی مشابه قانون افزایش تعرفه واردات فولاد به آمریکا را لغو کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    اینجا هم رئیس جمهوری داریم که اولویت آخرش ایرانه به حدی که میره آب معدنی رو هم از فرانسه وارد می کنه و اینطوری دیشب به ریش منو شما میخنده!
    علی برکت ا...

  • آریا
    آریا | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    کار درستیه.
    این چینی ها همه بازارهای دنیا رو خراب کردن با اشغالهای ارزونشون. امریکایی ها باید خر باشن محصول باکیفیت امریکا رو ول کنن برن محصول اشغال چینی بخرن فقط برای چند دلار ارزونتر

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۳ بهمن ۱۳۹۶

      شما از این سر دنیا دارین در مورد سلیقه مردم اونسر دنیا نظر میدین
      آشتو بخور باو چیکار به این چیزا داری علمت نمیکشه به قرآن

      • Mr. Robot
        Mr. Robot | ۴ بهمن ۱۳۹۶

        احسنت

مطالب پیشنهادی