ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی TSMC اولین چیپست 5 نانومتری را در 2019 تولید می کند

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، شرکت «صنایع نیمه‎ هادی تایوان» (TSMC) قصد دارد تولید اولین چیپست های مبتنی بر فناوری 5 نانومتری را در سال 2019 آغاز نماید. پس از آن نیز ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۲۳

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، شرکت «صنایع نیمه‎ هادی تایوان» (TSMC) قصد دارد تولید اولین چیپست های مبتنی بر فناوری 5 نانومتری را در سال 2019 آغاز نماید. پس از آن نیز این کمپانی در نظر دارد در سال 2020 تولید اولین چیپست های 3 نانومتری را شروع کند.

این کمپانی تایوانی برنامه ریزی کرده که تا انتهای ماه جاری میلادی (تا 11 بهمن ماه) ساخت کارخانه ای جدید را در پارک فناوری تایوان واقع در جنوب این کشور، راه اندازی نماید.

چیپست های 7 نانومتری TSMC در پاییز 2018 به تولید انبوه خواهند رسید

قرار است این کارخانه به تولید چیپست های 5 نانومتری تخصیص یابد. همچنین در آینده این کمپانی برای تولید انبوه چیپست های 7 نانومتری در پاییز سال 2018 آماده خواهد شد. عرضه انبوه چیپست های 5 نانومتری نیز برای سال 2020 برنامه ریزی شده اند و در همین سال نیز آزمایش چیپست های 3 نانومتری آغاز خواهند شد.

در حال حاضر اکثر موبایل هایی که به بازار عرضه می شوند، از چیپست هایی با فرایند تولید نیمه هادی 10 و 14 نانومتری بهره می برند. به نظر می رسد TSMC اولین کمپانی باشد که موفق خواهد شد چیپست های بر مبنای فناوری 7 نانومتری را روانه بازار کند.

بر اساس گزارشات پیشین انتظار می رود، کمپانی مدیاتک یکی از مشتریان این فناوری برای تولید چیپست های سری هلیو پی 40 و نیز هلیو پی 70 باشد.

همچنین با توجه به اینکه به نظر می رسد TSMC تا مدت ها تنها تولید کننده چیپست های مبتنی بر فناوری 7 نانومتری باشد، احتمالاٌ موفق خواهد شد مشتریانی از جمله کوالکام و اپل را برای ساخت چیپست ها حفظ کند؛ مشتری هایی که احتمالاً قرار است تولید چیپست های اسنپدراگون 855 و نیز A12 اپل را به TSMC بسپارند.

سامسونگ برای مدتی از TSMC عقب خواهد افتاد

به این ترتیب سامسونگ از این موضوع متضرر خواهد شد و احتمالاً عقد قرارداد تولید چیپست با اپل و کوالکام را از دست خواهد داد، زیرا در همان بازه ای که TSMC به تولید چیپست های مبتنی بر تکنولوژی 7 نانومتری می پردازد، در بهترین حالت سامسونگ قادر خواهد بود چیپست هایی بر مبنای فناوری های 10 نانومتری را تولید کند.

البته در اواسط سال 2017 سامسونگ خبر از تولید چیپست های 4 نانومتری تا سال 2020 در کارخانه تگزاس آمریکا داده بود. به این ترتیب انتظار می رود در نهایت این کمپانی کره ای خود را به رقیب تایوانی رسانده و از او پیشی بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rezamo
    rezamo | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    قیمت و کارایی و سود اوری حرف اخرو میزنه کمپانی ها علاقه ای به قیمت بالاتر ندارن اگه سامسونگ 4نانومتری رو بتونه با قیمت پاینتر از 3نانومتری بفروشه و چیپ کم مصرفی هم باشه قطعا کمپانی ها از این چیپ استفاده خواهند کرد با توجه به نفوذ سامسونگ من فکر میکنم سامسونگ پیروز میدان خواهد بود

مطالب پیشنهادی