ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فوتوشاپ
تکنولوژی

چگونه به کمک فوتوشاپ لبه های ناصاف را از بین ببریم؟

یکی از مهارت هایی که هر کسی دوست دارد فوت و فن آن را در فوتوشاپ خیلی خوب یاد بگیرد، ترکیب دو عکس باهم و ساخت یک تصویر کامپوزیت است. اما برای شروع این کار ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

یکی از مهارت هایی که هر کسی دوست دارد فوت و فن آن را در فوتوشاپ خیلی خوب یاد بگیرد، ترکیب دو عکس باهم و ساخت یک تصویر کامپوزیت است. اما برای شروع این کار ابتدا پس از انتخاب تصویر، باید پس زمینه را از آن حذف کرد و در نهایت برای زیبایی بیشتر نتیجه نهایی، مشغول عملیات لبه زدایی شد. امروز و در یکی دیگر از سری آموزش های فوتوشاپ، می خواهیم به این موضوع بپردازیم و از نحوه انجام این کار برای تان بگوییم. پس با دیجیاتو همراه باشید.

چگونه یک سوژه را از تصویر جدا کنیم؟


تنظیمات تازه Select and Mask فوتوشاپ، ابزاری است که دقیقا در چنین شرایطی به کار می آیند. فقط کافیست به سراغ این ویژگی جالب بروید تا به کمکش مراحل انتخاب و جداسازی سوژه برای تان ساده تر شود.

همچنین در ورژن های جدید فوتوشاپ ویژگی Refine Edge نیز به تنظیمات Select and Mask اضافه شده تا امکان شناسایی و حذف لبه های ناصاف نیز آسان تر شود. اما برای اینکه بفهمید چطور می توان یک سوژه را از تصویر جدا کرد بهتر است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱) تصویر مورد نظر خود را در Photoshop CC 2018 باز کنید.

۲) به سراغ گزینه Select بروید و سپس Select And Mask را انتخاب کنید.

۳) با این کار به محیط کاربری Select and Mask وارد می شوید که می توان به کمک ابزار سلکشن آن، با دقت بیشری امر برش و جدا سازی تصویر را انجام داد. در سمت راست محیط Select and Mask نیز پنل Properties قرار داده شده که می توان با استفاده از تنظیمات موجود در آن به ویژگی ها بیشتری دست پیدا کرد.

۴) در این بخش، ویژگی جالبی هم به نام View mode وجود دارد که با استفاده از تنظیمات آن، می توان پیشنمایشی از بخش انتخاب شده تصویر دریافت کرد. همچنین به کمک این ویژگی امکان جداسازی بخش انتخاب شده از پس زمینه به روش های مختلف ممکن می شود.

۵) حالا از میان ابزار موجود، Quick Selection را انتخاب کنید و آن را روی بخشی که میخواهید از پس زمینه جدا شود بکشید. جالب اینجاست که حین استفاده از این براش، اصلا نیازی به دقیق بودن آنچنانی نیست. چرا که Quick Selection به خودی خود، عملکرد دقیقی دارد و بهتر است برای بهبود وضعیت جزئیات از ابزار Refine Edge کمک گرفت.

۶) Refine Edge دقیقا به درد تصاویری میخورد که جزئیات ریز و ظریفی دارند. مثل عکس زیر که خز و موهای سوژه برای زیبایی بیشتر نیاز به شناسایی و از بین رفتن لبه هایش دارد. از کلیدهای براکت نیز می توانید برای افزایش و کاهش اندازه براش Refine Edge استفاده کرد و مراحل کار را با دقت بیشتری پیش برد.

۷) در نهایت نیز می توانید از براش ها برای برای بهبود وضعیت ظاهری و اضافه کردن جزئیات بیشتر به سوژه انتخاب شده، استفاده کنید.

برای اغلب پروژه ها، می توانید همین جا کار را رها کنید. اما با استفاده از چهار ویژگی Global Refinement می توان معجزه کرد و ظاهر به شدت زیباتری به نتیجه نهایی ببخشید.

هر یک از این ویژگی ها نیز یک کار به خصوص انجام می دهند که بسته به شرایط مختلف می توان از آن ها استفاده کرد.

  • Smooth: بخشی که انتخاب کرده اید را نرم تر کرده و حاشیه هایش را گرد می کند.
  • Feather: با افکتی ملایم، اختلاف بین پس زمینه و قسمت انتخاب شده را کمتر می کند.
  • Contrast: با افزایش کنتراست، می توانید لبه های نرم را کمی تیز تر و شکسته تر نشان دهید.
  • Shift Edge: یک لایه با لبه های نرم را به سمت داخل یا خارج ایجاد می کند تا پیکسل های ناخواسته حذف شوند.

در نهایت نیز می توانید پروژه خود را هر طور که می خواهید ذخیره کنید. البته برای فهم بیشتر تمام توضیحات بالا می توانید از ویدیو زیر هم کمک بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Rahimi_8743
    Ali Rahimi_8743 | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

    سلام من هر قسمتی از فتوشاپ که فدر داشته باشه بهم اخطار میده که فدر باید بین صفر تا هزار درصد باشه
    هر عددی هم میزارم بازم همون اخطار رو میده نمیتونم فدر رو تعقیر بدم
    a value between 0/0 pixel and 1000/0 pixles is riquired. closest value inserted.

  • آریا
    آریا | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    عالی بود

مطالب پیشنهادی