ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید سخت افزار استخراج ارزهای مجازی در دستور کار سامسونگ

سامسونگ تازه ترین نام مطرح در عرصه تکنولوژی دنیاست که تصمیم گرفته سوار قطار بلاکچین شود. این شرکت آنطور که گزارشات نشان می دهد فرایند تولید مدارهای یکپارچه با کارایی ویژه موسوم به ASIC را به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

سامسونگ تازه ترین نام مطرح در عرصه تکنولوژی دنیاست که تصمیم گرفته سوار قطار بلاکچین شود. این شرکت آنطور که گزارشات نشان می دهد فرایند تولید مدارهای یکپارچه با کارایی ویژه موسوم به ASIC را به منظور استخراج بیتکوین و دیگر ارزهای مجازی آغاز کرده است.

طبق این گزارش که در نشریه کره ای The Bell منتشر شده سامسونگ در نظر دارد سخت افزار تازه خود را در اختیار یک شرکت چینی تامین کننده تجهیزات استخراج پول مجازی قرار دهد و در ادامه شرکت چینی نیز آن تجهیزات را در بازار توزیع میکند.

در این گزارش همچنین ذکر شده که کمپانی کره ای مورد بحث با کسب آمادگی های لازم در نظر دارد فرایند تولید انبوه این تجهیزات را از فردا (پایان ژانویه) آغاز نماید. البته نقش اصلی سامسونگ در این قرارداد، تولید چیپ های مورد نیاز برای استخراج این پول ها به صورت پیمانکاری خواهد بود.

البته شاید به باورتان این اقدام کمی غیرمنتظره به نظر بیاید اما شرکت کره ای پیشتر هم علاقمندی اش را برای ورود به حوزه سخت افزار بلاکچین نشان داده بود.

اگر خاطرتان باشد این کمپانی نمونه مفهومی از یک پایانه استخراج بیت کوین را به نمایش گذاشت که از ۴۰ دستگاه گلکسی اس ۵ قدیمی ساخته شده بود. حدودا دو ماه بعد نیز این شرکت توافقی را با کمپانی روسی Baikal (تولید کننده سخت افزاری استخراج بیت کوین) به نمایش گذاشت که به موجب آن سامسونگ فرایند تامین چیپ های Baikal برای آن شرکت را بر عهده می گرفت.

این حرکت قطعا به رونق گرفتن بازار سخت افزار استخراج پول های مجازی منجر گردید و رقبای شرکت روسی از جمله Canaan Creative و Bitmain (که هر دو چیپ های مورد نیازشان را از شرکت TSMC دریافت می کردند) به فعالیت بیشتر و قوی تر در این زمینه تشویق کرد.

در عین حال سامسونگ را نمی توان تنها شرکتی دانست که به بازار بلاکچین علاقمند شده. پیشتر کداک نیز اعلام کرد که می خواهد ارز مجازی خود را ارائه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sobhan da
    sobhan da | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    خوبه شاید اینجوری دزدای کارت گرافیک ما گیمر ها دست از خرید کارت گرافیک زیادی بر دارن...

مطالب پیشنهادی