ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش پلی استیشن 4 از 76.5 میلیون واحد عبور کرد

سونی وضعیت مالی خود در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرده که خبر از موفقیت کنسول نسل هشتمی این کمپانی ژاپنی یعنی پلی استیشن 4 می دهد. در این دوره سه ماهه ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

سونی وضعیت مالی خود در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرده که خبر از موفقیت کنسول نسل هشتمی این کمپانی ژاپنی یعنی پلی استیشن 4 می دهد. در این دوره سه ماهه سونی موفق به فروش 9 میلیون واحدی پلی استیشن 4 شده که از رقم 9.7 میلیون دستگاهی زمان مشابه در سال گذشته کمی کمتر است.

گزارشی که در سه ماهه دوم سال 2017 منتشر شده بود، خبر از فروش 67.5 میلیون دستگاهی کنسول پلی استیشن 4 تا می داد. آمار 9 میلیونی سه ماهه سوم نیز این رقم را به طور مجموع به 76.5 میلیون واحد می رساند. البته این اعداد بدون شک بالاتر هستند.

سونی توقع دارد تا 2.5 میلیون پلی استیشن 4 دیگر نیز تا انتهای سال مالی فعلی تا تاریخ 31 مارچ بفروشد تا آمار کلی را به 19 میلیون دستگاه در سال برساند، عددی که یک میلیون از زمان مشابه در سال گذشته کمتر است.

همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده، جدا از عملکرد قابل قبول پلی استیشن 4 در زمینه فروش سخت افزاری، در بخش نرم افزاری نیز رشد 16.2 درصدی را نسبت به سال مالی گذشته دیده اند تا درآمد این بخش از 617.7میلیارد ین به 718 میلیارد ین برسد.

پلی استیشن 4
پلی استیشن 4 هنوز هم موفقیت بزرگی برای سونی محسوب می شود.

البته سونی پیش بینی سود خود در بخش بازی را تا پایان سال مالی جاری در 31 ام ماه مارچ، کاهش داده است. این کمپانی اعلام کرده که این کاهش به دلیل به تعویق افتادن تاریخ انتشار چند بازی مهم است که البته نام این بازی ها از سمت سونی مشخص نشده است. برای نمونه این تاخیر ها می توان به انتشار بازی God of War در ماه آپریل اشاره کرد.

به طور کلی، فروش و درآمد سونی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 11.5 درصدی داشته که رقم آن معادل 23.649 میلیارد دلار است.

در نهایت می توان گفت که به طور کلی، این کمپانی سال مالی خوبی را حداقل در بخش بازی و سرگرمی تجربه کرده و دلایل آن را می توان در پشتیبانی نرم افزاری فوق العاده و عرضه پلی استیشن 4 پرو و کاهش قیمت پلی استیشن 4 معمولی دانست.

نظر شما در مورد دلایل موفقیت سونی در بخش بازی و سرگرمی چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Babak
    Babak | ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

    دلیل موفقیتش بازی های انحصاری خوب

  • milad
    milad | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    هک هم که شده به سرعت می‌ره بالا?

  • مرتضی احمدی
    مرتضی احمدی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    فعلا که قیمت پلی استیشن ۴ مدل اسلیم نسبت به چند ماه قبل سیصد الی ۴۰۰ هزار تومن گرون شده

  • ناصر
    ناصر | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    بسیار عالی

مطالب پیشنهادی