ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
ال جی
تکنولوژی

ال جی فعالیت های خود در بازار موبایل چین را متوقف می کند

کمپانی ال جی در سال های اخیر در بازار پر رونق چین حضور موفقی نداشته و حالا رسانه های محلی مدعی شده اند ضررهای متوالی در بازار چین کمپانی کره ای را متقاعد کرده فعالیت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمپانی ال جی در سال های اخیر در بازار پر رونق چین حضور موفقی نداشته و حالا رسانه های محلی مدعی شده اند ضررهای متوالی در بازار چین کمپانی کره ای را متقاعد کرده فعالیت های کسب و کار موبایل خود در این کشور را متوقف کند.

ال جی از اواسط سال 2016 و پس از معرفی G5 SE گوشی جدیدی را در چین رونمایی نکرده با این حال برخی محصولات خاص را از طریق نمایندگی های رسمی در این کشور به فروش می رساند. حالا اما گزارش های جدید حاکی از این است که در هفته های آتی تمام فعالیت های خود را در بزرگترین کشور آسیای شرقی متوقف می کند.

ظاهرا دلیل اصلی این تصمیم حضور قدرتمند برندهای نو ظهور چینی از قبیل اوپو، ویوو، هوآوی، شیائومی بوده که سهم ال جی را به زیر یک درصد رسانده اند.ال جی

از سوی دیگر مناقشات سیاسی بین سئول و پکن فعالیت بسیاری از کمپانی های کره ای در این کشور تحت تاثیر قرار داده، با این حال دیگر  زیرمجموعه های ال جی کماکان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

چالش های ال جی در حوزه کسب و کار موبایل به چین محدود نمی شود و در سال های اخیر به صورت کلی با مشکل مواجه شده به گونه ای که از  2015 تا کنون بیش از 1 میلیارد دلار زیان به بار آورده است، این در حالی است که دیگر بخش های ال جی عملکرد بسیار موفقی داشته اند.

تلاش های مسئولان این کمپانی برای احیای بخش تلفن های هوشمند نتایجی در بر نداشته و  بخش موبایل در سه ماهه پاییز  200 میلیون دلار به این مجموعه خسارت زده است. همین مسائل باعث شده ال جی در سیاست های بخش اسمارت فون خود تجدید نظر کند و تعطیلی واحدهای مستقر در چین نیز در همین راستا قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    آخه الجی ازین گوشیه سازی بدنه پلاستیکی رم ۱ صفحه نمایش نیم سوز خوب یه چیز خوب بساز

    • Dandelions
      Dandelions | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

      من همیشه ابتکار و طراحی گوشی های ال جی که متفاوت از بقیه است رو تحسین میکنم. مخصوصا سری G که از پرجایزه ترین و مبتکرانه ترین سری ها بودن . از همون اپتیموس جی گرفته تا جی 2 ، جی 3، جی4، جی 5. همه شون جایزه بهترین ابتکار و بهترین طراحی بدنه و امکانات نرم افزاری رو داشتن. از وقتی ال جی وارد رقابت شده هر سال سعی کرده بهترین ها رو ارائه بده یا خودشو به سطح برندای دیگه برسونه. حالا بماند که بعضیا با غرض میان میکوبنش اما من همیشه ابتکار و کپی نکردنش و طراحی دسته اولش تو همه مدل های پرچمداراش و حتی میان رده هاش رو تحسین میکنم. این دقیقا همون چیزیه که خیلی ها از ال جی به عنوان برندی که در زمینه لوازم صوتی و تصویر و خانگی اول هستش انتظار دارن.

  • امیر مرزبان
    امیر مرزبان | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    یکی از مشکلای الجی اینه که برند سازی خوبی توی بخش موبایل نداره. همیشه خودش رو زیر سایه سامسونگ قرار میده

    • Dandelions
      Dandelions | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

      دلیلش اینه که ! ال جی ادعایی نداره در زمینه تلفن هوشمند اما تو چند سال گذشته ثابت کرده که اگه بخاد میتونه بهترین ها رو تولید کنه و همیشه پرچمداراش از بهترین و تاپ ترین مدل هایی هستند که کارشناسان این صنعت معرفی میکنن. ال جی در زمینه لوازم خانگی، صوتی و تصویری و دستگاه های تهویه مطبوع یکی از برندهای اول هستش و همیشه محصولاتی که تولید می کنه در عین حال که طراحی شیک و مبتکرانه ای دارند فناوری های پیشرفته ای هم دارن که برای اولین بار در محصولاتش به کار رفته. در زمینه تلفن های هوشمند هم داره سعی خودش رو میکنه و مطمئن باشید همون طور که بخش های دیگه اش اوله، موبایل هاش هم اول خواهند بود. چون در زمینه طراحی و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دقت و وسواس خاصی داره و سعی میکنه بهترین ها رو انتخاب کنه و بیشترین امکانات رو در محصولات خودش بگنجونه. اما نه در سایه سامسونگ. معمولا سامسونگ خودش رو در سایه همه برندها قایم میکنه و سعی میکنه از ایده های اونا کپی برداری کنه.

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    من خودمم الجی دارم که اینو میگم

  • majid
    majid | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    بی انصافی نکنید...

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    گند زده خدایی با این گوشیهای اتیقه ش

    • Dandelions
      Dandelions | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

      ال جی حتما تصمیمات مهمی گرفته و داره سیاست خودشو تغییر میده. و بدون شک باید منتظر شگفت زده شدن با محصولات بعدی ال جی باشیم هم تو سری وی و هم جی. چون وقتی کلید پشت رو از جی 5 حذف کرد به جاش طراحی ماژولار رو ارائه کرد! ممکنه به ذائقه بعضیا خوش نیومده باشه اما یک گام بلند در جهت پیشرفت و ارائه فناوری های مدرن و متفاوت برداشته شد. یعنی کلیدهای پشت که فقط یه تغییر ساده تو طراحی بودن، قربانی طراحی ماژولار شد که یک تحول بزرگ حساب میشد. خب احتمالا هم در مورد محصولات جدید باید منتظر یه چیز خارق العاده از ال جی باشیم که ارزش این ریسک رو داشته! من که خیلی خوش بین هستم.

  • Farzad FJ
    Farzad FJ | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

    تو چند این مدت اصلا وضعیت خوبی نداشت

    • Dandelions
      Dandelions | ۲۱ بهمن ۱۳۹۶

      اگر قرار باشه همه شرکت ها عین هم تصمیم بگیرن دیگه رقابت معنی نداره. ال جی به قیمت پیاده کردن ایده های نو و پیشرفته تو محصولاتش اقدامات مختلفی انجام داد که متأسفانه به ذائقه برخی خوش نیومده. حداقل تو بازار ایران این طوریه. مثلا خود جی 5 با اینکه طراحی ماژولارش کلی جایزه برنده شد و از طرف خیلی از کارشناسای طراحی جایزه گرفت اما خب بعضی ها استقبال نکردن. در هر صورت ال جی ترجیح میده به جای کپی کردن سیاست های ناپایدار شرکت های دیگه خوش دست به کار بشه و با روش آزمون و خطا جلو بره. حتماً یه روز موفق میشه! اما خب باید حق بدین که نمیشه همه کاربرای دنیا رو صد در صد راضی کرد. همین جی 5 یا V20 که شاید خیلی ها خوششون نیومده یا میگن باتریش فلانه و اینا ، خیلی از کاربرا هیچ مشکلی باهاش ندارن.

مطالب پیشنهادی