ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

اپل: آیفون‌ های سال ۲۰۱۷ مشکل کاهش سرعت مدل‌های قدیمی‌تر را ندارند

اخیراً اپل با ارسال نامه‌‌ای به کنگره‌ی آمریکا توضیح داده است که آیفون‌ های سال ۲۰۱۷ یعنی مدل‌های 8، 8 پلاس و 10 با بروزرسانی سیستم‌عامل و برنامه‌های خود از مشکل کاهش سرعتی که مدل‌های قدیمی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

اخیراً اپل با ارسال نامه‌‌ای به کنگره‌ی آمریکا توضیح داده است که آیفون‌ های سال ۲۰۱۷ یعنی مدل‌های 8، 8 پلاس و 10 با بروزرسانی سیستم‌عامل و برنامه‌های خود از مشکل کاهش سرعتی که مدل‌های قدیمی تر درگیرشان هستند، رنج نمی برند.

چندی پیش اپل رسماً اعتراف کرد که پس از عرضه مدل های جدید عمداً سرعت آیفون های قدیمی را کاهش می دهد. مسئولان این کمپانی تاکید کردند که از سال گذشته به منظور جلوگیری از کرش کردن یا تخلیه بیش از اندازه شارژ، سرعت آیفون های با ظرفیت پایین باتری را کاهش می دهد.

انتشار این خبر بحث های گسترده ای را درباره دوام موبایل ها و حقوق مصرف کننده به راه انداخت و حتی به شکایت از این کمپانی منجر شد.

ماجرا  بالا گرفت و چندین شکایت از این برند در دادگاه‌های کشور‌هایمختلف ثبت شد. این جریان تا آنجا پیش رفت که مسئولان این شرکت کوپرتینویی به خاطر کاهش سرعت آیفون از مشتریانشان عذرخواهی کردند.

ماه گذشته مدیرعامل اپل «تیم کوک» به صحبت درباره به روزرسانی بعدی سیستم عامل iOS 11 پرداخت که به کاربران اجازه می دهد کاهش عمدی پرفورمنس موبایل خود را غیرفعال کنند.

حال کمپانی اپل در پاسخ به سوال «جان تون» سناتور آمریکایی خاطر نشان کرده که آیفون‌ های سال ۲۰۱۷ نیازی آپدیت مذکور ندارند چرا که ارتقای سخت افزاری صورت گرفته در آنها موجب شده مشکل کاهش سرعت را تجربه نکنند.

«سینتیا هوگان» معاون روابط عمومی شرکت کوپرتینویی در پاسخ به سوال سناتور تون مبنی بر زمان عرضه‌ی بروز‌رسانی مشابه برای آیفون‌های جدید گفت:

«سخت افزار‌ آیفون‌های سال ۲۰۱۷ یعنی مدل‌های 8، 8 پلاس و 10 [نسبت به مدل‌های قدیمی تر] ارتقا یافته است. از این رو این مدل‌ها از سیستم مدیریت عملکرد پیشرفته‌ای بهره می‌برند که به سیستم‌عامل iOS اجازه می‌دهد سرعت موبایل را حفظ کرده و از خاموش شدن اتفاقی جلوگیری کند.»

پاسخ اپل بدین معنی نیست که به روز‌رسانی جدیدی برای ارتقای سرعت آیفون‌های جدید منتشر نخواهد شد و ممکن است این اتفاق بیفتد.

بیانیه‌های جدید این شرکت به صحبت‌های قبلی اش تطابق ندارد چرا که ظاهراً کمپانی یاد شده قصد داشت این به روزرسانی‌ها را برای محصولات دیگرش نیز ارائه دهد.

پیش از این اپل اعلام کرده بود که تمامی آیفون‌ها از قابلیت‌های اولیه‌ای برای مدیریت عملکرد دستگاه بهره می‌برند و این ابزار برای حفاظت از اجزای داخلی تلفن‌های هوشمند حیاتی است.

حال سوال اساسی اینجاست که آیا به روزرسانی سخت افزاری بکار رفته در آیفون‌های جدید با مدل‌های قدیمی‌تر تفاوتی اساسی دارد یا این بیانه‌ها تنها واکنش محافظه‌کارانه‌ی اپل برای رد اتهامات احتمالی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sina zakeri
    sina zakeri | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    آیفون بعد استیو دیگه آیفون نشد ! برند با کیفیت میخواهید بخرید سراغ برندهایی مثل ال جی برید که پشیمونی نداره

مطالب پیشنهادی