ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون مشغول طراحی چیپی برای بهبود عملکرد الکسا است

بنابر گزارش های تازه، آمازون اخیراً شروع به طراحی چیپ های هوش مصنوعی کرده است. این سخت افزار، برای تمام محصولاتی طراحی می شود که از دستیار صوتی الکسا بهره می برند (مانند اسپیکرهای اکو) ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

بنابر گزارش های تازه، آمازون اخیراً شروع به طراحی چیپ های هوش مصنوعی کرده است. این سخت افزار، برای تمام محصولاتی طراحی می شود که از دستیار صوتی الکسا بهره می برند (مانند اسپیکرهای اکو) و با افزودن قابلیت تشخیص گفتار، امکان پاسخ دهی سریع تر به فرمان های صوتی را مهیا خواهد ساخت.

در حال حاضر، زمانی که کاربر فرمان خاصی را برای دیوایس های مبتنی بر الکسا صادر می کند، روند برقراری ارتباط میان دستیار صوتی و فضای ابری برای دریافت اطلاعات لازم، با تاخیری کوتاه همراه است. اگرچه اسپیکرهای اکو برای پاسخ به درخواست های پیچیده کماکان بر فضای کلاد اتکا خواهند کرد، افزودن قابلیت تشخیص گفتار به الکسا اجازه می دهد تکالیف ساده تر مثل چک کردن ساعت را بدون تاخیر فضای ابری به انجام برساند.

در سال 2015 میلادی بود که آمازون کمپانی طراح چیپ Annapurna labs را خریداری و شروع به ساخت پردازنده های خاص خود کرد. بعد از این، دیگر چندان دور از انتظار نبود که یک روز شاهد طراحی و تولید چیپست هایی باشیم که منحصراً برای سخت افزارهای آمازون توسعه یافته اند. علاوه بر این، آمازون شروع به استخدام مهندسین چیپی برای سرویس های وب خود کرده که نشان می دهد یک روز به تولید چیپ های مخصوص به دیتاسنترهای خود خواهد پرداخت.

لازم به یادآوری است که گوگل و اپل هم هر دو به طراحی چیپ های هوش مصنوعی خاص خود پرداخته اند و گوگل از چیپ هایش در سرویس هایی مانند استریت ویو، فوتوز، سرچ و ترنسلیت نیز استفاده می کند. بنابراین آمازون دیرتر از رقبای خود پا به این حوزه گذاشته و ضمناً طراحی صرف چیپ از سوی این کمپانی، لزوماً به این معنا نیست که قطعه مورد اشاره پرفورمنس ایده آلی ارائه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی