ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مراکز ۹۱۱
تکنولوژی

تکنولوژی گوگل به کمک مراکز ۹۱۱ آمریکا می‌آید

گوگل در حال طراحی و آزمایش تکنولوژی جدیدی است که اپراتور‌های ۹۱۱ با استفاده از آن بتوانند موقعیت تماس‌های ورودی با تلفن همراه را دقیق‌تر تشخیص بدهند. این برنامه روی ده هزار تماس برقرار شده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

گوگل در حال طراحی و آزمایش تکنولوژی جدیدی است که اپراتور‌های ۹۱۱ با استفاده از آن بتوانند موقعیت تماس‌های ورودی با تلفن همراه را دقیق‌تر تشخیص بدهند.

این برنامه روی ده هزار تماس برقرار شده با تلفن ۹۱۱ در چند ایالت آمریکا تست شده که به گزارش وال استریت ژورنال طی مدت دو ماه استفاده‌ی آزمایشی خود، نتایج مطلوبی داشته است.

تکنولوژی یاد شده توسط دو شرکت West Corp و RapidSOS انجام شده که  با مراکز ۹۱۱ ارتباط نزدیکی دارند. بر اساس سیستم قدیمی این مراکز، کمپانی‌های اپراتور‌ی وایرلس این کشور موظفند اطلاعات موقعیت مکانی کاربرانشان را بدست آورده و در اختیار این مرکز قرار دهند اما این تکنولوژی در سالهای گذشته دقیق عمل نکرده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

این تکنولوژی موقعیت ۸۰ درصد تماس‌ها را به درستی یافته است

RapidSOS ادعای می کند که مراکز ۹۱۱ با استفاده از تکنولوژی گوگل توانسته‌اند موقعیت مکانی هشتاد درصد تماس‌های برقرار شده را طی سی ثانیه اول تماسشان به دست آورند. دیتای بدست آمده توسط تکنولوژی گوگل نه تنها سریعتر فراهم شده بلکه دامنه دقیقتری را نیز ارائه می‌دهد. این سیستم شعاع موقعیت بدست آمده‌ی تماس‌ها را از ۱۶۸ متر به ۳۶ متر کاهش داده است.

بر اساس گزارشات وال استریت ژورنال، یک دقیقه جلو افتادن در روند حوادث غیر مترقبه می‌تواند سالانه جان ده هزار نفر را نجات دهد. به همین دلیل است که موقعیت‌یابی سریع و دقیق برای مراکز ۹۱۱ از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. این روش می‌تواند به ویژه در زمانی که گیرنده تماس قادر نیست انگلیسی صبحت کند به یاری اپراتور‌ها بیاید.

«باب فینلی» سرپرست ارتباطات اداره‌ کلانتری کولیر کانتی در فلوریدا جنوبی باور دارد که بسیاری از کاربران به علت اضطراب و ترس، آدرس‌های غلطی ارائه می‌دهند. از این رو اپراتور‌ها می‌توانند با استفاده از روش جدید گوگل از صحت موقعیت مکانی ارائه شده با خبر گردند. در صورتی‌ که تکنولوژی قبلی به قدری سریع و مطلوب نبوده و نتوانسته چنین قابلیتی را فراهم آورد.

تکنولوژی مکان یاب گوگل در حال حاضر برای ۱۴ کشور جهان فراهم شده و ساکنین مانتین ویو امیدوارند امسال آن را برای کل ایالت متحده نیز فراهم آورند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی