ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی پاور بانک Anker PowerCore+ 13400؛ راهکاری از سرزمین گوگل

وقتی عکس های دوربین یا توان پردازش موبایل های اخیر را در کنار محصولات همین چند سال پیش قرار دهید، بهبود آن به شکل قابل توجهی محسوس است، اما هنوز همه ی ما مجبور هستیم ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۲:۲۰

وقتی عکس های دوربین یا توان پردازش موبایل های اخیر را در کنار محصولات همین چند سال پیش قرار دهید، بهبود آن به شکل قابل توجهی محسوس است، اما هنوز همه ی ما مجبور هستیم روزی حداقل ۱ بار تلفن هوشمند خود را شارژ کنیم و به نظر نمی رسد تحول چشمگیری در این بخش اتفاق افتاده باشد. بر اساس پیشبینی ها برآورد می شود که میزان فروش پاور بانک تا سال ۲۰۲۲ به رقم ۲۵ میلیارد دلار افزایش یابد، یعنی تقریباً نصف درآمد نفتی ایران در سال ۹۵.

این موضوع تولید کنندگان مختلف را به تکاپو واداشته است که از بازار نسبتاً جدید سهمی داشته باشند، از جمله شرکت آمریکایی Anker که گروهی از کارمندان سابق گوگل در سال ۲۰۱۱ آن را تاسیس کردند. از میان محصولات این شرکت که در بازار ایران عرضه می شوند، قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مدل PowerCore+ 13400 که از نسبت قابل قبولی بین رقم پرداختی، ظرفیت و امکانات برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با قابلیت های این محصول از جمله عملکرد نسل سوم فناوری شارژ سریع، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

سنگینی این پاور بانک ۳۰۶ گرمی از همان اولین برخورد کاملاً محسوس است، اما با توجه به ویژگی ها و امکانات دستگاه می توان آن را قابل قبول به حساب آورد. پوسته ی خارجی دستگاه از آلومینیوم ساخته شده است. داخل بدنه باتری های پاناسونیک و چیپ های الکترونیکی ساخت آمریکا وجود دارند که به گفته انکر از کیفیت بالایی برخوردار هستند. هرچند مقاومت بدنه آلومینیومی از مدل های پلاستیکی قبلی بالاتر است، اما شرکت سازنده به این موضوع بسنده نکرده و یک لایه مقاوم را هم برای محافظت بیشتر، زیر پوسته ی بیرونی پاور بانک تعبیه کرده است.

روی بدنه یک دکمه برای روشن کردن پاور بانک تعبیه شده است. این دکمه چراغ های دایره شکلی دارد که ضمن نمایش روشن بودن دستگاه، مقدار شارژ موجود در آن را هم مشخص می کنند. این ویژگی در حقیقت مشخصه ظاهری بسیاری از پاور بانک های شرکت انکر به حساب می آید. ناگفته نماند که لبه های بدنه با لیزر تراش داده شده اند و از ظرافت چشم نوازی برخوردار هستند.

همه درگاه های ورودی و خروجی دستگاه روی لبه بالایی بدنه هستند. با استفاده از درگاه Micro USB می توانید پاور بانک انکر را ظرف مدت ۵ ساعت شارژ کنید، یعنی تا ۲ برابر سریع تر از مدل های معمولی. البته این در صورتی است که از شارژر های مبتنی بر نسل دوم یا سوم شارژ سریع برای شارژ کردن پاور بانک انکر استفاده کنید.

۲ درگاه باقی مانده هم USB نوع A هستند و برای شارژ کردن همزمان ابزارهای موبایل شما کاربرد دارند. اما ویژگی جذاب پاور بانک +Powercore این است که یکی از درگاه ها از نسل سوم فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند. به لطف این فناوری وقتی تلفن های هوشمندی که از نسل سوم شارژ سریع پشتیبانی می کنند را به پاور بانک انکر متصل کنید، ظرف مدت کوتاهی مقدار زیادی از ظرفیت باتری شارژ می شود. برای مثال ۳۰ دقیقه شارژ باتری HTC U11 برای تکمیل نیمی از ظرفیت باتری کافی است. شارژ کامل نیز در مدت کوتاهی انجام می گیرد، برای مثال باتری LG G5 در ۷۶ دقیقه و LG G6 در کمتر از ۱۰۰ دقیقه به شکل کامل شارژ می شوند.

به نظر می رسد که بدنه مات و سیاه رنگ پاور بانک انکر تا حد زیادی در مقابل خط و خش مقاوم باشد، اما شرکت سازنده یک کیسه پارچه ای هم برای حمل محصول داخل بسته بندی قرار داده است.

امکانات

پاور بانک پاور کور پلاس هم مثل دیگر محصولات انکر به فناوری Voltage Boost مجهز است. این فناوری در حقیقت برای جبران مقدار مقاومت کابل و یکسو کردن جریان خروجی به کار می رود و سرعت شارژ ابزارهای شما را افزایش می دهد، خصوصاً اگر به جای کابل اصلی ابزارهای خود، از کابل های متفرقه استفاده می کنید. در این محصول ضمناً شاهد به کار گیری فناوری MultiProtect هستیم که برای محافظت در برابر آسیب های مختلف در نظر گرفته شده است. این فناوری در حقیقت یک پردازنده IC به حساب می آید و عملکردهای زیر را بر عهده دارد:

  • فناوری محدود کننده جریان خروجی
  • محافظ ولتاژ خروجی
  • قابت کننده جریان خروجی
  • محافظ ولتاژ ورودی
  • سیستم قطع خودکار
  • محافظت از سلول های باتری
  • جلوگیری از اتصال کوتاه
  • کنترل دما
  • بازدهی بالای قدرت
  • محافظت در برابر نوسان ولتاژ

با توجه به فناوری شارژ سریع، وجود مکانیزم های کنترل دما در این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که پاور بانک پاور کور پلاس می تواند در صورت بالا رفتن دما، به شکل خودکار قدرت را کاهش دهد یا جریان را متوقف نماید. فناوری Power IQ نیز به شکل خودکار نیازهای دستگاه در حال شارژ از جمله مقدار ولتاژ لازم را تشخیص می دهد و جریان خروجی را بر اساس آن به شکل بهینه تنظیم می کند.

ظرفیت واقعی پاور بانک انکر کمی از ۱۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت کمتر است. با توجه به این مقدار، می توانید گلکسی اس ۷ سامسونگ را ۳.۶ بار، گلکسی اس ۶ را ۴.۳ بار، آیفون ۶ اس را ۶.۴ بار، آیفون ۶ اس پلاس را ۳.۷ بار و تبلتی مثل آیپد ایر ۲ را ۱.۵ بار شارژ کنید. نکته ی جالب اینکه اگر کابل USB نوع C داشته باشید، می توانید لپ تاپ های جدیدی مثل مک بوک که به این درگاه مجهز هستند را هم با استفاده از پاور بانک انکر شارژ کنید.

جمع بندی

PowerCore+ تقریباً هر آنچه از یک پاور بانک توقع داشته باشید را تامین می کند. باتری های لیتیوم یونی این محصول ساخت پاناسونیک هستند و در حالت عادی جریان خروجی ۵ ولت ۱.۵ آمپر را برای شما تامین می کنند. پاور بانک انکر ضمناً ۲ درگاه USB دارد که امکان شارژ همزمان ۲ محصول را فراهم می کند.

اما نکته جذاب این است که درگاه دوم به نسل سوم از فناوری شارژ سریع مجهز است و می تواند ظرف مدت کوتاه تری، ابزارهایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند را شارژ نماید.

این محصول آمریکایی به فناوری های پیشرفته محافظتی مثل کنترل دما و شدت جریان مجهز است و می تواند جریان خروجی مورد نیاز دستگاه در حال شارژ را به شکل هوشمند تشخیص دهد. اگر محصولی با کیفیت بالا و امکانات کامل می خواهید، پاور بانک انکر به راحتی می تواند نظر شما را تامین کند.

نسخه ۱۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی از پاور بانک +PowerCore با این امکانات در سطح قیمت حدود ۲۴۰ هزار تومان به فروش می رسد. مدل ۱۰ هزار میلی آمپر ساعتی +PoweCore نیز در بازار موجود است که حدود ۱۹۰ هزار تومان قیمت دارد.

برای مقایسه بد نیست بدانید که یک پاور بانک عادی محصول شیائومی که از فناوری شارژ سریع ۳.۰ پشتیبانی نمی کند، با قیمت حدود ۱۴۰ هزار تومان به فروش می رسد. اما با ۱۰۰ هزار تومان بودجه ی بیشتر، پاور بانک انکر با امکانات کامل، بدنه مستحکم و کیفیت بالا در اختیار شما خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • محمد
    محمد | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    با سلام. به نظر من قیمتش بالاس. من یه شیائومی ۲۰ هزار خریدم به مبلغ ۱۳۳ هزار تومان، همه این قابلیت ها را داره تازه ظرفیتش هم خیلی بیشتره .

  • rad
    rad | ۴ اسفند ۱۳۹۶

    به این سینا گلستانه یه دونه از این پاوربانکها دادن چه تبلیغی کرده براشون ?

  • Ashkan Rahmani
    Ashkan Rahmani | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    در کیفیت این محصول شکی نیست البته من چند ماهی هست از RAVPower RP-PB043 استفاده میکنم. همین حدود قیمت هست اما خب ظرفیت بیشتری داره و مهمتر اینکه USB-C ساپورت میکنه که برای من خیلی کاربردیه.

  • hosseinssp
    hosseinssp | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    بنده فوق لیسانس فیزیک هستم و تو آزمایشگاه در زمینه باتری کار کردم. الان هم به عنوان شغل دوم فروشگاه لوازم جانبی اورجینال تو شهرمون دارم. به جرات می تونم بگم چه از نظر علمی چه از نظر تجربه فروش، پاوربانکهای دیگه هیچ حرفی برا گفتن در مقابل انکر ندارن. به عبارت دیگه در برابر انکر طفل نی سواری بیش نیستند.حتی یه مورد مرجوعی هم بعد از 3 سال فروش نداشتم. در ضمن با یقین کامل میگم که تنها پاوربانک هایی که ظرفیت اسمی و واقعی شون با تقریب یکی هست همین انکر هستش.

    • rad
      rad | ۳ اسفند ۱۳۹۶

      در این مملکت چیزی که فراوونه فوق لیسانسه که اکثرا هم چیزی بارشون نیست فقط مدرک دارن

      • hosseinssp
        hosseinssp | ۳ اسفند ۱۳۹۶

        بیکار های بی سواد هم زیاده

      • rad
        rad | ۵ اسفند ۱۳۹۶

        دیدین چقدر فوق لیسانس داره این مملکت ?

    • rad
      rad | ۵ اسفند ۱۳۹۶

      دیدین چقدر فوق لیسانس هست تو این مملکت ?

    • rad
      rad | ۵ اسفند ۱۳۹۶

      اتفاقا فوق لیسانیها همه بیکارن ? ? ?

  • hosseinssp
    hosseinssp | ۳ اسفند ۱۳۹۶

    بنده فوق لیسانس فیزیک هستم و تو آزمایشگاه در زمینه باتری کار کردم. همین الان هم به عنوان شغل دوم فروشگاه لوازم جانبی اورجینال دارم تو شهرمون. هم از نظر علمی و هم از نظر تجربه فروش، هیچ پاوربانکی ظرفیت اسمی و واقعیشون مثل انکر به هم نزدیک نیستن و پس از 3 سال فروش هنوز یک مورد هم مرجوعی نداشته.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی