ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اموجی واقعیت افزوده سامسونگ با انیموجی آیفون چه تفاوتی دارد؟

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس معرفی شدند و مشخص شد که سامسونگ سعی کرده برگ برنده‌ی آیفون 10 یعنی انیموجی را در پرچمداران جدیدش شبیه سازی کند. از این رو موبایل‌های یاد شده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۲:۱۵

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس معرفی شدند و مشخص شد که سامسونگ سعی کرده برگ برنده‌ی آیفون 10 یعنی انیموجی را در پرچمداران جدیدش شبیه سازی کند. از این رو موبایل‌های یاد شده از تکنولوژی مشابهی با نام انیموجی واقعیت افزوده‌ بهره می‌برند که قدری با قابلیت انیموجی آیفون 10 تفاوت دارد.

این دو قابلیت بسیار به یکدیگر شباهت دارند و هر دو به کاربر امکان می‌دهند صورتشان را به اموجی‌های متحرک و بامزه‌ای تبدیل کرده تا آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

با معرفی چنین قابلیتی در پرچمداران سامسونگ و اضافه شدن آن به آیفون 10، طولی نخواهد کشید که شبکه‌های مجازی مملو از انیموجی‌هایی بشوند که سعی دارند لحظات بامزه‌‌ای خلق کرده و پارامتری کارتونی به زندگی کاربران اضافه کنند.

با این حال تکنولوژی به کار رفته در گلکسی اس 9 با مورد مشابه در محصول اپل تفاوت‌هایی هم دارد. انیموجی در آیفون 10 از دوربین دوگانه‌اش برای دنبال کردن و پیاده سازی حرکات چهره بهره‌ می‌برد و آن را به شکلک کارتونی منتقل می‌کند. در نتیجه کاربر می‌تواند یک مرغ سخنگو یا خرگوشی با نمک را جایگزین صورت خود کند.

کاربر تنها می‌تواند با استفاده از این قابلیت ویدیویی ۱۰ ثانیه‌ای ضبط کرده و محتوای ویدیویی خود را در برنامه iMessage یا شبکه‌های مجازی دیگر با دیگران به اشتراک بگذارد.

اما قضیه در پرچمداران بعدی سامسونگ کمی تفاوت دارد. در قابلیت انیموجی واقعیت افزوده‌ خبری از دوربین‌های دوگانه‌ نیست و تنها با استفاده از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و به کار بستن ترفند‌های نرم افزاری، گلکسی اس 9 می‌تواند صورت صاحبش را به شکل انیمیشن بازسازی کند.

بزرگترین تفاوت قابلیت‌های یاد شده این است که پرچمداران بعدی سامسونگ صورت کاربر را دقیقاً به شکل انیمیشن بازسازی می‌کند. اموجی واقعیت افزوده قادر است ویژگی‌های مختلف کاربر نظیر رنگ پوست، میزان کارتونی بودن و حتی لباس‌های کاراکتر خود را دستکاری کرده و انیموجی مخصوص به خود را برای هر فرد طراحی کند. پس از ساخت کاراکتر دلخواه، می توان آن را در ۱۸ گیف به کار گرفت و با دیگران به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این مجموعه‌ای از استیکر‌های انیموجی واقعیت افزوده‌ از پیش تعیین شده‌‌ای هم موجود است که افرادی که به کارتونی کردن صورتشان علاقه‌ای ندارند می‌توانند از آنها بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    در بحث شبیه سازی و سه بعدی سازی، سامسونگ عملکرد بهتری داشته چون چهره اختصاصی هر فرد شبیه سازی میشه.
    اما کیفیت اموجی ها پایینه در نمونه سامسونگ(چه شبیه سازی و چه نمونه های دیگه). اگه به کنفرانس هم دقت میکردید تمرکز بر روی این قابلیت چندان زیاد نبود، در حالی که کنفرانس اپل و معرفی iPhone X تمرکز زیادی روی انیموجی داشت. این یعنی سامسونگ حداقل در این نسل قابلیت رو به صورت نمادین گذاشته، که احتمالا بعدا با آپدیت های نرم افزاری مدل های سه بعدی با کیفیت تری رو برای گوشی عرضه خواهد کرد.

  • sadaf
    sadaf | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    عالیه خیلی از انیمیشن های متحرک آیفون ایکس بهتره

  • shs77
    shs77 | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    نمونه اپل خیلی قویتره
    اون تبدیل چهره واقعی به کارتونی و تغیر لباس و.. برای ساختن گیف هم بد نیست ولی باز عالی نیست واقعا چون چهره شباهت خیلی کمی با تصویر کارتونی داره
    سونی و هواوی هم کار مشابهی انجام دادن اما در اونجا چهره واقعی خود فرد استفاده میشه که بنظرمن خیلی جالب تره (البته کارکرد برنامه سامسونگ راحت تره قطعا)

    • GreatTechnology
      GreatTechnology | ۶ اسفند ۱۳۹۶

      خیر به نظر من مال سامسونگ قوی تره!!چرا؟؟
      ببینید اپل میاد از حالات چهره شما به روی اموجی های از پیش تعیین شده شبیه سازی میکنه ولی سامسونگ اومده چهره هر فرد و به شکل خودش شبیه سازی کرده یعنی بهصورت منحصر به فرد!!
      انیموجی فقط صورت هستش ولی ای ار اموجی سامسونگ تمام بدن شامل میشه و جزییات بیشتری هم نسبت به انموجی نشون میده!!
      غیر از اون میتونی از کاراکتر های مختلف هم برای صورتت استفاده کنی...باز هم باید منتظر بررسی تخصصی سایت ها موند..

مطالب پیشنهادی