ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

رویداد TGC 2018 امروز کار خود را رسما آغاز کرد

پس از موفقیت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در برگزاری نمایشگاه Tehran Game Convention (به اختصار TGC) در تیرماه امسال، صبح امروز مسیر حرکت به سوی TGC 2018 آغاز شد. نشست خبری این رویداد با حضور ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

پس از موفقیت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در برگزاری نمایشگاه Tehran Game Convention (به اختصار TGC) در تیرماه امسال، صبح امروز مسیر حرکت به سوی TGC 2018 آغاز شد. نشست خبری این رویداد با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد، مهرداد آشتیانی مدیر پروژه TGC 2017 و سالومه اشتری مدیر پروژه TGC 2018 برگزار شد.

مهرداد آشتیانی در ابتدای این نشست به تشریح موفقیت‌های TGC 2017 پرداخت و آمار و ارقامی مرتبط با آن بیان کرد که نشان از سطح رضایت بالای بازی‌سازهای ایرانی و البته مهمانان خارجی داشت.

TGC یک رویداد تجاری یا B2B است که در رده‌های بالای تجاری و برای فعالان این حوزه برگزار می شود. در چنین رویدادهایی معمولا کسب و کارها حاضر هستند و مصرف‌کنندگان نقش فعالی ندارند. بنابراین ارزیابی موفقیت چنین رویدادی استانداردهای بسیار متفاوتی را می‌طلبد.

در بخشی از صحبت‌های آشتیانی به پیش بینی عقد ۷۵ قرارداد بین بازی‌سازها و ناشرین اشاره شده بود. حالا و پس از گذشت نزدیک به ۸ ماه از TGC 2017، فقط ۲ قرارداد به مرحله رسمی رسیده اند که رقمی بسیار متفاوت با پیش‌بینی‌های کارشناسان این رویداد بوده.

از راست به چپ: مهرداد آشتیانی، حسن کریمی قدوسی، سالومه اشتری

کمی بعد و در صحبت‌های سالومه اشتری، وی به ضعف TGC 2017 در زمینه عقد قراردادهای تجاری اشاره کرد و گفت که قصد دارند در TGC 2018 اهمیت عقد قراردادها را برای ناشرین و خریداران خارجی به وضوح مشخص کنند تا نفع و سهم بازی‌سازان داخلی از این رویداد بیشتر و بزرگ‌تر شود.

کریمی قدوسی در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه اگر تاکنون فقط ۲ قرارداد منعقد شده، پس موفقیت TGC 2017 در چه خلاصه می شود گفت که از نگاه او شناخته شدن بازار ایران، انتقال حس امنیت به سرمایه گذاری مطمئن و زیر رادار قرار گرفتن بازی‌های ایرانی گام مهمی بوده که در سال اول TGC صورت پذیرفته.

اما آشتیانی با بیانی متفاوت نظر دیگری داشت و معتقد بود که حتی همین ۲ قرارداد هم برای رویدادی این چنینی یک موفقیت به حساب می‌رود و نباید انتظار بالاتری داشت.

نمایشگاه TGC 2018 در ۱۴ و ۱۵ تیر ماه سال ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد و امید می‌رود که کیفیت بالای برگزاری سال گذشته در کنار تلاش‌های فعلی بنیاد برای جذب نگاه شرکت‌ها، منجر به حضور نام‌های بزرگ‌تری در گردهمایی بزرگ سالانه بازی‌سازهای ایرانی و منطقه شود.

خرید بلیت‌های این رویداد از امروز آغاز شده و اگر قصد حضور در TGC 2018 را دارید از این لینک می‌توانید اقدام کنید. ثبت‌نام کنندگان تا پیش از ۲۰ فروردین ماه سال آینده از ۳۰ درصد تخفیف بهره خواهند برد و برای دانشجویانی که به صورت گروهی در تی‌جی‌سی ۲۰۱۸ حاضر شوند تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی