ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فلاش هوشمند کانن عکاسی پرتره خانگی را ساده تر می کند

عکاسی با فلاش در فضای محدود خانه کار ساده ای نیست و برای کسب نتیجه مطلوب باید تلاش و تمرین زیادی داشته باشید. حالا کانن می خواهد کار شما را ساده کند و به همین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۵

عکاسی با فلاش در فضای محدود خانه کار ساده ای نیست و برای کسب نتیجه مطلوب باید تلاش و تمرین زیادی داشته باشید. حالا کانن می خواهد کار شما را ساده کند و به همین دلیل فلاش جدیدی را از سری Speedlite با قیمت 399 دلار معرفی کرده است. این فلاش 470EX-AI نام دارد و می تواند به صورت خودکار، بهترین نقطه را برای نورپردازی غیر مستقیم شناسایی کند.

فلاش 470EX-AI شباهت زیادی به دیگر اعضای خانواده اسپیدلایت کانن دارد، اما این بار به چند موتور داخلی، پایه و لولای متحرک و حسگرهای خاص مجهز شده است. زمانی که بخواهید عکس بگیرید، فلاش ابتدا فاصله با سوژه را محاسبه می کند، سپس به سمت سقف برگشته و همین عمل را دوباره انجام می دهد. نهایتاً با محاسبات داخلی، بهترین زاویه برای فلاش زدن روی سقف و نورپردازی غیر مستقیم سوژه از طریق بازتاب نور (بانس سقفی) را انتخاب کرده و عکس را ثبت می نماید.

ایده پردازی کانن برای این فلاش هوشمند کاملاً جالب توجه است، اما فعلاً محدودیت هایی هم دارد. به عنوان مثال پس از اجرای عملیات سنجش ، عکاس یا سوژه نباید جابجا شوند. همچنین نورپردازی فقط با استفاده از سقف ممکن است و از دیوارهای جانبی نمی توان استفاده کرد. بُرد سنسور فاصله سنج هم حداکثر 7 متر است.

البته کانن یک حالت نیمه خودکار را هم در نظر گرفته که به عکاس اجازه می دهد زاویه مورد نظر خود را انتخاب و ذخیره کند. سپس در حین تصویربرداری با دوبار ضربه روی دکمه شاتر، فلاش به محل تنظیم شده بر می گردد. با استفاده از این حالت می توانید از دیوارها هم برای نورپردازی صحنه استفاده کنید.

گفتنیست این قابلیت جدید، افزایش قیمت چندانی را برای فلاش 470EX-AI به همراه نداشته، ضمن اینکه می توانید از آن مثل یک فلاش عادی هم استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    چه خوبه این کی میرسه اینور =V

مطالب پیشنهادی