ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتولانچ
تکنولوژی

حرکت آزمایشی استراتولانچ، بزرگ ترین هواپیمای جهان روی باند فرودگاه را تماشا کنید

استراتولانچ، بزرگ ترین هواپیمای حال حاضر جهان اخیراً به دستاورد دیگری رسیده و با سرعت 74 کیلومتر بر ساعت روی باند فروگاه حرکت کرده است. اگرچه این موضوع شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

استراتولانچ، بزرگ ترین هواپیمای حال حاضر جهان اخیراً به دستاورد دیگری رسیده و با سرعت 74 کیلومتر بر ساعت روی باند فروگاه حرکت کرده است. اگرچه این موضوع شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما قطعاً ارزش اش را دارد که به تماشای ویدیوی این غول 226 هزار کیلوگرمی بنشینید که با بال هایی با مجموع طول 117 متر، با چنین سرعتی در باند فرودگاه حرکت می کند. ابعاد استراتولانچ به قدری بزرگ است که اتومبیل های پشت سر آن همچون ماشین های اسباب بازی به نظر می رسند.

حرکت با سرعت 74 کیلومتر بر ساعت، بهبود بزرگی نسبت به تست ماه دسامبر استراتولانچ به حساب می آید که با سرعت 45 کیلومتر بر ساعت انجام شد. گفتنی است که مدتی پیش، تست شش موتور توربوفن استراتولانچ نیز با موفقیت در کالیفرنیا انجام شد و تمام این دستاوردها، قرار است بزرگ ترین هواپیمای جهان را برای نخستین پرواز آزمایشی در سال 2019 میلادی آماده کنند.

استراتولانچ یک کمپانی خصوصی فضایی است که توسط پاول آلن، یکی از موسسن مایکروسافت بنیان گذاشته شد. هدف اصلی این کمپانی ساخت هواپیمایی است که به عنوان سکویی برای پرتاب موشک ها به استراتوسفر و سپس فضا عمل می کند. برخی اعتقاد دارند این روش از ارسال موشک ها به مدار پایینی زمین ارزان تر و قابل اتکاتر خواهد بود. ضمناً به لطف ابعاد غول آسای هواپیمای استراتولانچ، امکان حمل محموله هایی با سقف وزن 249 تُن وجود دارد.

موشک هایی که در میان زمین و آسمان به فضا فرستاده می شوند موضوع چندان تازه ای نیستند. موشک پگاسوس اکس ال کمپانی Orbital ATK همین حالا می تواند از آسمان پرتاب شود و گرچه ابعاد نسبتاً کوچکی دارد اما قادر به حمل ماهواره هایی 450 کیلوگرمی است. Orbital ATK سال گذشته قراردادی با استراتولانچ به امضا رساند و انتظار می رود نخستین شرکتی باشد که موشک خود را با هواپیمای استراتولانچ به فضا می فرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

    مثل این میمونه که دو تا هواپیما را بهم چسبوندند

    • Saeed Nouroozi
      Saeed Nouroozi | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

      بهم نچسبوندن مسخره نکن خواست خداست، اینجوری به دنیا اومده

مطالب پیشنهادی