ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری آب پایه هیبریدی
تکنولوژی

این باتری آب پایه هیبریدی در کمتر از ۳۰ ثانیه شارژ می شود

این روزها کسی نیست که از باتری های قدیمی، سنگین، کم ظرفیت و با زمان شارژ طولانی گجت ها شکایت نکند. این بخش از دنیای تکنولوژی تا به امروز از خود مقاومت عجیبی در مقابل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

این روزها کسی نیست که از باتری های قدیمی، سنگین، کم ظرفیت و با زمان شارژ طولانی گجت ها شکایت نکند. این بخش از دنیای تکنولوژی تا به امروز از خود مقاومت عجیبی در مقابل پیشرفت و بهتر شدن نشان داده، اما شاید یک باتری آب پایه (aqueous) هیبریدی بتواند این طلسم طولانی را بشکند.

در سرتاسر دنیا تیم های بسیاری با راهکارهای متفاوت در تلاش برای ارائه نسل بعدی باتری ها با ظرفیت های بالا، زمان شارژ کوتاه و قیمت تمام شده معقول هستند. باتری آب پایه هیبریدی جدید نیز حاصل یکی از این تلاش هاست که می تواند نوید آینده ای درخشان را بدهد. آینده ای که در آن باتری ها بسیار پایدار، ایمن و دوستار محیط زیست هستند و از همه مهمتر، در زمانی حدود ۲۰ ثانیه یا کمی بیشتر شارژ می شوند.

تکنولوژی مورد بحث توسط تیمی از محققین «موسسه پیشروی علوم و تکنولوژی»‌ واقع در کره جنوبی در دست توسعه قرار دارد. در باتری پیشنهادی یک الکترولیت مایع مشتق از آب در میان دو لایه از آند و کاتدی با طراحی ویژه قرار می گیرد.

قطب منفی یا آنود این ذخیره ساز انرژی از پلیمری متشکل از زنجیره ای از مواد گرافنی ساخته شده است. چنین ساختاری سطحی بسیار وسیعی را برای انجام واکنش ها و ذخیره انرژی بیشتر در اختیار قرار می دهد. کاتد نیز از نانوذرات اکسید نیکل که در بافت زنجیره های گرافن جای گرفته اند تشکیل یافته است.

باتری آب پایه هیبریدی

به لطف همین طراحی اختصاصی آند و کاتد، باتری مورد بحث نسبت به هر نمونه باتری آب پایه دیگری سریع تر شارژ شده و ظرفیت بسیار بالاتری را برای ذخیره انرژی ارائه می دهد. این ساختار چنان پایداری و دوامی را به ذخیره ساز مورد بحث می دهد که سبب می شود حتی پس از طی ۱۰۰ هزار بار سیکل شارژ و تخلیه صد در صد توان باتری حفظ شود.

باتری توسعه یافته توسط کره ای ها به لطف تراکم ساختاری بسیار بالا، می تواند با استفاده از جریان کم توانی مثل یک شارژر USB نیز در حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به شارژ کامل برسد.

نکته امیدوار کننده در خصوص باتری آب پایه هیبریدی جدید این است که چرخه تولید آسانی دارد و مواد اولیه آن به راحتی قابل دسترس خواهند بود، بنابراین نسبت به بسیاری از رقبای در دست توسعه خود از شانس بالایی برای عرضه به بازار برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • B.iz
    B.iz | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    @erfan
    اگه تو نسخه موبایلشی که عادیه کلا ریپلی هایی که تو میزنی تو نسخه ی موبایل نمایش داده نمیشن ولی فقط تو کامپیوتر ها دیده میشن ولی اگه از تو وبسایت و کامپیوتر بزنی همه میتونن ببینن و یه چیز عادیه ????
    مثلا یه مشکل دیگش هم اینه نظرت اگه از ده خط بیشتر باشه کلا ارسال نمیشه و هیچجا هم نمایش داده نمیشه در نتیجه ??? که البته اینم یه چیز کاملا عادیه ??

  • saeed jld
    saeed jld | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    به نظرم انقدر دیر به تولید انبوه می رسه که نسل این گوشی ها منقرض میشه و تکنولوژیای جدیدتر جای اسمارت فون هارو میگره

  • erfun
    erfun | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    ببخشید من یه سوال دارم اگه قراره ریپلای ها رو تایید نکنید چرا همچین قابلیتی وجود داره اصن؟

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    مافیای لیتیوم فعلا اجازه نمیده باتری‌ها تغییری بکنن

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

      کلا باتری های گرافنی باید منتظر بمونن

  • B.iz
    B.iz | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    ۱۰۰ سال دیگه :
    دانشمندان باتری هسته ای ای اختراع کردند که قابلیت پرواز و چایی درست کردن را دارد و به محض اینکه بخواهید گوشی را به شارژ بزنید از راه دور با منبع برق اتصال پیدا کرده و در کمتر از یک ثانیه شارژ میشوند و تا آخر سال با همان یک بار ، شارژ خود را نگه میدارند!
    [ در همان زمان آخرین گوشی موجود ] :
    گوشی S109 معرفی شد! امکانات این گوشی شامل :
    ...
    ...
    ..‌.
    و باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم یون میباشد که در نوع خود بسیار شگفت انگیز است!
    ??‍♂️?
    فقط بلدن بگن اختراع کردیم ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی