ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنجرور SV کوپه، شاسی بلندی خاص برای مشکل پسندان

کمپانی انگلیسی لندرور از از جدیدترین شاسی بلند خود در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. این خودرو در واقع نسخه کوپه رنجرور بوده و توسط دپارتمان SVO که به تقویت و شخصی سازی تولیدات گروه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

کمپانی انگلیسی لندرور از از جدیدترین شاسی بلند خود در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. این خودرو در واقع نسخه کوپه رنجرور بوده و توسط دپارتمان SVO که به تقویت و شخصی سازی تولیدات گروه جگوار-لندرور می پردازد، توسعه یافته است.

land-rover-range-rover-sv-coupe-geneva-2018 (4)

درهای اصلی بزرگ بدون قاب و ستون های رنگ آمیزی شده به رنگ مشکی دو مورد از بارزترین خصوصیات ظاهری رنجرور SV کوپه هستند. اگر چه به دلیل حذف درهای عقب، کابرد این نسخه کمتر از مدل استاندارد است، اما با توجه به جذابیت های ظاهری می تواند طرفداران خاص خود را داشته باشد.

land-rover-range-rover-sv-coupe-geneva-2018 (4)

به گفته لندرور تمامی پنل های بدنه این شاسی بلند کوپه بجز کاپوت و درب پشتی نسبت به نسخه استاندارد رنجرور متفاوت بوده و توسط متخصصین SVO به صورت دستی نصب شده اند.

land-rover-range-rover-sv-coupe-geneva-2018 (4)

رنجرور SV کوپه در مقایسه با مدل 4 درب، 0.31 اینچ (7.8 میلی متر) ارتفاع کمتری از سطح زمین دارد. البته به لطف سیستم تعلیق بادی امکان افزایش یا کاهش بلندی  فراهم بوده و بسته به نوع مسیر می توان ارتفاع مناسب را انتخاب نمود.

land-rover-range-rover-sv-coupe-geneva-2018 (4)

برای این نسخه از شاسی بلند لوکس انگلیسی رینگ های 21 تا 23 اینچی در نظر گرفته شده، با این حساب رنجرور SV کوپه اولین مدلی است که با رینگ های 23 اینچی کارخانه ای قابل سفارش است.

land-rover-range-rover-sv-coupe-geneva-2018 (4)

کابین رنجرور SV کوپه بسیار مجهز و لوکس بوده و فضایی کاملا دوست داشتنی دارد. صندلی های سرد و گرم شونده برقی 20 جهته جلو و 10 جهته عقب، اجزای تزئیناتی از جنس چوب گردو و چنار، صفحه دوگانه برای سیستم اینفوتینمنت، هداپ دیسپلی (نمایشگر سر بالا) و سیستم صوتی Meridian با 23 اسپیکر برخی از ویژگی ها و امکانات شاخص کابین هستند.

land-rover-range-rover-sv-coupe-geneva-2018 (4)

نیروبخش این خودرو یک موتور 5 لیتری V8 سوپرشارژ است که 557 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با این پیشرانه رنجرور SV کوپه برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت تنها به 5 ثانیه زمان نیاز دارد، همچنین در صورت فشردن پدال گاز تا انتها، دستیابی به حداکثر سرعت 165 مایل (معادل 265 کیلومتر) در ساعت ممکن خواهد بود.

land-rover-range-rover-sv-coupe-geneva-2018 (4)

از آنجایی که این اتومبیل شاسی بلند حامل لوگوی رنجرور است، عملکرد آن در مسیرهای آفرود کماکان در سطح بالایی قرار داشته و تغییرات انجام شده بر روی آن، این فاکتور کلیدی را قربانی نکرده است.

land-rover-range-rover-sv-coupe-geneva-2018 (4)

بر این اساس رنجرور SV کوپه می تواند از آب هایی به عمق 90 سانتی متر عبور کرده و باری به وزن 3.5 تن را یدک کشی کند. سیستم چهار چرخ متحرک رنجرور با قابلیت Terrain Response 2، قفل دیفرانسیل عقب و جعبه دنده کمکی دو سرعته همگی در این خودرو بصورت استاندارد هستند.

Land_Rover-Range_Rover_SV_Coupe-2019

طبق برنامه ریزی ها تنها 999 دستگاه از SV کوپه تولید خواهد شد. فروش این شاسی بلند خاص انگلیسی با قیمت دقیق 295,995 دلار از سه ماهه پایانی امسال آغاز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

    این 100 ساله همین شکلیه

مطالب پیشنهادی