ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی اسپیکر و هدفون

بررسی دیجیاتو: اسپیکر بلوتوث مقاوم و ضد آب UE Wonderboom

شرکت UE (مخفف Ultimate Ears) سال ۱۹۹۵ در آمریکا متولد شد و با ساخت هدفون های داخل گوشی شهرت زیادی به دست آورد. شهرت اصلی UE در ساخت هدفون های مخصوص نوازندگان برای ضبط و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

شرکت UE (مخفف Ultimate Ears) سال ۱۹۹۵ در آمریکا متولد شد و با ساخت هدفون های داخل گوشی شهرت زیادی به دست آورد. شهرت اصلی UE در ساخت هدفون های مخصوص نوازندگان برای ضبط و اجرای موسیقی بود، تا اینکه سال ۲۰۰۸ لاجیتک این شرکت را به مالکیت خود درآورد.

از آن به بعد UE دامنه محصولات خود را گسترش داد و حالا چند اسپیکر بلوتوث بسیار محبوب در بازار دارد، از جمله Ultimate Ears Wonderboom که اخیراً معرفی شده است و یکی از محصولات جدید شرکت آمریکایی به حساب می آید.

این اسپیکر با وجود قیمت نه چندان بالای خود در برابر آب و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد و یکی از مقاوم ترین محصولاتی است که می توانید از بازار تهیه کنید.

واندربوم با چنین خصوصیاتی یک محصول نه چندان گران قیمت برای استفاده در سفر و فعالیت های خارج از منزل به حساب می آید و می توانید همه جا بدون نگرانی آن را همراه خود داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی های این محصول جذاب آلتیمیت ایرز، در ادامه با بررسی دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

اسپیکر واندربوم طراحی ساده اما دلپذیری دارد. ابعاد دستگاه کمی از یک ماگ چای خوری بزرگ تر است و کف دست جای می گیرد. از همان دفعه ی اول که محصول را لمس کنید مشخص می شود با یک اسپیکر کاملاً مستحکم مواجه هستیم. واندربوم را به زمین بزنید، به عنوان توپ برای روپایی زدن از آن استفاده کنید یا زیر خاک دفن کنید، هیچ کدام از اینها خللی در عملکرد دستگاه ایجاد نمی کند.

واندربوم با وجود این بدنه ی مستحکم فقط ۴۲۵ گرم وزن دارد، یعنی کمی بیشتر از ۲ آیفون ۸ پلاس. بدنه ی دستگاه از پارچه ی بافته تشکیل شده و به نظر نمی رسد به این راحتی ها پاره شود. بالای بدنه یک بند محکم قرار دارد که می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد، مثلا حین سفر اسپیکر را به کوله ی خود متصل کنید و در مسیر موسیقی را همراه داشته باشید، یا کنار استخر و در کمپینگ اسپیکر را از شاخه ی درخت یا هر جای دیگری آویزان کنید. حتی دوش حمام می تواند یکی از گزینه های شما باشد!

دکمه های بالای بدنه ۳ کاربرد دارند. یکی برای روشن کردن دستگاه، یکی برای جفت کردن بلوتوث و دکمه ی سوم که زیر لوگوی سازنده قرار گرفته به شما امکان می دهد خیلی ساده ۲ اسپیکر واندربوم را با فشار دادن این دکمه جفت کرده و به شکل اسپیکر استریو استفاده کنید. دکمه ی وسطی که لوگو دارد ضمناً برای پخش/توقف پخش و رد کردن آهنگ ها به کار می رود. و اما دکمه های بزرگ کم و زیاد کردن صدا که روی سطح بدنه قرار گرفته و به راحتی در دسترس هستند. البته با توجه به بدنه ی بسیار محکم دستگاه، دکمه های واندربوم نیز تا حدی سفت هستند و برای استفاده از آنها باید فشار نسبتاً زیادی اعمال کنید.

پایین بدنه هم یک درگاه مایکرو USB قرار دارد که برای شارژ کردن اسپیکر استفاده می شود. این درگاه با یک درپوش پلاستیکی در برابر آب و صدمه محافظت می گردد. درپوش نیز نسبتاً محکم به بدنه متصل شده و به نظر نمی رسد به راحتی دچار مشکل شود.

شرکت سازنده این محصول را در ۱۰ رنگبندی مختلف عرضه می کند که چندتایی از آنها طرح دار هستند و می توان گفت برای هر سلیقه ای یک گزینه در نظر گرفته شده است.

آلتیمیت ایرز واندربوم در مجموع نمره قبولی را در بخش طراحی دریافت می کند، خصوصاً اگر طرفدار ظاهر ساده و طراحی مینیمال باشید. نکته ی جالب طراحی هم این است که اسپیکر واندربوم روی آب غوطه ور می شود، یعنی می توانید دستگاه را حتی وسط استخر هم همراه داشته باشید.

عملکرد

در اسپیکرهای قدیمی تر UE معمولاً قدرت بیس از فرکانس های زیر بیشتر بود، اما این بار به نظر می رسد شرکت سازنده تعادل را برقرار کرده است. در ریمیکس Shot in the dark از آهنگ Vaporous گروه Elsian عمق بیس و عملکرد مناسب دستگاه در پخش این قسمت از فرکانس ها را شاهد هستیم. اما تعادل به این معناست که عملکرد مناسب پخش بیس، کیفیت فرکانس های بالا موسوم به تریبل را مختل نمی کند. در موسیقی Drive Home صدای سازهای زهی و سنج های درامز به خوبی گوش می رسند هرچند به نظر می رسد دستگاه در پخش فرکانس های میانی (که صدای خواننده را هم در بر دارد) بهتر از فرکانس های بالا عمل می کند.

برای امتحان کردن این موضوع آهنگ In Exile از گروه The Pineapple Thief را امتحان کردیم و نتیجه همان بود که توقع داشتیم، بیس خوب، فرکانس های میانی عالی و فرکانس های بالا قابل قبول. البته اگر بخواهیم این اسپیکر را بر اساس سبک های موسیقی توصیه کنیم باید بگوییم استفاده از UE واندربوم برای سبک های الکترونیک، پاپ و هیپ هاپ که بیس قدرتمندی دارند لذت بخش تر است تا سبک هایی مثل فولک و راک که سازهای آکوستیک دارند.

پخش صدای ۳۶۰ درجه ی محصول کاملاً ۳۶۰ درجه نیست و تیوترهای دستگاه در ۲ قسمت از بدنه حضور دارند، اما تجربه ای نسبتاً فراگیر فراهم می کنند و به محصول امکان می دهند حتی در حالت غوطه ور بودن در آب هم به فعالیت خود ادامه دهد. عمر باتری دستگاه تا ۱۰ ساعت می رسد اما متغییر است و تا حد زیادی به درجه بلندی صدا بستگی دارد.

جمع بندی

تصمیم لاجیتک برای خرید آلتیمیت ایرز هوشمندانه به نظر می رسد. البته اسپیکرهای لاجیتک هم چندان بد نیستند، اما باید توجه داشت که اسپیکرهای این شرکت قرار است با رقبایی مثل محصولات بیتس مقابله کند. طبعاً مردم هم محصولات شرکتی که به شکل تخصصی فقط روی ساخت اسپیکر فعالیت می کند را پذیرا تر هستند تا لاجیتک که همه چیز از اسپیکرهای ارزان قیمت تا ماوس و کیبورد تولید می کند.

آلتیمیت ایرز حتی یک قدم هم پیش تر رفته و فعالیت خود را روی فقط نوع خاصی از اسپیکر محدود کرده است، یعنی ساخت مدل هایی که در مقابل آب و ضربه مقاوم باشند که آنها را با عنوان «نابود نشدنی» به بازار عرضه می کند. UE Wonderboom یکی از جدیدترین مدل های عرضه شده به بازار توسط این شرکت آمریکایی به حساب می آید.

اسپیکر واندربوم تا ۳۰ دقیقه در برابر آب مقاوم است و نکته ی جالب اینکه روی آب شناور می ماند، در نتیجه می توانید دستگاه را در حال پخش موسیقی داخل استخر پرتاب کنید. این اسپیکر می تواند از فاصله ۳۰ متری موسیقی موجود روی تلفن هوشمند شما را دریافت و پخش کند. صدا به شکل ۳۶۰ درجه پخش می شود و باتری دستگاه با هر شارژ تا ۱۰ ساعت عمر می کند. اگر بخواهید، می توانید با فشار یک دکمه ۲ اسپیکر واندربوم را به یکدیگر متصل و به شکل اسپیکر استریو استفاده کنید.

این محصول به نسب ابعاد خود صدای بلندی دارد و قدرت پخش فرکانس های بیس هم عمیق و مناسب است، اما در هر حال باید توجه داشته باشید که در ساخت دستگاه حداقل نیمی از تمرکز روی استحکام بدنه بوده است. بر همین اساس اگر فقط به کیفیت صدا اهمیت می دهید، در همین سطح قیمت می توانید محصولاتی را پیدا کنید که تا این حد مقاوم نیستند اما کیفیت صدای بهتری دارند. اما اگر یک اسپیکر می خواهید که بدون نگرانی همه جا آن را همراه داشته و استفاده کنید، کمتر محصولی به خوبی اسپیکر آلتیمیت ایرز واندربوم در بازار پیدا می شود.

اسپیکر UE Wonderboom در بازار ایران با قیمت ۵۰۰ هزار تومان توسط شرکت اسپیرو (نماینده رسمی لاجیتک در کشور) به فروش می رسد. برای خرید اسپیکر واندربوم می توانید به دیجی کالا مراجعه کنید.

مزایا
  • کیفیت صدای خوب و قدرت بیس مناسب
  • صدای بلند با وجود ابعاد کوچک
  • مقاومت در برابر آب و شناور شدن روی سطح آب
  • استحکام بالا در برابر ضربه و سقوط
  • امکان جفت کردن ۲ اسپیکر برای صدای استریو
  • برد بلوتوث تا ۳۰ متر
  • عمر باتری تا ۱۰ ساعت
معایب
  • عدم امکان پاسخ دادن به تماس های تلفنی دریافتی
  • عملکرد بهتر در پخش بیس نسبت به فرکانس های بالا
  • دکمه های سفت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    آقای گلستانی از کجا باید تهیه کرد یه سایتی هم میزاشتید دیگه...

    • سینا گلستانه
      سینا گلستانه | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

      سرچ کنید در فروشگاه های آنلاین موجوده

  • hamed58
    hamed58 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    سال ۸۸ پول یارانه رو دادم اسپیکر با چه شوقی. یه اسپیکرداغون که هنوز خراب هم نشده از پوست کلفتیش

  • Alireza
    Alireza | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    قیمتشم ک مهم نیس نمی‌خواد بگید

    • سینا گلستانه
      سینا گلستانه | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

      قیمت هست توی مطلب رفیق، ۵۰۰ هزار تومن

مطالب پیشنهادی