ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پشتازی چینی ها تولید پنل های AMOLED
تکنولوژی

پیش بینی پیشتازی چینی ها در تولید پنل های AMOLED از سال جاری

موسسه تحقیقاتی «IHS Markit» با توجه به روند فعلی پیش بینی کرده که کمپانی های چینی به زودی رهبری بازار تولید پنل های AMOLED برای ابزارهای هومشمند را از دست کره ای ها خارج می ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

موسسه تحقیقاتی «IHS Markit» با توجه به روند فعلی پیش بینی کرده که کمپانی های چینی به زودی رهبری بازار تولید پنل های AMOLED برای ابزارهای هومشمند را از دست کره ای ها خارج می سازند.

نکته جالب اینجاست که دیگر حاضران در این بازار در طی یکی دو سال اخیر توسعه ظرفیت تولید خود برای نمایشگرهای مورد بحث را متوقف ساخته اند تا بتوانند پس از ارزیابی درست از وضعیت آینده رشد بازار موبایل های هوشمند دست به اقدام بزنند، اما از آن سو چینی ها بدون وقفه در حال افزایش تیراژ تولید خود طی این مدت بوده اند.

لازم به یادآوری است که اواخر سال ۲۰۱۶ نشانه هایی مبنی بر اشباع بازار و کند شدن روند رشد فروش اسمارتفون ها بروز کرد، طوری که بسیاری تصور کردند این بازار بسیار بزرگ به مرز بلوغ خود رسیده و ممکن است از این پس حتی شاهد رشد منفی آن نیز باشیم.

پنل های AMOLED

چنین نگرانی هایی بیش از همه برای تولیدکننده های پنل های AMOLED حائز اهمیت بود، چرا که هزینه تولید چنین نمایشگرهایی بسیار بالا و مشتریان آنها نیز معدود هستند.

نتیجه این که شرکت های سازنده چنینی به لطف هزینه های تمام شده پایین تر و قدرت ریسک بیشتر به افزایش توانمندی های خود در این حوزه از تکنولوژی ادامه داده و حالا بیشترین سهم را در آن دارند. IHS Markit معتقد است که این روند رو به رشد چشم بادامی ها حداقل تا دو سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بر طبق آمار، سازنده های چینی در سال ۲۰۱۶ چیزی در حدود ۲۲۳ هزار متر مربع پنل های AMOLED را در ابعاد مختلف به تولید رسانده اند، اما پیش بینی می شود رقم مذکور تا سال ۲۰۲۰ به بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع افزایش یابد که رقمی شگفت انگیز به نظر می رسد.

پنل های AMOLED

البته همان طور که در چارت بالا مشاهده می کنیم در آن سال شاهد کاهش قابل توجهی از سهم چینی ها خواهیم بود. دو عامل برای چنین کاهشی در نظر گرفته شده است. اول بازگشت رقبای کره ای و ژاپنی و بازپس گیری بخشی از بازار از دست رفته و دوم ورود نمایشگرهای انعطاف پذیر و تا شونده که چینی ها هنوز تا دستیابی به آن فاصله زیادی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی