ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آماده شدن برای سفر در مناطق سردسیر؛ چگونه مثل یک کانادایی در مسیرهای برفی برانیم؟

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی، بسیاری از ایرانیان خود را برای سفر آماده می کنند. اگر چه امسال به دلیل تغییرات اقلیمی زمستان آرامی را پشت سر گذاشتیم، اما ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی، بسیاری از ایرانیان خود را برای سفر آماده می کنند. اگر چه امسال به دلیل تغییرات اقلیمی زمستان آرامی را پشت سر گذاشتیم، اما در روزهای آتی با توجه به شرایط جوی احتمال بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور پیش بینی شده است. با این پیش زمینه قصد داریم به برخی از نکاتی بپردازیم که می توانند در سفری بهتر - مخصوصا در مناطق کوهستانی و سردسیر - موثر باشند.

در اکثر نقاط دنیا آب و هوای سرد روزی از راه می رسد، اما زمستان های کانادا دست کمی از آن زمستان ترسناک سریال Game Of Thrones ندارد.

به دلیل زمستان های سخت و طولانی در کانادا، یک راننده کانادایی باید راه و روش رانندگی در این فصل را مثل کف دست خود بشناسد تا هرچه راحت تر این فصل را پشت سر بگذارد.

بهترین راه آماده شدن در برابر آب و هوای سرد، تجهیز خودرو و خود به تجهیزات مناسب و کارآمد در مواقع اورژانسی است.

چهار چشمی مواظب وضع باتری باشید

باتری خودرو شما در زمستان فشاری به مراتب بیشتر را تحمل می کند، چراکه استارت سرد کار بیشتری از باتری می کشد. بنابراین بهتر است همراه خود شارژر باتری (Battry Booster) داشته باشید تا حتی در صورت اتمام شارژ آن در میان سرما و برف زمین گیر نشوید.

کنترل هفتگی میزان فشار باد تایر

همه خودرو ها از سنسور نمایشگر میزان باد تایر برخوردار نیستند و اگر اتومبیل شما جزء آن دسته است به شما پیشنهاد می کنیم تا پمپ باد همراه تهیه کنید و از میزان فشار باد تایرهایتان همواره اطمینان حاصل به عمل بیاورید.

خرید تایرهای زمستانی

حتی اگر خودروی شما AWD باشد، استفاده از تایرهای مخصوص زمستانه به شدت توصیه می شود. به طور خلاصه تایرهای زمستانی با ایجاد چسبندگی بیشتر در برف و سرما فرآیند ترمزگیری و توقف را بهبود می بخشند؛ کاری که از پس سیستم AWD بر نمی آید. به افرادی که دنبال تایر هایی با عمر بالا، قیمت نسبتاً مناسب و عملکرد خوب هستند برند میشلن را پیشنهاد می دهیم.

داشتن بیلچه همراه

کوران ها می توانند غیر قابل پیش بینی باشند و احتمال اینکه روزی گذرتان به یکی از آن ها بیافتد اصلاً کم نیست. اگر روزی برای ادامه حرکت نیاز به پاکسازی مسیر داشته باشید، داشتن یک بیلچه می تواند کارتان را چندین برابر سبک کند.

پکیج کمک های اولیه

خرید پک کمک های اولیه کاری بسیار عقلانی است، حتی اگر احتمال استفاده از آن را نمی دهید. کامل ترین نوع پکیج ها دارای پتوهای گرم کننده ای هستند که از تبدیل شدنتان به تکه های یخ به هنگام گیر کردن در برف جلوگیری می کنند.

داشتن پاور بانک

شارژ نگه داشتن گوشی همراه در همه مواقع امر خوبیست، ولی در شرایط سخت زمستانی این گجت ها به شدت حیاتی خواهند بود. داشتن منبع شارژ همراه که نیاز گوشی موبایل تان را، تا وقتی که احتمال نیاز به سرویس های اورژانسی وجود داشته باشد، تامین کند بسیار واجب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی