ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس Gmail
تکنولوژی

رابط کاربری سرویس تحت وب Gmail مدرن می شود [به همراه تصاویر]

زمان زیادی از به روز رسانی نمای ظاهری نسخه دسکتاپ سرویس Calendar نمی گذرد که خبر رسیده گوگل قصد دارد تحولی اساسی را در رابط کاربری سرویس بسیار محبوب Gmail نیز اعمال کند. حال به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

زمان زیادی از به روز رسانی نمای ظاهری نسخه دسکتاپ سرویس Calendar نمی گذرد که خبر رسیده گوگل قصد دارد تحولی اساسی را در رابط کاربری سرویس بسیار محبوب Gmail نیز اعمال کند. حال به لطف تصاویر اختصاصی وبسایت androidauthority می توانیم پیش از عرضه عمومی نگاهی به ظاهر مدرن شده این سرویس داشته باشیم.

(جهت مشاهده تصاویر در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید.)

البته پر واضح است که به روز رسانی رابط کاربری محدود به تغییر در خصوصیات ظاهری نخواهد بود و می بایست انتظار در دسترس قرار گرفتن چند قابلیت جدید برای مدیریت بهتر ایمیل ها را نیز داشته باشیم. از جمله ویژگی های تازه جیمیل در نسخه آینده می توان به افزوده شده گزینه «پاسخ هوشمند» (smart reply) و امکان «snooze» کردن ایمیل ها اشاره کرد.

همان طور که از تصاویر برمی آید، گوگل تلاش کرده علاوه بر بارز کردن زبان طراحی متریال خود، برخی از جنبه های رویکرد جدید حباب ها را نیز در سر و ظاهر تازه جیمیل اعمال کند. ضمناً در نسخه جدید شاهد اضافه شدن یک نوار ابزار جانبی نیز هستیم که دسترسی آسان شما به دیگر ابزارهای گوگل از جمله Calendar و Keep را نیز محیا می سازد.

از دیگر نکات مهم به روز رسانی جدید سرویس Gmail می توان به نسخه کاملاً جدید افزونه Tasks شاره کرد که حالا به کمک آن امکان تولید فهرست های انجام کار (To-Do) مستقیماً از درون پنجره سرویس ایمیل های گوگل وجود دارد تا از این طریق بتوانید بهتر کارهای آینده خود را بر اساس ایمیل های ورودی برنامه ریزی کنید.

به طور کلی امکان استفاده از سرویس های متنوع گوگل در قالب افزونه ها بهترین ویژگی جیمیل جدید است که سبب می شود دیگر برای انجام کارهای مختلف خود مجبور به ترک صفحه اصلی سرویس ایمیل خود نخواهید بود.

رابط کاربری Gmail قرار است در سه حالت کلی در دسترس کاربر باشد. حالت پیش فرض که به نوعی شلوغ ترین حالت خواهد بود و در همان صفحه اصلی اطلاعات بسیاری را در خصوص محتوای ایمیل ها و فایل های ضمیمه شده به آنها را در اختیار قرار می دهد. حالت ساده (Comfortable) شباهت بیشتری با سر و وضع فعلی سرویس مذکور خواهد داشت و حالت فشرده (Compact) نیز همان طراحی حالت ساده است، اما آیتم ها در این حالت فشرده تر بوده و محتوای بیشتری در یک صفحه جای می گیرد.

هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه عمومی به روز رسانی مورد بحث اعلام نشده، اما احتمالاً در خلال کنفرانس توسعه دهندگان گوگل (Google I/O) در ماه آینده میلادی اخباری بیشتری در این خصوص خواهیم شنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی