ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خبر بد برای بازار خودروهای وارداتی؛ اضافه شدن ۱۰ درصد ارزش گمرکی به عوارض واردات خودرو

از چند روز گذشته با حذف ارز مبادله ‌ای مبنای ارزی تعرفه گمرکی تغییر کرده و هزینه‌ های واردات خودرو و مواد اولیه موردنیاز تولید افزایش یافته است. اما در زمینه واردات خودروهای کامل با ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

از چند روز گذشته با حذف ارز مبادله ‌ای مبنای ارزی تعرفه گمرکی تغییر کرده و هزینه‌ های واردات خودرو و مواد اولیه موردنیاز تولید افزایش یافته است.

اما در زمینه واردات خودروهای کامل با توجه به تک نرخی شدن ارز 4200 تومانی، انتظار کاهش قیمت خودروها در بازار وجود داشت ولی حالا خبر می رسد که از فرودین امسال، بند جدیدی به قانون واردات خودرو به کشورمان اضافه شده است.مهدی دادفر در گفت و گویى با اشاره به بند 7 دستورالعمل صادر شده در تاریخ 28 اسفند ماه که مانعی دیگر در مسیر واردات خودرو به شمار می رود، گفت: در بودجه امسال و جدول شماره 3 بخش درآمدها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه سال 97 کل کشور، پیش بینی شده به میزان 10 درصد ارزش گمرکی خودروهای بنزین سوز به عنوان درآمد حاصل از وضع عوارض خودرو،طی ردیف درآمدی 160181 از واردکنندگان اخذ شود.او افزود: بر اساس پیگیری های انجام شده از سوی انجمن، اعلام شده که این بند از منابع درآمدی معین شده در بودجه سال 97 است در حالی که پیش از این واردکنندگان ملزم به پرداخت چنین هزینه هایی نبودند.
دادفر اظهار کرد: واردکنندگان در ابتدا و همزمان با ابلاغ این دستورالعمل گمان می کردند که این میزان همان 10 درصد مربوط به ناجا و شماره گذاری خودروها است که با پیگیری های انجام شده مشخص شد بند جدید متفاوت بوده که براین اساس پیگیری ها برای مشخص شدن آن همچنان ادامه دارد.

با چنین شرایطی به نظر می رسد که نسبت به سال گذشته در حدود 5 تا 10 درصد به هزینه واردات خودروها اضافه شود، حالا باید منتظرماند و دید که کاهش قیمت دستوری دلار می تواند در نهایت کفه ترازو قیمت خودروهای وارداتی رابه سمت کاستن پیش ببرد یا با افزوده شدن چنین بندهایی شاهد افزایش بیش از پیش قیمت ها خواهیم بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

    خیر پایین نخواهد آمد !
    تعریف: «هر چه میزان دلار بالا رود به همان میزان همه چیز در کشور بالا می رود، در مقابل هر چه قیمت دلار کاهش بیابد به هیچ میزان قیمت آن چیز هایی که بالا رفته بود پایین نخواهد آمد»
    پ.ن : بند 20 تبصره ماده قانون نیوتون کشوری !
    پ.ن 2 : گمرک ایران تحت نظارت سازمان بازرسی کل کشور نیست و از بازرسی داخل سازمانی بهره می برد!
    پ.ن 3 : قدرت مافیا خودرو بسیار بیشتر از وارد کنندگان خودرو، سازمان استاندارد و خریداران خودرو است !

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

    می خواستن کم کنند که

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی