ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گذر بازی ها از دره وهمی؛ تجربه ای لذت بخش یا خطرناک؟

مدلی از سری فراری وجود دارد که با کد F150 و اما با نام مستعار لافراری شناخته می شود. این اسب وحشی ایتالیایی تنها بعد از 2.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

مدلی از سری فراری وجود دارد که با کد F150 و اما با نام مستعار لافراری شناخته می شود. این اسب وحشی ایتالیایی تنها بعد از 2.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و زمانی که با آن سرعت جنون آور 350 کیلومتر را تجربه کنید، به فرض آن که جان سالم به در ببرید، احتمالا دیگر آن فرد سابق نخواهید بود.

اما بیاید با یکدیگر رو راست باشیم، چقدر احتمال آن وجود دارد که روزی برسد که من و یا شما توانایی خرید یکی از آن ها را داشته باشیم؟ اما قبل از اینکه آه سردی بکشید و با ناراحتی بگویید احتمالا هیچ وقت، کمی صبر کنید. بازی های ویدیویی به اندازه ای پیشرفت کرده اند که همین حالا نیز تا حد قابل توجهی آرزوهای غیر ممکن ما را به واقعیت نزدیک می کنند.

می دانم، فشردن دکمه های کیبورد یا کنترلر به هیچ وجه تجربه ای قابل مقایسه با نشستن پشت فرمان یکی از بهترین مدل های فراری نیست. اما با پیشرفت سرسام آور بازی ها، ظهور تکنولوژی های جدید و واقعی تر شدن دنیای مجازی، بعید نیست چنین رویایی تا چندین سال آینده رنگ واقعیت به خود بگیرد. برای آن که تصورش راحت تر باشد، کافی است به تصویر زیر نگاه کنید تا ببینید در 23 سال گذشته چه مسیری را طی کرده ایم.

ادامه این مطلب را در ویجیاتو بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Alireza Abazari
    Alireza Abazari | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

    اولش که مقالتون رو خوندم برا بی معنی و بی منطق اومد اما وقتی بیشتر ازش خوندم نظرمو جلب کرد و واقعا تکونم داد تاحالا فکر میکردم اگه بازی ها درست مثل واقعیت بشن عالی میشه اما وقتی خوندم که نوشتین ممکنه این حس تفاوتی که ما بین npcبازی ها و افراد در دنیای واقعی داریم ازبین بره واقعا تو فکر فرو رفتم واقعا جملاتتون عالی بود خیلی احساس بدی بهم دست داد چون به یه واقعیت رسیدم و در اخرش اشاره کردین ممکنه خوب باشه اما فکر نمیکنم چون وقتی به اون حد برسیم مشکلات خاص دیگه ای هم پیش میاد مثل ترجیع دادن دنیای مجازی به واقعی و یا علاقه افراد به زندگی در دنیای مجازی به جای دنیای واقعی و اینکه هر کاری هم انجام بشه چون شرایط خیلی طبیعی میشه باعث میشه بعد یه مدت کشتن انسان ها (چون در بازیnpcها خیلی طبیعی هستند) برامون عادی بشه و برای تجربه لذتی شبیه به لذت داخل بازی دست به چنین کاری بزنیم مثل معتاد شدن میمونه با مقدار کم شروع میشه حس لذت میده و بعدش با اینکه طرف میدونه بده ولی همچنان ادامه میده و بقیه چیزای زندگیشو ازبین میبره برای رسیدن به اون لذت
    بازهم تشکر میکنم بابت مقاله فوقالعادتون و واقعا افتخار میکنم به اینکه همچین ذهن بازی دارید و به جای سطحی نگری به اینده نگاه میکنید با تشکر ?

    • پدرام بهادری
      پدرام بهادری | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

      اول از همه خیلی خوشحال و ممنونم که با وجود اون مخالفت اولیه تا آخر به خوندن ادامه دادید. در ادامه هم باید بگم که از مثال خیلی جالبی استفاده کردید و احتمال رخ دادن همچین قضیه ای وجود داره، درست مثل بازدید کننده های دنیای وست ورد که چون معتادها هر سال دوباره به پارک میومدن. پیشرفت تکنولوژی و بازی ها برای هممون خیلی هیجان انگیزه ولی امیدوارم که به مرحله ای نرسه که مشکل ساز بشه. بازم تشکر میکنم از نظر خوبتون و اینکه مقاله رو خوندید ?

      • Alireza Abazari
        Alireza Abazari | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

        خیلی ممنون از پاسختون نسبت به نظرم یکی از بهترین مقاله هایی بود که خوندم به جای برسی کلیشه ی همیشگی اخبار (خشونت بازی) ها که یه چیز بی منطق چون انسان خشونتش رو توی بازی تخلیه میکنه و وقتی این اتفاق بیفته کاری و دلیلی برای پرخاشگری در دنیای بیرون نمیمونه
        باز هم تکرار میکنم مقالتون عالی بوداینو بدون تعارف میگم چون واقعا هم بحث جالبی بود هم بحث خیلی دقیق و جذابی بود و هم از همه مهم تر اینکه به جای جبه گیری روی یک عقیده از تمام جهات به این مسأله نگاه شده این بخش مقاله بود که نقطه اوجش بود که لذت بخش بود اینکه به جای جبه گیری روی یک نظر و فکر از همه افکار استفاده شده باز هم ممنون بابت مقاله فوق‌العادتون امیدوارم باز هم مقاله هاتون رو تو دیجیاتو ببینم با سپاس فراوان ??

  • 7.62mm
    7.62mm | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

    به همه پیشنهاد میکنم اپیزود دوم از فصل سوم بلک میرر رو تماشا کنند، مرتبط به همین موضوع هست.

    • پدرام بهادری
      پدرام بهادری | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

      من خودم متاسفانه فعلا موفق به دیدن فصل اول شدم فقط اما اتفاقا یکی دیگر از دوستان نیز می گفت که این اپیزود خیلی مرتبطه، دیدنش واجب شد، خیلی ممنون از پیشنهادتون.

  • حسین زارع
    حسین زارع | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

    واقعا مقاله دلچسبی بود،چند بار دیگه هم میخونمش،از اینجور مقاله ها درمورد بازی زیاد بذارید بلکه طرز نگاه به این هنر و صنعت تغییر کنه،بازیهای رایانه ای یه جهان جداست،هنوز خیلی رمز و راز داره،یه انعکاسه و یه پل

    • پدرام بهادری
      پدرام بهادری | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

      خیلی خوشحالم که تونستم نظرتون رو جلب کنم، حتما سعی می کنیم در آینده نزدیک مقالات تحلیلی بیشتری داشته باشیم. ممنونم ازتون ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی