ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیری هوشمند‌تر از قبل خواهد شد؟

اخیراً تیم دستیار هوش مصنوعی اپل در رابطه با پروسه‌ی شکل گیری فرمان شروع به کار «هی سیری» جزئیاتی منتشر کرده و موانع پیش روی توسعه‌ی آن را توضیح داده است. البته شرکت کوپرتینویی اطلاعات ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

اخیراً تیم دستیار هوش مصنوعی اپل در رابطه با پروسه‌ی شکل گیری فرمان شروع به کار «هی سیری» جزئیاتی منتشر کرده و موانع پیش روی توسعه‌ی آن را توضیح داده است. البته شرکت کوپرتینویی اطلاعات جدیدی در این زمینه منتشر کرده است که خبر از برنامه‌های آینده‌اش برای افزایش کارایی این ویژگی خب می‌دهد و به نظر می‌رسد که سیری هوشمند‌تر از قبل بشود.

پیش از انتخاب هی سیری، کابران قبل از گفتن پرسش خود، این عبارت را ناخودآگاه ادا می‌کردند

اپل می‌گوید که کاربران پیش از ایجاد فرمان هی سیری، به صورت هربار که کلید هوم را فشار می‌دادند تا سوالی از این دستیار هوشمند بپرسند، در ابتدای پرسش خود به طور ناخودآگاه سیری را صدا زده و عبارت هی سیری»را بر زبان می‌راندند. همین اتفاق موجب شد، زمان انتخاب کلمه‌ای مناسب برای فرمان فعال سازی صوتی دستیار سیری، عبارت هی سیری در میان دیگر گزینه‌ها از اولویت خاصی برخوردار باشد.

به گفته تیم سیری اپل، موانع گوناگونی پیش روی توسعه‌ی این ویژگی وجود داشته که درمیان آنها سه مشکل شبیه به هم، چالش‌های اساسی تیم سازنده را تشکیل می‌داد؛

۱- زمانی که یک فرد در مکالمات روزانه‌ی خود عبارتی شبیه به «هی سری» می‌ گفت

۲- وقتی که فردی دیگر عبارت هی سیری را بر زبانش جاری می‌کرد

۳- شخصی غیر از کاربر اصلی آیفون عبارتی شبیه به هی سیری را ذکر می‌کرد که در واقع ترکیب دو مشکل بالا با یکدیگر بود

این شرکت توانست برای دو مشکل دوم و سوم راه حلی مناسبی بیابد. بدین شکل که با آنالیز و ذخیره صدای کاربر اصلی، فرمان فعال سازی این ویژگی فقط محدود به صدای وی می‌شد و شخص دیگری نمی‌توانست با گفتن «هی سیری» یا عبارتی شبیه به آن، دستیار هوشمند اپل را فعال کند. تیم یاد شده درباره‌ی راه حل مشکل اول هیچ توضیحی ارائه نداده و به نظر ‌می‌رسد هنوز راه حل جامعی برای آن پیدا نکرده است.

این شرکت می‌خواهد که سیری را هوشمندتر از قبل کند

کمپانی کوپرتینویی برنامه‌های آینده خود را برای افزایش کارایی این فرمان فعال‌سازی مشخص نمود و اعلام کرد که قصد دارد استفاده از این ویژگی را در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا نیز آسانتر کند. اپل می خواهد با استفاده از یادگیری ماشینی، سیستم تشخیص جمله‌ را قو‌یتر کند. اگر این اتفاق رخ دهد، دستیار هوشمند اپل قادر خواهد بود در محل ‌های شلوغ صدای کاربرش را شنیده و صحبت‌های دیگران را نادیده بگیرد.

ارتقای این ویژگی موجب می‌شود که فعال سازی اشتباه دستیار گوگل توسط دیگران تا ۷۵ درصد کاهش یابد. از طرف دیگر فعال سازی اشتباه توسط خود کاربران نیز تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی