ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

درخشش ب ام و X3 در تست تصادف IIHS [تماشا کنید]

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه های آمریکا که به اختصار IIHS نامیده می شود، اخیرا نتایج حاصل از تست تصادف ب ام و X3 2018 را منتشر کرده است. این کراس اوور آلمانی که در نسل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه های آمریکا که به اختصار IIHS نامیده می شود، اخیرا نتایج حاصل از تست تصادف ب ام و X3 2018 را منتشر کرده است. این کراس اوور آلمانی که در نسل سوم خود به سر می برد، عملکرد خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشته و توانسته بیشترین امتیاز ممکن یا همان Top Safety Pick Plus را به خود اختصاص دهد.

مدلی که IIHS تست کرده نسخه xDrive30i بوده و تقریبا در تمامی تست ها موفق به کسب امتیاز "خوب" شده است. این تست ها عبارتند از برخورد با گوشه های راست و چپ کاپوت (small overlap front)، برخورد از جلو با در بر گرفتن 40 درصد از کاپوت (moderate overlap front)، مقاومت سقف و درها، عملکرد کلی و حمایت صندلی ها از سر.

small-vs-moderate-overlap-overhead

آنطور که در اطلاعیه IIHS آمده نسل قبلی X3 در تست برخورد از گوشه های راست و چپ کاپوت مورد ارزیابی قرار نگرفته بود. با این حال نسل فعلی عملکرد بسیار خوبی داشته و در برخوردهای انجام شده قسمت محافظت کننده از پاها تنها 2 اینچ (5 سانتی متر) به سمت داخل مچاله شده است.

2018-bmw-x3-earns-top-safety-pick-award-from-iihs_8

در صورت سفارش آپشن Driving Assitance Plus کراس اوور باواریایی می تواند در سرعت های 12 و 25 مایل (19 و 40 کیلومتر) در ساعت بصورت خودکار از برخوردهای احتمالی پیشگیری کند.

2018-bmw-x3-earns-top-safety-pick-award-from-iihs_8

به گفته IIHS برای دستیابی به بهترین میزان روشنایی، باید X3 را با پکیج Executive سفارش داد. چراغ های استاندارد و نمونه های حاضر در پکیج Convenience امتیاز متوسط را کسب کرده اند.

از آنجایی که X4 نیز بر روی همان پلتفرم ماژولی CLAR باواریایی ها ساخته می شود، احتمالا خواهد توانست همانند X3 امتیازی تحسین برانگیز از IIHS دریافت کند.

bmw-x4-2018-13

بد نیست اشاره کنیم X3 نسل سوم در نسخه sDrive30i برابر با 41 هزار دلار قیمت دارد. نسخه های xDrive30i و X3 M40i نیز به ترتیب 42,650 و 54,500 دلار قیمت گذاری شده اند. نسخه M این قد بلند آلمانی اواخر امسال به عنوان مدل 2019 از راه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی