ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mercedes-Benz-A-Class_L_Sedan_CN-Version-2019
خودرو

وقتی سادگی زیبا نیست؛ رونمایی از مرسدس بنز A کلاس سدان

سال گذشته و در نمایشگاه خودروی شانگهای بود که کمپانی آلمانی مرسدس بنز از یک سدان کامپکت مفهومی با نام Concept A Sedan پرده برداری کرد. این خودرو در واقع پیش نمایشی از نسل جدید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

سال گذشته و در نمایشگاه خودروی شانگهای بود که کمپانی آلمانی مرسدس بنز از یک سدان کامپکت مفهومی با نام Concept A Sedan پرده برداری کرد. این خودرو در واقع پیش نمایشی از نسل جدید A کلاس و نسخه سدان احتمالی آن بود.

Mercedes-Concept-A-Saloon-front-three-quarter-unveiled

حال با گذشت حدود یک سال از آن تاریخ و پس از معرفی نسل چهارم هاچ بک A کلاس در بهمن ماه گذشته، اشتوتگارتی ها این بار در نمایشگاه خودروی پکن نسخه سدان A کلاس را نیز به همگان معرفی کردند.

Mercedes-Benz-A-Class_L_Sedan_CN-Version-2019 (3)

مدلی که در Auto China 2018 رونمایی شده از فاصله محوری طولانی تری برخوردار است. اگر چه ایده ارایه یک سدان کوچک با فاصله محوری زیاد کمی عجیب به نظر می رسد، اما تجربه نشان داده این نوع خودروها در چین محبوبیت بالایی دارند. این مساله پیش از این سبب شده که مرسدس بنز نسخه طویل تر C و E کلاس را بطور ویژه برای چینی ها طراحی کند.

Mercedes-Benz-A-Class_L_Sedan_CN-Version-2019 (3)

طبق انتظار A-Class L Sedan از لحاظ ظاهری دقیقا مشابه نسخه هاچبک A کلاس است. چراغ های اصلی باریک با شیب زیاد به سمت پایین و جلو پنجره بزرگ از ویژگی های شاخص این خودرو در نمای جلو هستند.

این سبک از طراحی ظاهرا خیلی مورد علاقه آقای گوردون واگنر مدیر دپارتمان طراحی مرسدس بنز بوده و اخیرا در بین محصولات جدید اشتوتگارتی ها بیشتر رواج یافته است.

Mercedes-Benz-A-Class_L_Sedan_CN-Version-2019 (3)

در نمای عقب سدان A کلاس L چراغ هایی کمابیش مشابه با چراغ های نسخه هاچ بک بر روی صندوق نقش بسته اند. در این بخش شیشه عقب شیب کمتری نسبت به سدان CLA دارد، به همین خاطر سرنشینان حاضر در صندلی های پشت  احتمالا از فضای سر بیشتر و راحت تری برخوردار خواهند بود.

Mercedes-Benz-A-Class_L_Sedan_CN-Version-2019 (5)

داخل کابین سدان A کلاس نیز با نسخه هاچبک یکسان است. به لطف سیستم اینفوتینمنت (اطلاع رسانی-سرگرمی) جدید مرسدس بنز با نام MBUX، نمایشگرهای بزرگ لمسی و دستیار مجهز به هوش مصنوعی که با گفتن "Hey, Mercedes" فعال می شود، کابین این خودرو بسیار پیشرفته بوده و اجزای مختلف هم به زیبایی و از موادی مرغوب ساخته شده اند.

Mercedes-Benz-A-Class_L_Sedan_CN-Version-2019 (5)

آنطور که مقامات مرسدس بنز اعلام کرده اند سدان A کلاس L در نیمه دوم امسال راهی خیابان های چین خواهد شد. این خودرو در ابتدا با یک  موتور 1.33 لیتری که در نسخه های مختلف توانایی تولید 134 یا 161 اسب بخار را دارد، به فروش خواهد رسید.

Mercedes-Benz-A-Class_L_Sedan_CN-Version-2019 (5)

موتور 2 لیتری 188 اسب بخاری نیز بعدا نیروبخش مدل های رده بالا خواهد بود. نیروی تولید شده توسط هر دو موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به چرخ ها انتقال خواهد یافت.

همانند سایر اعضای خانواده، سدان A کلاس L نیز به انبوهی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال – مثل ترمز خودکار و کروز کنترل تطبیق پذیر - مجهز شده است.

Mercedes-Benz-A-Class_L_Sedan_CN-Version-2019 (5)

به گفته مقامات مرسدس بنز نسخه استاندارد (بدون فاصله محوری طولانی) سدان A کلاس اواخر امسال برای سایر بازارها عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    آقای علیپور گرامی...
    وقتی سادگی زیبا نیست !؟ بعد کل مقاله داری توضیح میدی که بنز چطور این خودرو رو طراحی کرده که مثلا خواننده که من باشم به این نتیجه برسم که این ماشین زیبا نیست !!!؟؟؟
    ماذا فاذا !؟

  • morteza r11
    morteza r11 | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اگر این زیبا نیست حتما تیبا زیباست ?

  • u kh
    u kh | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اما به نظر من پشتش پیشرفت اساسی داشته از نظر زیبایی و بقیه قسمتاشم بد نیستا تازه سادگی هم متوجه نمیشم منظورتونو ?مثلا فولکس بیتل سادس به نظرم ولی چرا به این میگین ساده?

  • Moein
    Moein | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    طراحی دنا پلاس بهتر ازینه? ?

  • ami_ald
    ami_ald | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اولین ماشین بنز که اصلا دوستش ندارم

مطالب پیشنهادی