ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آکیلس به دنبال ایجاد تجربه تئاتر تعاملی با کمک واقعیت مجازی است

شرکت آکیلس قصد دارد تا تجربه‌ تئاتر تعاملی را برای هدست‌های واقعیت مجازی فراهم آورد و آن را تا پایان سال میلادی آماده‌ی اجرا کند. طبق این ایده، بازیگران واقعی با استفاده از تکنیک «موشن ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

شرکت آکیلس قصد دارد تا تجربه‌ تئاتر تعاملی را برای هدست‌های واقعیت مجازی فراهم آورد و آن را تا پایان سال میلادی آماده‌ی اجرا کند. طبق این ایده، بازیگران واقعی با استفاده از تکنیک «موشن کپچر» در کالبد یک شخصیت قرار گرفته و جلوی چشم مجازی کاربران به صورت زنده نقش بازی خواهند کرد. این پدیده در واقع پُلی میان بازی‌های واقعیت مجازی و تئاتر تعاملی است چرا که در آن تماشاچیان می‌توانند با بازیگران ارتباط برقرار کرده و بر روند اتفاقات تاثیر بگذارند.

ایده‌ی اصلی این است که کاربران حین نشستن روی مبل خانه‌شان بتوانند از پتانسیل موجود هدست‌های واقعیت مجازی در مشاهده و تجربه‌ی تئاتر استفاده کنند. بدین شکل همه می توانند با استفاده از هدست‌های آکیلس ریفت به یک دنیای مشترک قدم گذاشته و از آن لذت ببرند.

آکیلس امیدوار است که جذابیت تئاتر تعاملی را با ویژگی‌های به خصوص واقعیت مجازی تلفیق کرده و به یک ترکیب برنده دست یابد تا با استفاده از آن بتواند کاربران، توسعه‌دهندگان و هنرمندان بیشتری را به سمت واقعیت مجازی بکشاند. این مسئله موجب می‌شود که آنها تکنولوژی واقعیت مجازی را به عنوان یک وسیله‌ی سرگرمی پیشرفته و شکلی از هنر در نظر بگیرند.

مسئولان این پروژه درباره‌ی هدف طراحی آن عنوان می‌کنند:

«ما می‌خواهیم که یک تجربه بیادماندنی [از تئاتر تعاملی] ایجاد کنیم تا دیگر لازم نباشد تماشاگران و بازیگر‌ها حتماً در یک مکان مشخص جمع بشوند.»

این روزها توجه استودیو‌ها و شرکت‌های زیادی به تئاتر تعاملی جلب شده است. برای مثال کمپانی HBO، مزرعه‌ای چند هکتاری را به بازآفرینی دنیای سریال علمی تخیلی وست ورلد اختصاص داده است. در این نوع تئاتر بازیگران طبق یک سناریو از پیش تعیین شده در یک محیط زنده‌ قرار گرفته و به اجرا می‌پردازند. جالب اینجاست که تماشاگران خواهند توانست با تمامی اجزای این دنیا ارتباط برقرار کرده و حتی روی روند داستان نیز تاثیر بگذارند.

آکیلس هنوز جزئیاتی از این پروژه منتشر نکرده است اما به احتمال قوی آن را در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد نمود و با توجه به تعریف تئاتر تعاملی و ویژگی ‌ها منحصر به فرد واقعیت مجازی، انتظار می رود با یک پدیده‌ی انقلابی در صنعت سرگرمی مواجه شویم.

تماشا کنید: تریلر فیلم سینمایی Ready Player One

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی