ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی از پرچمدار G7 ThinQ رونمایی کرد

تازه ترین مدل از موبایل های پرچمدار سری G ال جی، یعنی LG G7 ThinQ بالاخره رونمایی شد و به نظر می رسد با یک پرچمدار تمام عیار و قدرتمند طرف هستیم. این موبایل جدید ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۳

تازه ترین مدل از موبایل های پرچمدار سری G ال جی، یعنی LG G7 ThinQ بالاخره رونمایی شد و به نظر می رسد با یک پرچمدار تمام عیار و قدرتمند طرف هستیم. این موبایل جدید مشخصات سخت افزاری قدرتمندی دارد، به نمایشگری زیبا مجهز شده و به صورت پیش فرض اندروید 8.0 اوریو را به اجرا در می آورد. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های این پرچمدار نگاهی می اندازیم.

طراحی

ال جی G7 ThinQ

نخستین چیزی که هنگام مشاهده تصاویر G7 ThinQ به چشم می خورد، بریدگی بالای نمایشگر است که طراحی آیفون X را یادآور می شود. بدنه پشتی دستگاه که با گوریلا گلس 5 محافظت می شود، میزبان دو سنسور دوربین با چیدمان عمودی است و به رسم معمول ال جی، یکی از آنها استاندارد بوده و دیگری قادر به ثبت تصاویر بسیار عریض است.

بخش جلویی دستگاه هم توسط گوریلا گلس 5 محافظت می شود و این لایه محافظ به خوبی با فریم آلومینیومی دستگاه ادغام شده است. در مجموع با موبایلی بسیار خوش منظر طرف هستیم که می تواند حس بسیار خوبی در دست داشته باشد. ناگفته نماند که جواز IP68 دستگه هم به معنای مقاومت آن در برابر آب و گرد و خاک است.

نمایشگر

G7 ThinQ ال جی به نمایشگر 6.1 اینچی FullVision (یعنی با نسبت ابعاد 19.5:9) مجهز شده و رزولوشن 3120x1440 را مقابل چشم قرار می دهد. این پنل اگرچه از نوع OLED نیست اما از تراکم پیسکلی 564 پیکسل بر اینچ برخوردار است و روشنایی  شگفت انگیزی ارائه می دهد. ال جی ترجیح داده در این موبایل از پنل LCD IPS استفاده کند که با توجه به استفاده از پنل POLED در موبایل V30، اندکی غافلگیرکننده به نظر می رسد.

بریدگی بالای نمایشگر، اندکی از آیفون X عریض تر است و می توان با قرار دادن نواری مشکی رنگ روی نوتیفیکیشن بار، آن را به صورت نرم افزاری پنهان کرد. اگرچه این قابلیت به پنهان کردن بریدگی کمک شایانی می کند، اما در صورت استفاده از نمایشگر OLED، حقه ال جی می توانست شکلی باورپذیرتر داشته باشد.

اما پنل IPS ال جی G7 ThinQ قابلیتی غافلگیرکننده دارد و می تواند به حداکثر روشنایی 1000 نیتی برسد که بالاترین میزان ممکن است؛ بنابراین جای تعجب ندارد که ال جی نام Super Bright Display را برای نمایشگر دستگاه انتخاب کرده. در همین بین، ال جی می گوید که دستگاه از نظر مصرف انرژی تا 30 درصد از جی 6 بهینه تر است.

بدیهی است که نمایشگر دستگاه نمی تواند به صورت مداوم این روشنایی را مقابل دیدگان قرار دهد و حالت «Ultra-Bright» زمانی آغاز به کار می کند که نور محیطی زیاد باشد؛ مثلاً زمانی که زیر نور مستقیم خورشید حضور دارید. این قابلیت بعد از 3 دقیقه به صورت خودکار خاموش می شود ما می توانید با انتخاب آیکن «Brightness»، مجدداً فعال سازی اش کنید.

دوربین

G7 ThinQ از ترند دوربین تله فوتو طی سال های اخیر فاصله گرفته و در عوض به سنسوری معمولی به همراه سنسوری بسیار عریض مجهز شده. در واقع دوربین این پرچمدار شباهت زیادی به آنچه در LG V30 دیدیم دارد و هر دو سنسور، تصاویری 16 مگاپیکسلی ثبت می کنند.

دوربین سلفی دستگاه قادر به ثبت تصاویری 8 مگاپیکسلی است و گرچه از هیچ قابلیت خاصی بهره نمی برد، اما کیفیت بهتری نسبت به دوربین سلفی نه چندان تحسین برانگیز دو موبایل جی 6 و V30 دارد.

در راستای تمایل شدید ال جی به قابلیت های هوش مصنوعی، اپلیکیشن جدید دوربین حالتی به نام AI CAM دارد که قادر به تشخیص صحنه و شی است. الگوریتم ال جی می تواند 1000 شی را از یکدیگر تمیز دهد و با دستکاری تنظیمات، بهترین نتیجه را حاصل می کند. به عنوان مثال هنگام تصویربرداری از گل و گیاه، خلوص رنگ افزایش می یابد و هنگام تصویربرداری از مستندات، وضوح تصویر و کنتراست.

سخت افزار

این بار و در ساخت موبایل G7 ThinQ، ال جی دیگر مثل سابق ریسک نکرده و ترجیح داده مشخصات سخت افزاری قدرتمندی به دست مشتریان برساند. این اسمارت فون تازه از اسنپدراگون 845، چیپست پرچمدار فعلی کوالکام، به عنوان قلب تپنده بهره می برد. گذشته از این پردازنده قدرتمند، G7 ThinQ در دو مدل با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی یا 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از راه می رسد.

باتری 3000 میلی آمپر ساعتی G7 ThinQ احتمالاً یکی از ویژگی های نه چندان تحسین برانگیز G7 ThinQ باشد که از دو موبایل G6 و V30 هم کمتر است؛ اما کوالکام می گوید اسنپدراگون 845 تا 30 درصد در مصرف باتری بهینه تر است و ال جی هم وعده مشابهی درباره نمایشگر دستگاه داده. با این حال، تنها آزمایش در دنیای واقعی می تواند این ادعاها را تایید یا تکذیب کند.

از منظر شارژ، موبایل تازه ال جی از تکنولوژی QuickCharge 4.0 کوالکام بهره می برد و به همین خاطر می توانید با سرعت بسیار بالایی به دستگاه سوخت رسانی کنید. ناگفته نماند که از شارژ وایرلس Qi هم پشتیبانی می شود.

قیمت و تاریخ عرضه

موبایل ال جی G7 ThinQ قرار است ابتدا در خاک کره جنوبی عرضه شود و سپس راه خود را به سایر بازارهای بزرگ جهان مثل آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای لاتین و آمریکا باز خواهد کرد. در حال حاضر قیمت دستگاه مشخص نشده و ال جی وعده داده که این جزییات را با نزدیک تر شدن به تاریخ عرضه منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Mr. Mohammad
    Mr. Mohammad | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مشکل الجی فقط تبلیغات یا ضعف نیست،
    مشکل تعصب خیلی هاست که یه سری ترند هارو انگار فقط تو الجی دیدن،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی