ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیکر هوشمند فیسبوک احتمالاً پیش از آمریکا، در بازارهای بین المللی عرضه شود

بنابر شایعات تازه، بحث های اخیر بر سر حفاظت از حریم شخصی کاربران سبب شده فیسبوک به این نتیجه برسد که رویداد F8 امسال زمان چندان مناسبی برای رونمایی از یک اسپیکر هوشمند خانگی که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

بنابر شایعات تازه، بحث های اخیر بر سر حفاظت از حریم شخصی کاربران سبب شده فیسبوک به این نتیجه برسد که رویداد F8 امسال زمان چندان مناسبی برای رونمایی از یک اسپیکر هوشمند خانگی که به صورت دائمی به صحبت های کاربران گوش می سپارد نیست.

در حال حاضر کمپانی آمازون، الکسا و اکو را دارد، اپل هوم پاد مبتنی بر سیری را عرضه کرده، مایکروسافت به گسترش قابلیت های کورتانا ادامه می دهد و گوگل هم با اسیستنت و اسپیکرهوم بخشی از بازار را مال خود کرده است. حالا که نطق نخست رویداد F8 به پایان رسیده و اشاره ای به هیچ اسپیکر هوشمندی نشده، خبرگزاری CNBC گزارش می دهد که این دستگاه کماکان در مرحله توسعه است.

اسپیکر فیسبوک ظاهراً بر تکنولوژی چت بات «M» مبتنی است و احتمال پیش از آمریکا، در بازارهای بین المللی عرضه می شود. دستیار دیجیتالی فیسبوک که ازM نیرو می گیرد، ممکن است نامی جدید مانند «ماروین» داشته باشد و از قابلیت ترجمه ای که اخیراً برای پیام رسان Messenger رونمایی شد بهره ببرد.

با این همه، در حالی که رسوایی کمبریج آنالیتیکا دردسرهای فراوان برای فیسبوک به وجود آورده و از سوی دیگر سایه قانون گذاری های تازه بر سر فیسبوک سنگینی می کند، این کمپانی غول شبکه اجتماعی قصد دارد نبرد میان اسپیکرهای هوشمند را فعلاً از جایگاه تماشاگران دنبال کند و مشخص نیست چه زمانی شاهد عرضه دیوایس جدیدش خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی