ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی G7 حتی برای رقابت با بهترین‌ها تلاش هم نمی‌کند

چند ساعت پیش آخرین پرچمدار ال جی با نام G7 ThinQ به طور رسمی معرفی شد و رسانه‌ها از آن نوشتند. در میان مطالب و تحلیل‌های پس از معرفی، نوشته وِلَد اسلاووف دبیر ارشد بخش ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

چند ساعت پیش آخرین پرچمدار ال جی با نام G7 ThinQ به طور رسمی معرفی شد و رسانه‌ها از آن نوشتند. در میان مطالب و تحلیل‌های پس از معرفی، نوشته وِلَد اسلاووف دبیر ارشد بخش تکنولوژی وبسایت ورج، شرایط کنونی ال‌جی را از نگاه او شرح می‌دهد.


هر سال پس از عرضه LG G2 در سال ۲۰۱۳ که فوق العاده دست‌کم گرفته شد، من احساس مشابهی را نسبت به پرچمداران ال جی در دوره معرفی تا عرضه پیدا می‌کنم: انتظار در زمان ساخت، هیجان در زمان عرضه و نهایت ناامیدی زمانی که دستگاه عرضه می‌شود. این اتفاق برای ال جی جی ۳، جی ۴، جی ۵ و جی ۶ رخ داد اما نه با G7 ThinQ. پس از اولین برخوردم با LG G7، کاملا از خیر آن گذشته ام. این کم الهام‌بخش‌ترین و بی جسارت‌ترین تلفن همراه سری G است که ال جی تاکنون عرضه کرده.

یک خلاصه کامل از G7 برای کسانی که تاکنون چیزی از اطلاعات عظیم لو رفته و یا رونمایی امروز نخوانده و نشنیده‌اند: این موبایل یک تلفن ۶.۱ اینچی با بریدگی در قسمت بالایی ال‌سی‌دی خود است که اسنپدراگون ۸۴۵ درون آن جای خوش کرده و رم ۴ گیگابایتی و حافظه ۶۴ گیگابایتی دارد. جی ۷ سیستم دوربین دوگانه دارد، مثل همه تلفن‌های همراه این روزها، از استاندارد IP68 بهره می‌برد و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است، باز هم مثل باقی رقبایش و از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند، مثل بسیاری (و نه همه) رقبایش. به جز سیستم صوتی quad-DAC واقعا فقدان اساسی دلایل خرید یا علاقه‌مندی به G7 احساس می‌شود. و اگر به کیفیت صدای بالا علاقه‌مند هستید، همین حالا هم می‌توانید پرچمدار سال گذشته یعنی G6 و V30 را بخرید.

وقتی برای اولین بار G7 را در دست گرفتم، از شدت غریبگی و بی هویت بودن آن شوکه شدم. بیرون زدگی بالای نمایشگر حتی از حداقل دقت برای داشتن هویتی مجزا در اندازه و شکل بی بهره است. ال جی به شما می‌گوید که انتخاب LCD به جای OLED باعث شده تا روشنی فوق العاده (تا ۱۰۰۰ نیت) در روزهای آفتابی به دست آید اما من در یک روز آفتابی در لندن از آن استفاده کردم و نسبت به گوگل پیکسل ۲ ایکس ال من تفاوتی در نمایش تصویر نداشت.

آنچه ال جی با LCD از دست داده، سیاهی کامل OLED است که دست رقبایی چون هواوی را برای پنهان کردن بریدگی بالای نمایشگر باز گذاشته است. اما وقتی نمایشگر G7 روشن است، تمام نمایشگر نور پس زمینه دارد برای همین همیشه سایه تاریک خاکستری بین نمایشگر و بریدگی را خواهید دید.

بیش از همه چیز اما، G7 کمتر احساس پریمیوم بودن را نسبت به رقبایش می‌دهد. نه به خاطر اینکه از گوریلا گلس در جلو و پشت استفاده می‌کند (آیفون X، گلکسی اس ۹، P20 Pro و LG V30 هر کدام قسمت پشتی شیشه‌ای دارند ولی من آن‌ها را جزو بهترین طراحی‌ها و خاص‌ترین موبایل‌های بازار امروز می‌دانم). آنچه LG G7 فاقد آن است، احساس تراکم درون شیشه است آن تصوری که احساس کنید موبایل با همه فناوری‌های درونش در مرز انفجار است.

البته این را می‌دانیم که ال جی فضای اضافه‌ای درون G7 تدارک دیده تا از آن برای تقویت اسپیکرها استفاده کند. شاید فکر کنید که چه ایده هوشمندانه و ساده‌ای است ولی من اسپیکر را در بلندترین حالتش شنیده‌ام و از آن متحیر نشدم. P20 Pro هواوی با اسپیکرهایش کاری فراتر انجام می‌دهند که به همین خاطر محبوب‌ترین من میان چندین نمونه قدرتمند در سال ۲۰۱۸ است.

شاید آنچه که من به آن واکنش نشان می‌دهم میزان بالا آمدن استانداردی است که هواوی برای تلفن‌های هوشمند اندرویدی ایجاد کرده. ال جی دوربین مجهز به هوش مصنوعی دارد، هواوی همین حالا بهتر از آن را دارد. هواوی برای دوربین اصلی P20 و P20 Pro سنسور بزرگتری در نظر گرفته در حالی که ال جی به همان سنسور سال قبل خود اکتفا کرده (که در آن زمان هم از گوگل پیکسل و HTC U11 عقب بود). پرچمدار هواوی باتری بزرگتری دارد، نمایشگرش دوست داشتنی‌تر است، رم و حافظه داخلی بیشتری دارد و از طراحی پیچیده‌تری نسبت به آنچه که ال جی با G7 ارائه می‌دهد بهره می‌برد.

مجموعه ناامیدی‌های کوچک به فقدان جاه طلبی‌های شرح داده شده ال جی افزوده می‌شود.

اگر تنها یک دلیل برای علاقه‌مندی به آخرین پرچمدار ال جی وجود داشته باشد، آن دلیل، حذف گزینه بهتر هواوی از بازار آمریکا توسط مسئولین ایالات متحده است و جا برای حضور ال جی باز می‌شود. علاوه بر این، هنوز قیمتی که ال جی برای G7 در نظر گرفته را نمی‌دانیم. گرچه باید قطعا پایین‌تر از بهای موبایل‌هایی باشد که ال جی آگاهانه از رقابت با آن‌ها خودداری می‌کند.

دشوار است که بفهمیم LG G7 چه استراتژی‌ای را به نمایش می‌گذارد: آیا ال جی قصد دارد سری V را به عنوان برترین موبایل‌های خود معرفی کند؟ آیا کمپانی قصد دارد موقعیت کل محصولات خود در بازار را تغییر دهد؟ یا G7 صرفا قربانی یک جاه‌طلبی نامعقول برای طراحی دستگاهی شدیدا نوآور بوده؟

این را می‌دانم ال جی سابقی که با ایده‌های عجیب و گاه بیش از حد خوش‌بینانه‌اش ما را شگفت زده می‌کرد در سال ۲۰۱۸ هنوز خودی نشان نداده. پس از عرضه مجدد V30 تحت عنوان V30S در ماه فوریه، این شرکت حالا با یک موبایل از سری G بازگشته که معنای واقعی اسب بازنده است. G7 شاید هنوز هم یک موبایل خوب باشد اما در بازار شدیدا رقابتی تلفن‌های هوشمند اندرویدی، تقریبا خوب بودن به اندازه کافی خوب نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (58 مورد)
  • HyperHope
    HyperHope | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    نمیدونم چرا اون کامنت من که مربوط به برند عزیز این روزای دیجیاتو بود و پاک شد! واقعا نمیدونم.

  • mahdi
    mahdi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    الان خواستین با این مقاله نابودش کنین ولی برعکس شد به نظر من. خیلی تابلو بود که یه هدف دارین

  • mansour.bz
    mansour.bz | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    فق پی ۲۰ پرو واقعا عالی قدرتمند زیبا اونم با سختافراری عالی ?

  • ali_hosseinzad
    ali_hosseinzad | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مقاله جوری هست ادم احساس میکنه دیجاتو یا اون طرف که تست میکرده از سامسونگ یا برندهای دیگر پول گرفته
    گوشی چشه؟به این خوبی بهترین امکانات و تکنولوژی ال جی رو گذاشته ولی کاش مثل سامسونگ بعضی تکنولوژی هاشو تو میان رده تست کنه و نتیجه اش رو تو پرچمدار.

  • پوریا مقدسی
    پوریا مقدسی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واقعا چرا شرکت های اندرویدی دارن از اپل توی ناچ تقلید میکنن?
    به نظر من که یکی از احمقانه ترین ایده های مربوط به حوزه موبایل هاست و تقلید شرکت های اندرویدی یک حماقت بی سابقه اس... منه اندرویدی رو خیلی با این کاراشون ناامید میکنن و دهن من رو تو کل کل با آیفونی ها می بنده...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی