ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

الماس شاسی بلندها؛ رولزرویس کالینان معرفی شد

سرانجام پس از کمپین تبلیغاتی گسترده، رولزرویس از نخستین شاسی بلند تاریخ خود به طور رسمی رونمایی کرد. این شاسی بلند اشرافی با الهام از بزرگ ترین الماس موجود بر روی کره خاکی، کالینان (Cullinan) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

سرانجام پس از کمپین تبلیغاتی گسترده، رولزرویس از نخستین شاسی بلند تاریخ خود به طور رسمی رونمایی کرد. این شاسی بلند اشرافی با الهام از بزرگ ترین الماس موجود بر روی کره خاکی، کالینان (Cullinan) نامگذاری شده و به اعتقاد انگلیسی ها "یک اتومبیل مناسب برای هر نوع مسیر" محسوب می شود.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

همانند دیگر ساخته های رولزرویس، کالینان نیز افراد ثروتمندی را که به دنبال یک شاسی بلند قدرتمند، سوپر لوکس و با قابلیت های اسپرت هستند، نشانه گرفته است. این شرکت انگلیسی مشتریان کالینان را افراد جوان و موفقی که ثروت زیادی اندوخته اند، می پندارد.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

از لحاظ ظاهری کالینان شباهت های زیادی به دیگر اعضای خانواده خود دارد. این خودرو همانند مدل فانتوم بر روی پلتفرم آلومینیومی موسوم به Architecture of Luxury شکل گرفته است.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

در داخل کابین نیز وضعیت کمابیش مثل نمای بیرونی است. طبق انتظار در این بخش از مرغوب ترین و با کیفیت ترین مواد موجود استفاده شده است.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

اگر چه رولزرویس همیشه بر روی رفاه سرنشینان عقب تاکید ویژه ای داشته، اما در کالینان راحتی راننده نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تجهیز صندلی راننده به سیستم های سرمایشی و گرمایشی یکی از مواردیست که رولزرویس بواسطه آنها سعی کرده تجربه ای لذت بخش از سفرها برای راننده فراهم کند.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

برای نمایش اطلاعات مورد نیاز، آخرین نسل از نمایشگر دیجیتال رولزرویس در پشت فرمان نصب شده است. جالب اینکه برای اولین بار نمایشگری لمسی در قسمت میانی داشبورد یک رولزرویس دیده می شود. با استفاده از این نمایشگر یا کنترل کننده های موجود بر روی کنسول مرکزی می توان سیستم اینفوتینمنت کالینان را تنظیم کرد.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

رولزرویس اولین شاسی بلند خود را به لحاظ تکنولوژیکی پیشرفته ترین در نوع خود می داند. دلیل این امر به بهره گیری از انبوهی از سیستم های ایمنی و کمکی بر می گردد. سیستم دید در شب، چهار دوربین با امکان نمایش اطراف خودرو به چند شکل مختلف، اخطار برخورد، اخطار عبور خودرو از اطراف، اخطار خروج از بین خطوط و وای فای هات اسپات تنها برخی از تجهیزات استاندارد کالینان هستند.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

رولزرویش در شاسی بلند کالینان تمایل بیشتری به سمت تکنولوژی های جدید نشان داده است. پنج پورت USB برای شارژ وسایل الکترونیکی و امکان شارژ بی شیم تلفن های همراه هوشمند در قسمت جلویی کابین گام هایی هستند که رولزرویس در این راستا برداشته است.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

بی تردید صندلی های عقب کالینان آرام ترین و راحت ترین مکان آن هستند. خریداران این خودرو می توانند از بین دو چینش The Lounge Seat  و The Individual Seat، نمونه دلخواه خود را انتخاب کنند.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

در چینش اول صندلی های عقب کالینان مشابه صندلی های نیمکت مانند اتومبیل های عادی بوده و امکان نشستن سه نفر بر روی آنها میسر می شود. در چینش دوم دو صندلی مجزا در قسمت عقب کالینان نصب می شوند، ضمن اینکه یک کنسول بزرگ بین این دو صندلی قرار می گیرد. درون این کنسول یا به عبارت بهتر کابینت، یک یخچال، انواع جام و وسایل مورد نیاز برای صرف نوشیدنی های گوناگون تعبیه شده است.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

در پشت صندلی های عقب، رولزرویس فضایی برابر با 560 لیتر به منظور جابجایی وسایل مورد نیاز سرنشینان فراهم کرده است. برای دسترسی به این بخش، می توان با فشار دکمه موجود بر روی سوئیچ در عقب را بصورت الکترونیکی باز نمود. در صورت خواباندن صندلی های عقب، فضای بار تا 1930 لیتر افزایش می یابد.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

همانگونه که از یک رولزرویس انتظار می رود، کالینان نیز از سواری فوق العاده راحتی در انواع مسیرهای آفرود و آسفالته برخوردار است. برای دستیابی به این هدف وقت و زمان زیادی صرف تنظیم سیستم تعلیق بادی کالینان شده؛ این سیستم تعلیق پیشرفته در هر ثانیه میلیون ها محاسبه انجام داده و خود را با مسیر پیش رو تطبیق می دهد. این خودرو بر روی رینگ های بزرگ 22 اینچی حرکت خواهد کرد.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

کالینان نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور 6.75 لیتری V12 توئین توربو که پیشتر در مدل فانتوم مورد استفاده قرار گرفته، دریافت می کند. این نیروگاه عظیم اکنون توانایی تولید 563 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد. جالب اینکه این گشتاور فوق العاده از دور موتور 1,600 در دسترس راننده قرار می گیرد.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

درباره گیربکس این خودرو حرفی به میان نیامده، اما نیروی تولیدی توسط موتور به هر چهار چرخ ارسال می شود. آنطور که در اطلاعیه رسمی آمده، هر چهار چرخ کالینان فرمان پذیر هستند.

به گفته رولزرویس این شاسی بلند 2.66 تنی می تواند به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده بصورت الکترونیکی) دست پیدا کند. متاسفانه مثل گیربکس از شتاب صفر تا صد کالینان نیز اطلاعاتی در دست نیست.

Rolls-Royce-Cullinan-2019 (6)

موتور حجیم این خودرو در هر صد کیلومتر حدود 15 لیتر بنزین مصرف می کند. این رقم اگر چه بهینه نیست، اما مسلما برای یک مشتری متمول، هزینه سوخت هیچ اهمیتی ندارد.

مقامات رولزرویس عقیده دارند کالینان تنها بر روی آسفالت رانده نخواهد شد و برای کارهای مختلف می توان از آن استفاده کرد؛ کارهایی مثل رفتن به ماهیگیری، عکاسی، صخره نوردی، اسنوبرد سواری، چتربازی، پرش آزاد و حتی اسکی در دامنه های آتش فشان.

rolls-royce-cullinan

آقای تورستن مولر-اوتواس (Torsten Muller-Otvos) مدیرعامل رولزرویس درباره اولین شاسی بلند تاریخ کمپانی خود گفته:

کالینان پاسخ ماست به خیال پردازان، ماجراجویان، اکتشاف گران و تمامی افرادی که معتقدند به حکمرانی آزادی.

قیمت مدل پایه رولزرویس کالینان در ایالات متحده از 325 هزار دلار آغاز خواهد شد. نزدیک ترین رقیب این شاسی بلند فوق لوکس را می توان بنتلی بنتایگا دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • morshedi
    morshedi | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    شبیه کامیون ماک شده و خیلی جذاب نیست..هیچ دلیلی جز اینکه بازار خودروهای شاسی بلند خوبه دلیل تولید این ماشین نبوده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی