ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

harley-davidson-bucherer-blue-edition-is-the-most-expensive-bike-ever-125625_1
خودرو

جواهری بر روی دو چرخ؛ با گران ترین موتور سیکلت تاریخ آشنا شوید [تماشا کنید]

در دنیای موتور سیکلت سازی، هارلی دیویدسون یکی از شاخص ترین و معروف ترین شرکت ها به شمار می رود. این کمپانی آمریکایی که مقر آن در میلواکی قرار دارد، در سال 1903 توسط چهار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

در دنیای موتور سیکلت سازی، هارلی دیویدسون یکی از شاخص ترین و معروف ترین شرکت ها به شمار می رود. این کمپانی آمریکایی که مقر آن در میلواکی قرار دارد، در سال 1903 توسط چهار شخص با نام های ویلیام اس. هارلی، ویلیام دیویدسون، والتر دیویدسون و آرتور دیویدسون بنیانگذاری شده است.

از آن تاریخ تاکنون نام هارلی دیویدسون همواره با موتور سیکلت های سنگین و قدرتمند که دارای شکل و شمایل خاصی هستند، عجین شده است. این ویژگی ها ضمن خلق کاراکتری خاص، محبوبیت فراوانی را برای این کمپانی به ارمغان آورده اند.

2009-harley-davidsons-models

به تازگی یک شرکت سوئیسی فعال در زمینه ساخت موتور سیکلت های سفارشی با نام Bündnerbike به سراغ مدل Softail Slim S از هارلی دیویدسون رفته و با همکاری برند جواهرساز مشهور Bucherer آن را به گران ترین موتور سیکلت جهان تبدیل کرده است.

محصولی که در این پروژه متولد شده، Harley-Davidson Bucherer Blue Edition نام دارد. برای ساخت این موتور سیکلت فوق لوکس حدود 2500 ساعت زمان صرف شده و تکمیل آن بیش از 3 ماه طول کشیده است.

harley-davidson-bucherer-blue-edition-is-the-most-expensive-bike-ever_1

افرادی که علاقه مند به خرید این جواهر دو چرخ باشند، باید تقریبا 1.8 میلیون فرانک سوئیس برای آن کنار بگذارند. این رقم شگفت انگیز نه بخاطر توانایی های فنی، بلکه به خاطر قطعات ارزشمندی است که در جای جای موتور سیکلت مذکور نصب شده است.

harley-davidson-bucherer-blue-edition-is-the-most-expensive-bike-ever_1

چنانچه نگاهی جزئی به قسمت های مختلف بدنه این موتور سیکلت داشته باشیم، الماس ها و طلاهای زیادی را مشاهده خواهیم کرد. در وصف میزان طلاهای بکار رفته در بدنه همین بس که بگوییم تمامی پیچ و مهره هایی که اجزا را به هم وصل کرده اند، روکشی از طلا دارند.

harley-davidson-bucherer-blue-edition-is-the-most-expensive-bike-ever_1

بر روی باک این خودرو دو محفظه کوچک دیده می شوند. این محفظه ها نقشی همانند گاو صندوق داشته و می توان از اشیا قیمتی در آنها نگهداری کرد.

harley-davidson-bucherer-blue-edition-is-the-most-expensive-bike-ever_1

با قیمت یاد شده که در واقع معادل 1.8 میلیون دلار می شود، هارلی دیویدسون Bucherer Blue Edition عنوان گران ترین موتور سیکلت تاریخ را یدک می کشد.

پیش از این عنوان مذکور در اختیار Vincent Black Lightning مدل 1951 بود که اوایل امسال در حراجی Bonhams در لاس وگاس با قیمت 929,000 به فروش رسید.

this-is-the-most-expensive-motorcycle-ever-auctioned_4

بد نیست اشاره کنیم با مبلغ این موتور سیکلت می توان سوپر اتومبیل هایی مثل بوگاتی ویرون و کوئنیگ زگ Agera R را به پارکینگ منزل لوکس هدایت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی