ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی استون مارتین ونتیج پرو؛ جنگنده ای برای نبرد خیابانی

همانطور که می دانید استون مارتین در راستای حضور پر قدرت در پیست ها و مسابقات اتومبیل رانی و همچنین بهینه سازی محصولات خود دپارتمانی به نام AMR  تشکیل داده است. یکی از دو خودرویی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

همانطور که می دانید استون مارتین در راستای حضور پر قدرت در پیست ها و مسابقات اتومبیل رانی و همچنین بهینه سازی محصولات خود دپارتمانی به نام AMR  تشکیل داده است.

یکی از دو خودرویی که این دپارتمان در نمایشگاه خودروی ژنو سال میلادی گذشته معرفی کرد ونتیج‌ پرو (Vantage AMR Pro) نام دارد و نام خودروی دیگر خودروی رپید (Rapide AMR) است. ونتیج‌ پرو یکی از معدود وسایل نقلیه است که شکاف میان خودروی خیابانی و ماشین های مسابقه را پر کرده و به نوعی آن ها را بهم متصل می کند.

کمپانی سازنده مدعی است که با طراحی خودروی مذکور به دنبال این بوده که اتومبیل های مسابقه ای خود را راهی خیابان کرده و امکان دسترسی به آن ها را برای مشتریان خاص خود نیز فراهم کند.

مدیران استون مارتین می گویند که تمامی خودروهای خط تولید AMR پرفورمنس بالا و مشخصات خاص خود را داشته و هر کدام با دیگری متفاوت اند.

شاید برای شما جالب بدانید که استون مارتین به کمک نسخه GTE ونتیج موفق شد در مسابقات 24 ساعته لمانز فرانسه سال 2017 رتبه تخست را  کسب کند. شماره سریال خودروی مورد استفاده در این مسابقات عدد 97 بود به همین دلیل کمپانی سازنده در تمامی 7 نسخه ونتیج‌ پرو منحصر بفرد از عدد 97 استفاده کرده است.

تمامی 7 نسخه این خودروها به رنگ سبز استرلینگ رنگ آمیزی شده و بر روی کنسول مرکزی آن ها دکمه ای قرار گرفته که عدد 97 به یادبود مسابقات لمانز بر روی آن حک شده است.

متاسفانه تمامی نسخه های ونتیج پرو به فروش رفته و امکان خرید آن ها برای متقاضیان دیگر وجود ندارد. این نسخه های مسابقه ای ونتیج 2017 در زیر کاپوت خود به یک موتور GT4 شش سیلندر مجهز هستند که این موتور توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت را دارد.

سیستم تعلیق به همراه موتور و سایر قسمت های قوای محرکه خودروها به نحوی تنظیم و تیونینگ شده که کاملا مناسب برای شرایط مسابقه ای می باشند.

این مدل ها نسبت به ونتیج استاندارد جعبه‌دنده سریع‌تری داشته و با رینگ‌های ۱۹ اینچ اسپرت که از مرکز پیچ می‌شوند همراه با لاستیک‌های کاپ۲ میشلن ارائه می‌شوند.

سایر تغییرات ظاهریی که در این نسخه ها به چشم می خورد عبارت اند از سپر و گلگیر جدید مخصوص قسمت جلویی خودرو، جلوپنجره، اسپلیتر تهاجمی، دیفیوزر اصلاح شده عقب و رکاب های اختصاصی. به علاوه استون مارتین بخش جلویی خودرو را نیز عریض تر کرده است اما کاپوت و بال (وینگ) عقبی دست نخورده باقی مانده و مشابه با نسخه ای که در مسابقه لمانز شرکت کرده است.


ونیج پرو تقریبا نزدیک ترین و مشابه ترین مدلی که نسبت به خودروهای مسابقه ای ساخته شده است. کمپانی سازنده این خودرو را در دو حالت با مشخصات AMR Pro و AMR ارائه داده که مسلما حالت اول طرفداران بیشتر و طبیعتا تقاضای های خرید بهتری دارد.

اطلاعاتی در مورد قیمت ونتیج پرو در دسترس نیست اما خودروهای خط تولید  AMR به صورت پیش فرض نادر و تقریبا برای افرادی با سطح درآمد متوسط غیرقابل دسترس هستند حالا تصور کنید تنها 7 نمونه از یکی از مدل های تولیدی این خط تولید موجود باشد.

طبیعتا انتظار می رود قیمت این خودروهای لوکس که قبلا نیز به فروش رسیده اند بسیار بالا باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اونجایی که گفتید متاسفانه تمامی نسخه فروش رفتن داغون شدما.الان می خواستم برم ثبت نام کنم.

مطالب پیشنهادی