ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: مقایسه هواوی نوا 3e و سامسونگ گلکسی A8 [به همراه بررسی ویدیویی]

بسیاری از کارشناسان دنیای تکنولوژی معتقدند سال 2018 میلادی زمان درخشش موبایل های میان رده است، به خصوص از وقتی که برچسب قیمتی پرچمداران مرزهای 1000 دلار را درنوردید. حالا شرکت ها تلاش می کنند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۰

بسیاری از کارشناسان دنیای تکنولوژی معتقدند سال 2018 میلادی زمان درخشش موبایل های میان رده است، به خصوص از وقتی که برچسب قیمتی پرچمداران مرزهای 1000 دلار را درنوردید. حالا شرکت ها تلاش می کنند حداقل بخشی از ویژگی های متمایز بهترین موبایل هایشان را به رده های پایین تر انتقال دهند تا خریداران بیشتری را راضی نگه دارند.

ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای کمرنگ تر کردن مرز بین این دو دسته، ارتقاء طراحی و کیفیت ساخت میان رده هاست تا موبایلی که در دست می گیرید، حداقل حس و حال یک محصول پریمیوم و حرفه ای را به شما القا کند. هواوی نوا 3e جدیدترین میان رده بازار است که با طراحی مدرن و متفاوتش در این مسیر قرار گرفته تا با قیمت مناسب، حداکثر رضایت کاربران را فراهم آورد.

پیش از این به خوبی با هواوی نوا 3e آشنا شده اید و حالا می خواهیم این موبایل را با جدیدترین محصول از رقیب کره ای یعنی گلکسی A8 (مدل 2018) مقایسه کنیم، میان رده پریمیومی که در روزهای پایانی سال 2017 با نمایشگر اینفینیتی و طراحی زیبا معرفی شد. در ادامه مشخصات اصلی این دو دستگاه را مرور می کنیم:

  هواوی نوا 3e سامسونگ گلکسی A8
جنس بدنه شیشه و فلز شیشه و فلز
وزن 145 گرم 172 گرم
نمایشگر 5.84 اینچی IPS LCD 5.6 اینچی AMOLED
رزولوشن نمایشگر فول اچ دی پلاس فول اچ دی پلاس
تراکم پیکسلی نمایشگر 432 پیکسل در هر اینچ 441 پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل اندروید 8.0 اندروید 7.1.1
چیپست کرین 659 اگزینوس 7885
حافظه رَم 4 گیگابایت 4 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی 128/64/32 گیگابایت 64/32 گیگابایت
دوربین اصلی 2+16 مگاپیکسلی (f/2.2) 16 مگاپیکسلی (f/1.7)
دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی (f/2.0) 16+8 مگاپیکسلی (f/1.9)
ظرفیت باتری 3000 میلی آمپر ساعت 3000 میلی آمپر ساعت
قیمت حدود 2.3 میلیون تومان حدود 2.8 میلیون تومان

* توجه داشته باشید که قیمت گوشی های موبایل در لحظه تغییر می کند و شاید مقادیر فوق برای قیمت این دو دستگاه خیلی دقیق نباشد.

در ادامه به مقایسه این دو موبایل زیبا و پر طرفدار در بازار میان رده های پریمیوم کشورمان می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

بررسی ویدیویی

طراحی و کیفیت ساخت

همان طور که گفتیم یکی از ارزان ترین روش ها برای کاهش فاصله بین پرچمداران و میان رده ها، ارتقاء طراحی و بهبود کیفیت ساخت است. هواوی و سامسونگ در این بخش بسیار خوب عمل کرده و با ترکیب بدنه شیشه ای و نمایشگرهای کم حاشیه توانسته اند محصولات زیبایی را روانه بازار نمایند. البته هواوی در اینجا کمی بهتر عمل کرده و حاشیه بالای نمایشگر را هم تا حد زیادی از بین برده، در نتیجه نسبت نمایشگر به بدنه در نوا 3e به 80.5 درصد می رسد، در حالی که این رقم برای گلکسی A8 حدود 75.5 درصد است.

وجود بریدگی بالای نمایشگر یا همان ناچ در نوا 3e جلوه مدرن تری به این گوشی داده و در دست گرفتن آن، توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. البته کاربران زیادی هم هستند که به طراحی کلاسیک و معمول علاقه مندند، یا بهتر است بگوییم از ناچ خوششان نمی آید، به همین دلیل گلکسی A8 برای این دسته از کاربران جذاب تر خواهد بود.

حسگر اثر انگشت هر دو موبایل در پشت بدنه قرار گرفته و دسترسی به آنها نسبتاً ساده است. البته قرار گرفتن حسگر اثر انگشت زیر ماژول دوربین در گلکسی A8 احتمال لمس اشتباه شیشه روی دوربین و کثیف کردن آن را بالا می برد، مشکلی که در پرچمداران دو سال اخیر این شرکت کره ای هم به چشم می خورد.

با وجود نمایشگر بزرگ تر میان رده هواوی، هر دو دستگاه ارتفاع تقریباً یکسانی دارند (نوا 3e حدود 0.6 میلیمتر کوتاه تر است) اما ضخامت و وزن نوا 3e به ترتیب 1 میلیمتر و 27 گرم کمتر از گلکسی A8 است. این اختلاف باعث می شود تا ارگونومی میان رده جدید هواوی به شکل محسوسی بیشتر از رقیب کره ای باشد. البته توجه کنید کاهش ضخامت نوا 3e به قیمت بیرون زدگی بسیار زیاد ماژول دوربین تمام شده که هم تعادل موبایل روی سطوح صاف را بر هم می زند و هم از نظر بصری چندان دلچسب نیست.

یکی از برتری های گلکسی A8 در این بخش، استفاده از روکش مقاوم گوریلا گلس (احتمالاً نسل پنجم) برای هر دو رویه شیشه ای و دریافت استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است، در حالی که نوا 3e چنین ویژگی هایی را ندارد، یا حداقل آنها را اعلام نکرده است. در مجموع می توان گفت هواوی نوا 3e طراحی متمایز و مدرن تری را در مقابل ظاهر کلاسیک رقیب کره ای به نمایش می گذارد، اما گلکسی A8 مقاومت بیشتری دارد.

نمایشگر

نوا 3e و گلکسی A8 از نظر نمایشگر در دو کلاس کاملاً متفاوت قرار می گیرند. میان رده هواوی از پنل 5.84 اینچی LTPS IPS با رنگ های طبیعی و واقعی بهره می برد؛ در مقابل پنل سوپر امولد 5.6 اینچی در گلکسی A8 رنگ های زنده و پویاتری را به نمایش گذاشته و از قابلیت های اختصاصی مانند حالت همیشه روشن (AOD) برخوردار است.

رزولوشن فول اچ دی پلاس این دو نمایشگر، به ترتیب تراکم 432 و 441 پیکسل در هر اینچ را برای نوا 3e و گلکسی A8 حاصل می کند تا واضح ترین تصاویر و نوشته ها را روی آنها ببینید. میان رده هواوی به خاطر نمایشگر بزرگ تر، فضای نسبتاً بیشتری را برای تماشای محتوا در اختیارتان قرار می دهد. امکان تغییر نرم افزاری دمای رنگ در این دو دستگاه و انتخاب حالت نمایش رنگ ها در گلکسی A8 باعث می شود تا به راحتی به تنظیمات مورد پسند خود برسید.

نمایشگر هواوی نوا 3e یکی از بهترین نمونه های IPS بازار به شمار می رود و از نظر دقت رنگ، روشنایی و زاویه دید فوق العاده راضی کننده است. پنل سوپر امولد گلکسی A8 هم که نیازی به تعریف ندارد، چون همه چیز را جذاب و زنده نشان می دهد اما حتی در حالت Basic هم رنگ سفید واقعی را نداریم و همیشه هاله رنگی مشخصی روی صفحه دیده می شود. با اینکه صفحه نوا 3e با حداکثر روشنایی 550 نیت به راحتی در پر نور ترین محیط ها هم قابل استفاده است، اما صفحه گلکسی A8 در حالت خودکار حدود 100 نیت روشنایی بیشتری دارد و زیر نور خورشید هم خوانایی خود را حفظ می کند.

در مجموع می توان گفت این دو میان رده پریمیوم بهترین نمایشگرها را در این بخش از بازار دارند و یقیناً شما را راضی خواهند کرد. اگر طرفدار اشباع رنگ و روشنایی بیشتر هستید باید به سراغ گلکسی A8 بروید اما اگر به رنگ های واقعی و طبیعی علاقه دارید، نوا 3e انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

نرم افزار و رابط کاربری

هواوی چند ماهیست که میان رده هایش را با جدید ترین نسخه اندروید یعنی اوریو منتشر می کند و نوا 3e هم به این سیستم عامل و نسخه هشتم رابط کاربری اموشن مجهز شده. گلکسی A8 هم اندروید 7.1 و نسخه 8.5 رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس را به همراه دارد. طبیعیست که کاربران قدیمی این دو برند تمایلی به تغییر تجربیات و عادات قبلی ندارند اما اگر کاربر تازه اندروید باشید، به احتمال زیاد سامسونگ اکسپرینس را بیشتر می پسندید.

سامسونگ و هواوی گزینه های مختلفی مانند تِم ها و تصاویر پس زمینه و امکانات شخصی سازی متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهند. بنابراین ظاهر هر دو دستگاه را می توانید مطابق سلیقه خود تغییر دهید. در تصویر زیر صفحه اصلی رابط کاربری این دو موبایل و گزینه های شخصی سازی آنها را می بینید.

هواوی نوا 3e
صفحه هوم و گزینه های شخصی سازی هواوی نوا 3e
صفحه هوم و گزینه های شخصی سازی سامسونگ گلکسی A8

سامسونگ و هواوی امکانات متعددی را برای ساده تر کردن تجربه کاربری در اختیار شما قرار می دهند. مثلاً هواوی نوا 3e حالت استفاده یک دستی با سوایپ روی نوار ناوبری به سمت راست یا چپ، اسکرین شات سریع با سوایپ سه انگشتی رو به پایین، تغییر ترتیب دکمه های ناوبری و دکمه ناوبری شناور را در اختیارتان می گذارد.

سامسونگ هم گزینه های پیشرفته ای را ارائه می دهد؛ مثلاً با فعال کردن Smart Stay تا زمانی که به موبایل نگاه کنید، صفحه روشن می ماند. حالت استفاده یک دستی هم با سوایپ قطری از گوشه پایین دستگاه فعال می شود. همچنین با استفاده از حسگر انگشت می توانید نوار اعلان را باز کنید.

در مجموع سامسونگ اکسپرینس را می توان از نظر کارآیی و بهینگی، بهترین رابط کاربری اختصاصی در دنیای اندروید دانست که تقریباً تمام کاربران را راضی می کند. با این حال اندروید جدیدتر در نوا 3e و احتمال بالای به روز رسانی آن به نسخه های بعدی اندروید و EMUI می تواند مزیت رقابتی خوبی برای این موبایل محسوب شود، به خصوص از نظر آپدیت های امنیتی که این روزها در دنیای تلفن همراه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سخت افزار

هواوی و سامسونگ، دو غول برتر دنیای تکنولوژی، از جمله معدود شرکت های خودکفا در زمینه ساخت چیپست موبایل به شمار می روند و تا جای ممکن از چیپ های مجتمع اختصاصی خود در محصولاتشان استفاده می کنند. نوا 3e به چیپست معروف Kirin 659 مجهز شده و گلکسی A8 هم از چیپ جدید اگزینوس 7885 بهره می برد. هر دو چیپ مجتمع پردازنده هشت هسته ای دارند و چهار گیگابایت حافظه رَم هم آنها را همراهی می کند.

با چیپست Kirin 659 که به خوبی آشنا هستید و می دانید به اندازه کافی برای اجرای فعالیت های روزانه مانند پیام رسانی، حضور در شبکه های اجتماعی، مرور وب با پنجره های متعدد، مشاهده ویدیو و حتی اجرای بازی های سه بعدی نیمه سنگین قدرت دارد. اگزینوس 7885 چیپست نسبتاً جدیدی است و در بررسی تخصصی گلکسی A8 دیدید که این موبایل هم وضعیت مشابهی دارد و گزینه بسیار خوبی برای کاربری عادی و روزمره محسوب می شود. برای مقایسه دقیق توان سخت افزاری این دو دستگاه به سراغ اپلیکیشن های بنچمارک معروف یعنی آنتوتو، گیکبنچ و پی سی مارک می رویم.

در دو تصویر زیر ابتدا نتایج به دست آمده توسط هواوی نوا 3e در تست های آنتوتو، گیکبنچ و پی سی مارک را می بینید و سپس همین نتایج را برای گلکسی A8 مشاهده می کنید:

همان طور که می بینید گلکسی A8 عملکرد سخت افزاری بهتری نسبت به نوا 3e دارد و در تست های آنتوتو، گیکبنچ تک هسته ای و گیکبنچ چند هسته ای به ترتیب 32، 60 و 15 درصد امتیاز بهتری می گیرد. در تست پی سی مارک که عملکرد دستگاه در استفاده های روزمره را می سنجد، این دو دستگاه اختلاف چندانی با هم ندارند. در مجموع با اینکه هر دو دستگاه برای استفاده های روزمره کاملاً قدرتمند هستند، اما گلکسی A8 برای کاربردهای سنگین و اجرای بازی مناسب تر است.

در بخش ارتباطات، سامسونگ با تجهیز میان رده اش به مودم LTE Cat11 و بلوتوث 5 بهتر عمل کرده، در حالی که چیپست قدیمی تر هواوی همچنان از مودم LTE Cat6 و بلوتوث 4.2 بهره می برد. البته نوا 3e قابلیت بلوتوث دوگانه دارد یعنی به طور همزمان از دو گجت مختلف پشتیبانی می کند. حداکثر سرعت دانلود این موبایل در شبکه LTE یعنی 300 مگابیت بر ثانیه هم تا مدت ها برای زیرساخت های ارتباطی کشورمان کافیست.

هر دو موبایل در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی عرضه می شوند، البته هواوی مدل 128 گیگابایتی نوا 3e را هم برای بازار چین تدارک دیده است. درگاه کارت حافظه در گلکسی A8 به شکل اختصاصی تعبیه شده اما در میان رده هواوی باید بین سیم کارت دوم و کارت حافظه، یکی را انتخاب کنید. در تصویر زیر مقایسه عملکرد رَم و حافظه داخلی این دو دستگاه را می بینید که هواوی تقریباً دو برابر بیشتر از رقیب کره ای خود امتیاز گرفته است.

نوا 3e و گلکسی A8 هردو از یک اسپیکر برای پخش صدا استفاده می کنند و به همین دلیل نباید توقع زیادی از آنها داشت. وضوح و بلندی صدای تنها اسپیکر این دو گوشی در حد مطلوب است اما به پای پرچمداران نمی رسد. خوشبختانه جک 3.5 میلیمتری هدفون می تواند موسیقی با کیفیت را در اختیار شما قرار دهد، چون هواوی از فناوری اختصاصی Histen برای پردازش حرفه ای صدا بهره می گیرد و سامسونگ هم از خروجی های-فای 24 بیتی 192 کیلوهرتزی پشتیبانی می کند.

دوربین

هواوی نوا 3e و سامسونگ گلکسی A8 از سه دوربین بهره می گیرند، اما چیدمان متفاوتی را برای این کار در نظر گرفته اند. هواوی یک ماژول 2+16 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی و یک حسگر 16 مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی انتخاب کرده. در مقابل سامسونگ دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی دوگانه 8+16 مگاپیکسلی را در میان رده اش به کار برده است. دوربین های ثانویه هم در این دو گوشی وظیفه متفاوتی را بر عهده دارند؛ حسگر 2 مگاپیکسلی در نوا 3e با انجام عمق سنجی برای ایجاد عمق میدان مصنوعی و محو کردن پس زمینه به کار می رود، اما دوربین سلفی ثانویه گلکسی A8 لنز عریض تری دارد تا با استفاده از آن بتوانید سلفی های عریض ثبت کنید.

در تصاویر زیر رابط کاربری دوربین این دو گوشی را می بینید. همان طور که قبلاً هم گفتیم، هواوی گزینه های از پیش تعریف شده بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و تنظیمات دستی کامل تری دارد. هر دو دستگاه از افکت های واقعیت افزوده (AR) پشتیبانی می کنند. با این حال قابلیت ایجاد بوکه روی سوژه های ثابت و ثبت تصاویر پرتره با هر دو دوربین فقط به نوا 3e اختصاص دارد، در حالی که گلکسی A8 فقط با دوربین سلفی پرتره می گیرد. قابلیت بیکسبی ویژن هم در گلکسی A8 به اسکن بارکد محدود است.

هواوی نوا 3e
رابط کاربری دوربین هواوی نوا 3e
سامسونگ گلکسی A8
رابط کاربری دوربین سامسونگ گلکسی A8

در ادامه کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دو گوشی در شرایط مختلف را بررسی می کنیم. ابتدا چهار عکس که در نور مناسب گرفته شده را می بینید که همگی کیفیت بسیار خوبی دارند. در این تصاویر رنگ ها کاملاً شاداب و زنده هستند، جزئیات تصاویر به خوبی حفظ شده و نورسنجی هم تا حد زیادی درست صورت گرفته است.

حالت Wide Aperture که به صورت نرم افزاری گشودگی دیافراگم را تنظیم کرده و سوژه را با افکت بوکه از پس زمینه جدا می سازد، یکی از قابلیت های انحصاری نوا 3e است و در نور کافی عملکرد بسیار خوبی دارد که نمونه ای از آن را در زیر می بینید:

ضریب اف بهتر گلکسی A8 در مقایسه با نوا 3e در هر دو دوربین باعث می شود تا این گوشی در محیط کم نور عملکرد بهتری داشته باشد. البته عکس های هر دو موبایل در بین میان رده ها قابل قبول هستند و عملکردی بهتر از این را فقط باید بین پرچمداران جستجو کنید. در زیر نمونه عکس های این دو گوشی در شب را می بینید که آخرین مورد به عملکرد فلاش آنها در شب مربوط است.

دوربین های سلفی نوا 3e و گلکسی A8 هم در نور خوب عکس های فوق العاده ای ثبت می کنند که گاهی اوقات، جزئیات آنها بیش از حد نیاز است. حالت پرتره در نوا 3e به شکل نرم افزاری و در گلکسی A8 به کمک لنز ثانویه انجام می شود و همان طور که در عکس دوم می بینید، میان رده سامسونگ در اینجا هم بهتر عمل می کند. سلفی شبانه هم که در مجموع اقدام معقولی نیست ولی این دو گوشی تا حدی از عهده اجرای مطلوب تصمیم شما بر می آیند.

در مجموع عملکرد دوربین های اصلی و سلفی هواوی نوا 3e و سامسونگ گلکسی A8 اکثر کاربران را راضی خواهد کرد، مگر اینکه به عکاسی با پرچمداران یا دوربین های حرفه ای عادت کرده باشید. هواوی امکانات نرم افزاری بیشتری مانند تنظیمات دستی کامل، ثبت پرتره با هر دو دوربین و حالت واید اپرچر را در اختیارتان قرار می دهد. در مقابل، گلکسی A8 در شب عملکرد بهتری دارد، با دوربین جلو پرتره های بهتری می گیرد (فقط در نور کافی، چون در فضای کم نور حالت پرتره عمل نمی کند) و لنز ثانویه عریض آن هم گاهی اوقات به کار می آید.

باتری و شارژ

هواوی نوا 3e و گلکسی A8 باتری 3000 میلی آمپر ساعتی دارند و با توجه به سخت افزار نسبتاً هم زده، انتظار می رود که شارژدهی مشابهی هم داشته باشند، اما نتایج تست باتری با اپلیکیشن پی سی مارک کاملاً متفاوت است. در این تست، نوا 3e فقط 7 ساعت دوام می آورد اما شارژدهی گلکسی A8 به 11 ساعت می رسد که رقم فوق العاده ای است. با این حساب میان رده هواوی نهایتاً یک روز کامل را همراهتان خواهد بود اما رقیب کره ای می تواند تا اواسط روز دوم هم روشن بماند.

این اختلاف در شارژدهی را می توان به مصرف بالای نمایشگر و بهینه نبودن رابط کاربری هواوی نسبت داد، چون تست باتری اپلیکیشن گیکبنچ که روشنایی نمایشگر را تا جای ممکن پایین آورده و فقط عملیات پردازشی سنگین را اجرا می کند، چنین اختلافی را نشان نمی دهد. در این تست، اختلاف شارژدهی دو دستگاه کمتر از 10 درصد است.

خوشبختانه نوا 3e و گلکسی A8 به فناوری شارژ سریع مجهز شده اند و پر شدن کامل باتری آنها با شارژر همراهشان به کمتر از 2 ساعت زمان نیاز دارد.

جمع بندی

انتخاب گوشی میان‌رده هیچوقت کار ساده‌ای نبوده، چون هرکدام از آنها قابلیت هایی را در اختیارمان قرار می دهند که دیگران از آنها بی بهره اند. همان طور که دیدید، هواوی نوا 3e و سامسونگ گلکسی A8 دو موبایل کاملاً شایسته و کارآمد هستند که نقاط قوت زیادی دارند و به راحتی از دیگر میان رده های بازار جدا می شوند.

یکی از برتری های نوا 3e نسبت به رقیب کره ای، طراحی مدرن با نسل دوم نمایشگر فول ویو است که با بریدگی بالای صفحه شناخته می شود. کیفیت ساخت این دستگاه بسیار خوب است و ارگونومی به مراتب بهتری نسبت به گلکسی A8 دارد. دقت رنگ نمایشگر، اندروید به روز، سخت افزار مناسب برای کاربری عادی، و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب برای عکاسی هم از دیگر شایستگی های این گوشی هستند.

گلکسی A8 بدنه مقاومی دارد و نمایشگر سوپر امولد هم همه چیز را جذاب و زیبا نشان می دهد. سخت افزار قوی تر، رابط کاربری روان، دوربین دوگانه برای سلفی و شارژدهی بسیار خوب هم از برتری های این گوشی نسبت به رقیب چینی هستند. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که گلکسی A8 حدود 500-600 هزار تومان گران تر از هواوی نوا 3e است، موضوعی که در انتخاب بسیاری از کاربران اثرگذار است.

در ادامه نقاط قوت و ضعف این دو گوشی را مرور می کنیم.

نقاط قوت هواوی نوا 3e
  • طراحی زیبا و مدرن
  • نسبت بالای نمایشگر به بدنه
  • ارگونومی بسیار خوب
  • دقت رنگ بالای نمایشگر
  • اندروید 8
  • ثبت سلفی با هر دو دوربین
  • عمق میدان مصنوعی با دوربین اصلی
نقاط قوت سامسونگ گلکسی A8
  • مقاومت بالای بدنه در برابر آب و گرد و غبار
  • روشنایی بالای نمایشگر
  • رابط کاربری روان
  • سخت افزار قوی
  • عملکرد خوب دوربین ها، مخصوصاً در شب
  • شارژدهی بسیار خوب
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • elhamroya
    elhamroya | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    راستش ما در حد اساتید حرفه ای نیستیم ولی خب دمتون گرم با این بررسی جالبتون.

  • sepehrkazemi
    sepehrkazemi | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    از نظر ظاهری دو گوشی نوا 3e و گلکسی A8 2018 شباهت زیادی به گوشی های پرچمدار دارند. این قضیه در مورد نوا 3e بیشتر صدق کرده و طراحی این گوشی بسیار شبیه به پرچمدار جدید هواوی یعنی P20 است. نمایشگر FullView هواوی که اکنون با یک ناچ کوچک در بخش بالایی همراه بوده، بیشتر فضای جلویی نوا 3e را پوشانده است؛ به طوری که در این بخش شاهد کمترین حاشیه ها در اطراف صفحه نمایش هستیم.با توجه به این که نوا 3e حاشیه های کمتری در اطراف صفحه نمایش دارد، نسبت نمایشگر به بدنه آن 80.5 درصد محاسبه شده است. در گلکسی 2018 A8 این نسبت 75.6 درصد است.دوربین یکی از اصلی ترین فاکتورهایی است که تفاوت زیادی را بین دو مدل نوا 3e و گلکسی 2018 A8 ایجاد کرده است. هواوی طبق معمول در این بخش برای نوا 3e چیزی کم نگذاشته و در این میان رده شاهد دوربین دوگانه هستیم. با توجه به این نوع دوربین، توانایی عکاسی پرتره و کلی قابلیت دیگر به این تلفن هوشمند اضافه شده است. رزولوشن سنسور اصلی دوربین این میان رده، 16 مگاپیکسل بوده که در کنار سنسور دوم با رزولوشن 2 مگاپیکسل فعالیت می کند.

  • melina arastooyan
    melina arastooyan | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    گوشی های هوای روز به روز کیفیتشون بالاتر میره این ویژگی کاملا در این گوشی مشخصه این گوشی دارای دو دوربین که در یکی سنسور 16 مگاپیکسلی و در دیگری 2 مگاپیکسل است. دوربین سلفی هم به یک سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز شده است. قابلیت اتصال به شبکه­‌های 4G با سرعت دانلود 300 مگابایت بر ثانیه، بلوتوث نسخه­‌ی 4.2، نسخه­‌ی 8 از اندروید و از همه مهم‌تر حذف کلید خانه که به نظر هوآوی هم دیگر نیازی به آن نیست، از دیگر ویژگی­‌های جدید این گوشی هستند. از نظر سخت­‌افزاری هم این گوشی از تراشه­‌ی جدید HiSilicon Kirin 659 بهره می‌­برد که در آن پردازنده‌­ای هشت‌هسته‌ا‌ی و قدرتمند قرارگرفته تا بتواند علاوه‌بر کارهای معمول، از قابلیت­‌های جدید که هوآوی این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند. نوا 3e در خارج از کشور با نام p20 lite شناخته میشود و در حال حاضر از بهترین گوشی های جهان است . پیشنهاد میکنم که وقتی به ایران اومد حتما روی خریدش فکر کنید چون ارزش خرید خیلی بالایی داره .بسیاری از قسمت­‌های Nova 3e، دست‌خوش تغییرات بزرگی شده‌­ که می‌تواند طرف­داران هوآوی را هیجان­‌زده کند و جدیدترین گوشی هوآوی را به محصولی متفاوت تبدیل کرده است.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی