ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رفع فیلتر توییتر
تکنولوژی

دادستانی کشور: نه توییتر رفع فیلتر می‌شود و نه تلگرام

به تازگی پایگاه اطلاع رسانی دولت خبر داده بود که نامه‌ای به کمیته‌ فیلترینگ با امضای ۶ وزیر و ۲ نماینده مجلس ارسال شده که خواستار رفع فیلتر از سامانه توییتر است. علیرغم افزایش امید ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۵

به تازگی پایگاه اطلاع رسانی دولت خبر داده بود که نامه‌ای به کمیته‌ فیلترینگ با امضای ۶ وزیر و ۲ نماینده مجلس ارسال شده که خواستار رفع فیلتر از سامانه توییتر است. علیرغم افزایش امید به رفع فیلتر توییتر، دادستان کل کشور شب گذشته عنوان کرده است که این شبکه اجتماعی فعلاً رفع فیلتر نخواهد شد.

از آنسو «لعیا جنیدی» معاون حقوقی رییس جمهور در صفحه اینستاگرام منتسب به او (که بعدتر گفته شد یک اکانت جعلیست) خبری درباره رفع فیلترینگ تلگرام تا جمعه منتشر کرد که این خبر هم توسط روابط عمومی معاونت حقوقی و معاون دادستانی تکذیب شد، به نظر می‌رسد فعلا شاهد رفع فیلتر هیچ‌یک از این دو سامانه نخواهیم بود.

رفع فیلترینگ توییتر

«حجت الاسلام محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در حاشیه جشن ستاد حمایت از خانواده زندانیان درباره رفع فیلترینگ توییتر شفاف سازی کرد و گفت که طرح این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه وجهه قانونی ندارد:

«یک نامه دیگر هم مبنی بر رفع فیلتر دو سامانه دیگر دریافت کردیم که این دو توسط همین کمیته فیلتر شدند و امکان بازگشایی‌شان به دست همین کمیته هم فراهم است ولی توییتر به موجب دستور قضایی فیلتر شده و مادامی که شرایط توئیتر مثل گذشته باشد، دستور قضایی به استحکام خود باقی است.»

منتظری با کلایه از وزرای عضو کارگروه اظهار کرد که یک سال آنها را به جلسه دعوت می‌کردیم و نمی‌آمدند: «لذا موضوع رفع فیلترینگ این دو سامانه نیز در نوبت قرار می‌گیرد و بعد از رسیدگی به امورات یک سال گذشته که با نیامدن وزرا حل و فصل نشد، به این دو سامانه هم می‌پردازیم.»

رفع فیلترینگ توییتر

از آنسو به محض انتشار خبری در صفحه اینستاگرام منتسب به «لعیا جنیدی» خبر رفع فیلترینگ تلگرام پیچید و روابط عمومی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد که وی هیچ اکانتی در شبکه‌های اجتماعی ندارد و خبر کذب است. معاون دادستانی کشور، «عبدالصمد خرم‌آبادی» هم ضمن تایید این موضوع در گفتگوی خبری خود با ایسنا گفت که رفع فیلترینگ تلگرام تا جمعه صحت ندارد: «رفع فیلتر تلگرام تا جمعه، صحت ندارد و همانطور که پیش‌تر گفته شده، فیلتر تلگرام قطعی و دائمی است.»

بنا بر این اخبار فعلا هیچ‌یک از این دو شبکه رفع فیلتر نخواهند شد و دو سامانه‌ای که رییس دادستانی کشور گفته که قرار است در مدت زمانی نامشخص به رفع فیلترینگشان بررسی شود، هنوز برای عموم مردم نامشخص هستند ولی گمانه‌زنی رسانه‌ها به دو گزینه فیس‌بوک و یوتوب می‌رسد. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که قوه قضاییه و کمیته فیلترینگ در جلسات آینده‌شان چه تصمیمی خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • امید
    امید | ۳ خرداد ۱۳۹۷

    بالاخره خودتون هم فیلتر می‌شید. ظلم پایدار نیست

  • amin
    amin | ۲ خرداد ۱۳۹۷

    به کفشم
    ما ابزار مقدسی به نام فیلتر شکن داریم
    تمام

  • ?️
    ?️ | ۲ خرداد ۱۳۹۷

    چه کسی به داد صد هزار کسب و کار تلگرامی که با فیلتر کردن یکدفعه ای تلگرام از نان خوردن افتاده اند می رسد؟

  • ?️
    ?️ | ۲ خرداد ۱۳۹۷

    اگر بخواهیم از قوه قضائیه دادمان را بستانیم باید به خودشان مراجعه کنیم! جالبه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی