ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی بازی Yu-Gi-Oh! Duel Links؛ هیولا را احضار کن

بی شک یکی از محبوب ترین مجموعه های مانگا در ژاپن و جهان سری بازی Yu-Gi-Oh است. مجموعه انیمه ای بر اساس این مانگا ساخته شده و بازی کارتی فیزیکی و بازی های ویدیویی آن ...

سید سینا مصطفوی
نوشته شده توسط سید سینا مصطفوی | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

بی شک یکی از محبوب ترین مجموعه های مانگا در ژاپن و جهان سری بازی Yu-Gi-Oh است. مجموعه انیمه ای بر اساس این مانگا ساخته شده و بازی کارتی فیزیکی و بازی های ویدیویی آن طرفداران زیادی دارد.

شرکت کونامی در سال 1999 امتیاز تولید کارت های فیزیکی «یوگی او» را در اختیار گرفت و شروع به انتشار آن ها و برگزاری مسابقات منطقه ای و جهانی کرد. تعداد و تنوع این کارت ها بسیار زیاد است و بیش از 7000 کارت مختلف در بازی کارتی فیزیکی وجود دارد. طبق اعلام گینس در سال 2011 بیش از 25 میلیارد کارت «یوگی او» در دنیا فروخته شده و می توان گفت این بازی پرفروش ترین و محبوب ترین بازی کارتی دنیا است.

Yu-Gi-Oh!
کارت های فیزیکی

در نوامبر سال 2016 شرکت کونامی بازی Yu-Gi-Oh! Duel Links را برای پلتفرم های اندروید، iOS و ویندوز عرضه کرد و با بازخوردهای مثبتی رو به رو شد. آمار بسیار خوب 70 میلیون بار دانلود ما را بر این داشت به بررسی این بازی محبوب بپردازیم.

به عنوان یک طرفدار سری «یوگی او» از ساخته کونامی راضی هستم. کونامی گویا بالاخره فهمیده چگونه طرفداران مختلف را راضی کند. داستان بازی بسیار سرراست است. ستو کایبا (یکی از شخصیت های اصلی و مهم مانگا و انیمه) دنیایی مجازی خلق کرده تا دوئلیست های سرتاسر جهان با هم به رقابت بپردازند و برای تبدیل شدن به پادشاه بازی تلاش کنند. در واقع می توان گفت بازی داستان خاصی ندارد و تنها از این ایده ساده برای معرفی مخاطب به فضای بازی استفاده می کند.

بازی Yu-Gi-Oh
دو بخش Gate و PvP Arena

با ورود به بازی ابتدا شخصیت خود را از بین شخصیت های معروف مجموعه انتخاب می کنید و سپس وارد محیط بازی می شوید. محیط بازی دارای چهار بخش اصلی است که در واقع همان دنیای مجازی خلق شده توسط کایبا است. بخش اول Gate نام دارد. این بخش خود شامل دو قسمت است. بخشی به نام Duel School که در آن می توانید سیستم ها و مکانیزم های متفاوت گیم پلی بازی را یاد بگیرید و خود را برای مبارزات آماده کنید.

در این قسمت چالش هایی نیز وجود دارد که با انجام آن ها می توانید آیتم های مفیدی را بدست آورید. در کل می توان گفت بخش «مدرسه دوئل» برای کسانی که تازه با این بازی آشنا شده اند مکان خوبی برای یادگیری است. بخش دیگر خود Gate است که در آن می توانید با مصرف کردن آیتمی به نام Gate Key با شخصیت های معروف این مجموعه مانند Yami Yugi، Joey Wheeler و ... مبارزه کنید. البته در لول های پایین مبارزات بسیار آسان هستند و به راحتی می توانید در آن ها پیروز شوید.

بخش دوم بازی PvP Arena نام دارد که همان گونه که از نامش پیدا است محلی است برای مبارزه با بازیکنان سراسر جهان. این قسمت نیز خود شامل شش بخش است. بخش اول مربوط به مبارزات فصلی است و در آن شما در طول یک فصل با افرادی که در رنک شما هستند مبارزه می کنید و بر اساس نتایج به درجات بالاتر می روید. هدف این بخش رسیدن به بالاترین رنک و کسب عنوان پادشاه بازی است. هرچند که برنده شدن به هیچ وجه کار آسانی نیست و بازیکنان حرفه با کارت های بسیار قوی در انتظارتان هستند.

بازی Yu-Gi-Oh
دو بخش Shop و Card Studio

بخش دوم Casual Duels نام دارد که در آن بدون در نظر گرفتن رنک شما به صورت رندوم با مبارزان دیگر به دوئل می پردازید. این امکان وجود دارد که آن ها بسیار از شما قوی تر یا ضعیف تر باشند. نکته قابل توجه این بخش این است که نتایج مبارزات تأثیری در رنک شما ندارند. بخش سوم Duel Room است که در آن می توانید با ساختن یک اتاق و دعوت از دوستانتان به رقابت بپردازید. هر چند وجود محدودیت 24 ساعته برای یک اتاق (یعنی بعد از 24 ساعت اتاق از بین می رود) از جذابیت این بخش کاسته و شاید اگر سازنده این محدودیت را رفع کند اتاق ها کاربردی و جذاب شوند. در اتاق اعضای مختلف می توانند با یکدیگر مبارزه کنند.

بخش جداگانه ای نیز برای مبارزه مستقیم با یک دوست در نظر گرفته شده. قابلیت ذخیره یک مسابقه در بازی وجود دارد و شما می توانید مسابقه ای که در آن بسیار خوب بازی کرده اید را ذخیره کنید و در زمانی دیگر به تماشای آن بنشینید. همین طور می توانید مبارزات زیبا و جذاب دیگران را نیز تماشا کنید. بخش آخر «آرنا» نیز نقشه ای است که در آن نشان می دهد حریفانی که با آن ها دوئل کرده اید از چه کشوری بوده اند. وجود این بخش کمی عجیب است و کاربرد آن هنوز برای من مشخص نشده.

بازی Yu-Gi-Oh
سمت راست: احضار هیولاهای قدرتمند همراه با انیمیشن خاصی است
سمت چپ: پرداخت های درون برنامه ای

بخش سوم بازی مربوط به فروشگاه است و Shop نام دارد. در این بخش می توانید با خرج کردن Gem هایی که در طول بازی و با انجام دادن مبارزات و چالش ها بدست می آورید و یا پول واقعی کارت های قوی و خاص را در قالب بسته های ارتقا دهنده و یا دسته کارت های شخصیت های اصلی خریداری کنید.

بخش نهایی بازی Card Studio نام دارد که شاید بتوان گفت مهم ترین بخش بازی است. در این بخش می توانید کارت هایتان را ببینید و دست خود را براساس کارت ها و قابلیت هایشان تنظیم کنید. یک دست باید شامل 20 تا 30 کارت باشد و 5 کارت نیز می توانند در دست اضافه شما باشند. البته این کارت های ویژه هستند و احضارشان در بازی شرایط خاصی دارد. نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که اگر دست شما مناسب و کاربردی نباشد حتی اگر بهترین کارت ها را نیز داشته باشید کاری از پیش نخواهید برد و به راحتی در مبارزات شکست می خورید.

بازی Yu-Gi-Oh
ساختن یک دست کاربردی بسیار مهم است. همچنین می توانید از دست های مختلف استفاده کنید.

در بازی دو مکانسیم جدا برای لول آپ شدن وجود دارد. یک مکانسیم برای هر شخصیت است (در طول بازی می توانید شخصیت خود را تغییر دهید) و با شرکت در مبارزات لول خود را بالا ببرید. مکانسیم دوم که Stage نام دارد با انجام چالش هایی خاص تکمیل می شود و به درجه بالاتر می رود. این دو مکانسیم ممکن است کمی شما را گیج کند و شاید بهتر بود کونامی سیستم ساده تری برای لول آپ شدن طراحی می کرد. البته رنک ها در مبارزات فصلی را نیز فراموش نکنید.

بازی Yu-Gi-Oh
دو سیستم متفاوت لول آپ شدن که کمی گیج کننده هستند.

اگر یک «یوگی او» باز حرفه ای هستید ممکن است کمی از گیم پلی بازی ناامید شوید. مقدار جان هر بازیکن از 8000 که استاندارد بازی کارتی فیزیکی است به 4000 کاهش پیدا کرده. همچنین تعداد هیولاهایی که می توانید احضار کنید از 5 به 3 کم شده. به نظر می رسد کونامی قصد داشته با این تغییرات از زمان یک دوئل کاسته و به تعداد مبارزات بیافزارد. در واقع یک مبارزه در زمانی حدود 15 نوبت تمام می شود و ممکن است آن جذابیت و استراتژی مسابقات اصلی را نداشته باشد. نکته مثبت اش هم این است که می توانید در زمانی کوتاه مثلا استراحت بین دو کلاس یک یا دو مبارزه انجام دهید.

بازی Yu-Gi-Oh
تصاویری از دوئل های بازی

تغییر دیگر نیز وجود تنها حدود 700 کارت قابل بازی است که 10 درصد کل کارت های موجود است. تمام این تغییرات بازی را به سمت Casual بودن و جذب مخاطب بیشتر سوق داده اند. در کل نمی توان از این مسئله ایراد گرفت اما طرفداران حرفه ای «یوگی او» ممکن است از بازی لذت نبرند.

گرافیک بازی در سطح خوبی قرار دارد. طراحی شخصیت ها و کارت ها، انیمشین های احضار هیولا و در کل محیط بازی با جزئیات خوبی به تصویر در آمده اند و بازی از نظر بصری کم و کاستی ندارد. صدا گذاری نیز کیفیت خوبی دارد و برای شخصیت های اصلی از صدا گذاران حرفه ای استفاده شده. هرچند دیالوگ های بعد از چند مبارزه تکراری می شوند و به شما توصیه می کنم در تنظیمات آن ها را ببندید.

بازی Yu-Gi-Oh
در طول مبارزه می توانید تمام حرکات را مشاهده کنید.

با توجه به این که Yu-Gi-Oh! Duel Links یک بازی تمام آنلاین است اتصال به سرور و زمانی که طول می کشد وارد یک مسابقه شوید بسیار مهم هستند. سرورهای بازی در مجموع شرایط خوبی دارند و برای پیدا کردن حریف و ورود به بازی نیاز نیست زمان زیادی صبر کنید. اما هنگام مبارزه به دفعات پیش می آید که بازی به دلایل مختلف قطع شود و درحالی که بازی خوبی انجام داده اید تنها به خاطر کمتر بودن امتیازتان در آن لحظه و به دلیل مختل شدن ارتباط بازنده شوید. این سیستم و نوع تصمیم گیری بازی در تعیین برنده و بازنده کمی ناعادلانه به نظر می رسد.

در پایان می توان گفت Yu-Gi-Oh! Duel Links بازی خوش ساختی است که می تواند مدت ها شما را سرگرم کند. اگر از بازی هایی مانند Hearthstone و Gwent لذت می برید بدون شک «یوگی او» رقیب سرسختی برای این عناوین است. هرچند این بازی بهترین نسخه ساخته شده براساس مجموعه پرطرفدار «یوگی او» است اما هنوز هم جای بازی کارتی فیزیکی آن را نمی گیرد.

Yu-Gi-Oh! Duel Links

Yu-Gi-Oh! Duel Links

سازنده: KONAMI قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 192 / 79 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Iman Dice
    Iman Dice | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

    چرا وختی اطلاعی از چیزی ندارید حرف میزنید نوشتید استانداذ این بازی هشت هزار لایق پوینت و با گنجایش سامن پنج مانستره؟ در دوعل مانستر چندین نوع مبارزه داریم نوع مبارزات در دوعل لینک اسمش فست دوعله بر خلاف نرمال دوعل دک دارای بیست الی سی کارته بجای پنجاه الی شصت کارت و محدودیت سامن کردن به سه مانستر میرسه و لایف پوینت هم کمتره اما کاملا استاندارده و چیز من دراوردی ای نیست. چطور وختی درمورد این چیز ساده اطلاع ندارید الان صاحب نظر شدید درباره ی یو گی اوه

مطالب پیشنهادی