ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مارک زاکربرگ به روسیه احضار شد

چندی پیش بنیان‌گذار و مدیر عامل فیسبوک سراغ نمایندگان مجلس سنای آمریکا و سران پارلمان اروپا رفت و سعی کرد درباره‌ی موضوع حفظ حریم خصوصی کاربران به شخصیت‌های دولتی توضیحاتی ارائه دهد. او سعی کرده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

چندی پیش بنیان‌گذار و مدیر عامل فیسبوک سراغ نمایندگان مجلس سنای آمریکا و سران پارلمان اروپا رفت و سعی کرد درباره‌ی موضوع حفظ حریم خصوصی کاربران به شخصیت‌های دولتی توضیحاتی ارائه دهد. او سعی کرده بود که نحوه‌ی به کارگیری اطلاعات توسط فیسبوک را توضیح دهد و بدین شکل از دولت‌ها عذرخواهی کرده تا آبروی رفته‌ی این شبکه‌ی اجتماعی را بازگرداند. حال به نظر می‌رسد این مسئله باعث شده که مارک زاکربرگ به روسیه فراخوانده شود.

مسئولین روسیه از زاکربرگ درخواست کرده اند که به این کشور سفر کرده و اطلاعاتی درباره‌ی حریم خصوصی به آنها ارائه دهد. البته درخواست مسئولان این کشور چندان دوستانه نیست و ‌آنها رسماً مدیر عامل فیسبوک را برای شهادت دادن به کنسول فدرال این کشور فراخوانده‌اند.

گفته شده روسیه اعلام کرده که این فرد همانطوری که در دیگر کشور‌ها حاضر شده و توضیحاتی به آنها ارائه داده است، باید به این سرزمین نیز سفر کرده و همین روند را تکرار کند.

«Anton Belyakov» سناتور روس معتقد است که احضار زاکربرگ به روسیه در راستای توجه‌ی ویژه ریاست جمهوری این کشور یعنی ولادیمیر پوتین به دنیای دیجیتال و فناوری است. او امیدوار است که آمدن مدیرعامل فیسبوک به روسیه، موجب شود که اطلاعات ارزشمندی در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران مطرح شود تا آنها بتوانند قوانین مناسبی در این زمینه وضع کنند.

هنوز مشخص نیست که روسیه از زاکربرگ دقیقاً چه سوالاتی خواهد پرسید اما مسلماً نحوه‌ی استفاده فیسبوک از دیتای کاربران و حریم شخصی مصرف کنندگان از مباحث اصلی این ملاقات خواهد بود. البته چند وقتی است که روسیه به دنبال زمان مناسبی است تا با این مدیرعامل راجع به رعایت نشدن قانون به خصوصی توسط فیسبوک صحبت کند. سران این کشور معتقدند که اطلاعات کاربران روس باید در یک سرور روسی ذخیره شود و این شبکه‌ اجتماعی هنوز نتوانسته خواسته‌‌ی آنها را فراهم آورد.

 

تماشا کنید: اولین مصاحبه‌ی بنیان‌گذار فیسبوک

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فواد قبله
    فواد قبله | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    زاکربرگ جواب داده بهشون؟

  • ?️
    ?️ | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    خود روسیه هم عملا نمی داند حریم خصوصی یعنی چی.

    • milad
      milad | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

      تو میدونی اونوقت ؟

مطالب پیشنهادی