ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در tvOS 12 فناوری دولبی اتموس را به Apple TV اضافه می کند

شاید نام Apple TV را کمتر شنیده باشید، اما بد نیست بدانید که این گجت یکی از محصولات موفق اپل به حساب می آید و از سال گذشته تا کنون ۵۰ درصد رشد داشته است. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۵

شاید نام Apple TV را کمتر شنیده باشید، اما بد نیست بدانید که این گجت یکی از محصولات موفق اپل به حساب می آید و از سال گذشته تا کنون ۵۰ درصد رشد داشته است. اپل ضمن اعلام این خبر در WWDC18 نسخه جدید سیستم عامل Apple TV را هم با عنوان tvOS 12 رونمایی کرد. ستاپ باکس اینترنتی اپل حالا در نسخه جدید نرم افزار خود از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می کند که یک قابلیت پیشرفته برای پخش صدای چند کاناله به حساب می آید. با اضافه شدن این ویژگی، Apple TV تنها پخش کننده اینترنتی به حساب می آید که هم زمان از هر دو فناوری Dolby Vision و Dolby Atmos پشتیبانی می کند. از پاییز امسال هم شاهده اضافه شدن فیلم های 4K HDR به فروشگاه iTunes خواهیم بود که از هر دو فناوری صوتی و تصویری شرکت دولبی پشتیبانی می کنند.

اپلیکیشن Apple TV نیز قرار است در هر ۳ پلتفرم آیفون، آیپد و خود Apple TV بهبودهایی داشته باشد، از جمله اینکه تعداد کانال های تلویزیونی به ۱۰۰ عدد می رسد و موارد جدیدی مثل +Canal فرانسه و Salt سوییس به شبکه های قابل مشاهده اضافه می شود. قابلیت جدید دیگر اینکه ریموت کنترل Apple TV به زودی به بخش کنترل سنتر آیفون اضافه می شود و کنترل کردن پخش کننده تلویزیونی اپل را برای کاربران آیفون ساده تر می کند.

اپل اواخر سال ۲۰۱۷ تعداد کارمندان واحد Apple TV را به ۴۰ نفر افزایش داد و مدتی بعد هم ۱ میلیارد دلار در حوزه تولید محتوای ویدیویی سرمایه گذاری کرد. این موضوع در کنار قابلیت های جدیدی که به Apple TV اضافه شده است نشان می دهد شرکت آمریکایی برای شکست دادن رقبایی مثل یوتوب با عزم جدی وارد میدان شده است. اپل در حال حاضر ۱۲ پروژه ساخت فیلم و سریال در دست دارد و با چهره های متعددی از دنیای هالیوود قرارداد همکاری امضا کرده است، از جنیفر انیستون گرفته تا استیون اسپیلبرگ.

وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو از مراسم WWDC 2018 را از این لینک بخوانید. اخبار مرتبط با کنفرانس توسعه دهندگان اپل را نیز از طریق تگ WWDC18 دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی