ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس با خانواده لپ‌تاپ‌های ذن بوک پرو، نمایشگر لمسی را جایگزین ترک‌پد سنتی کرد

طی سال گذشته میلادی، ایسوس خانواده لپ تاپ های ZenBook Pro را در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2017 معرفی کرد اما این محصولات از هیچ نظر تفاوت هیجان انگیزی با رقبایشان نداشتند. اما امسال اوضاع تغییر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

طی سال گذشته میلادی، ایسوس خانواده لپ تاپ های ZenBook Pro را در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2017 معرفی کرد اما این محصولات از هیچ نظر تفاوت هیجان انگیزی با رقبایشان نداشتند. اما امسال اوضاع تغییر کرده و لپ تاپ های جدید ذن بوک پرو، ترک پدی در اختیار کاربر می گذارند که در واقع نمایشگری لمسی است.

این نخستین باری نیست که شاهد استفاده از این تکنولوژی بوده ایم و ریزر هم در CES 2018 ایده ای مشابه داشت. اگرچه محصول ریزر صرفاً یک طرح مفهومی بود، ایسوس محصولی واقعی برای مشتریان دارد. تکنولوژی این کمپانی که در کامپیوتکس 2018 معرفی شد، «اسکرین‌پد» نام گرفته و در واقع نمایشگری ثانویه و 5.5 اینچی است که می تواند به عنوان ترک پد هم عمل کند.

ذن بوک پرو

این نمایشگر کوچک، مکملی برای نمایشگر اصلی است که می تواند به عنوان لانچری برای اپلیکیشن ها عمل کند، اپلیکیشن های مخصوصی که توسط ایسوس ساخته شده اند را به اجرا در بیاورد و و دسترسی به چیزهایی مانند ماشین حساب و نامبر پد را تسهیل کند. ضمناً این نمایشگر کوچک از افزونه های مرورگر هم پشتیبانی می کند.

از نظر مشخصات سخت افزاری، لپ تاپ های جدید سری ذن بوک پرو می توانند با پردازنده های نسل هشتمی Core i7 ،Core i5 یا Core i9 اینتل شخصی سازی شوند. در مدل بزرگ، امکان انتخاب میان نمایشگر 15.5 اینچی فول اچ دی یا UHD وجود دارد و از سقف 16 گیگابایت حافظه رم DDR4، یک ترابایت حافظه SSD و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 Ti پشتیبانی می شوند.

ایسوس در کامپیوتکس امسال مدلی کوچک تر و 14 اینچی از ذن بوک پرو را نیز به نمایش درآورد که چند تفاوت بنیادین با مدل بزرگ تر دارد. به عنوان مثال کارت گرافیک در بالاترین مدل GTX 1050 است و دستگاه صرفاً همراه با دوربین مادون قرمز ویندوز هلو و بدون ححسگر اثر انگشت از راه می رسد. گفتننی است که مدل 15.6 اینچی ذن بوک پرو با پردازنده i9 اینتل قیمتی معادل 2299 دلار خواهد داشت اما فعلاً قیمت گذاری مدل 14 اینچی نامشخص باقی مانده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • soheil
    soheil | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

    زیباست و کاربردی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی