ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل دوم پردازنده های AMD Threadripper با سقف 32 هسته معرفی شد

چند ساعت بعد از اینکه اینتل با وعده عرضه یک پردازنده 28 هسته ای با فرکانس 5 گیگاهرتز در نمایشگاه کامپیوتکس 2018، چشم ها را به خود دوخت، AMD با پردازنده ای 32 هسته ای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

چند ساعت بعد از اینکه اینتل با وعده عرضه یک پردازنده 28 هسته ای با فرکانس 5 گیگاهرتز در نمایشگاه کامپیوتکس 2018، چشم ها را به خود دوخت، AMD با پردازنده ای 32 هسته ای به میدان آمده. نسل دوم از پردازنده های Threadripper این کمپانی با بهره گیری از چهار Ryzen APU هشت هسته ای در کنار یکدیگر، شکلی یکپارچه به خود گرفته و تبدیل به غولی 32 هسته ای شده است.

این مدل از خانواده Threadripper که AMD آن را به خاطر توان پردازشی اش «هوی متال» می خواند، قادر به رسیدگی همزمان به 64 رشته پردازشی است و نسبت به نسل نخست Threadripper، هسته ها و توانایی هایی تا دو برابر بیشتر دارد و در عین حال، می تواند در همان سوکت مادربرد مشابه به مدل قبلی جای بگیرد.

تنها جزییات دیگری که AMD درباره پردازنده نسل دوم خود منتشر کرده اینست که Threadripper جدید با فرآیند 12 نانومتری تولید می شود و طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

در نهایت گفتنی است که نمایشگاه کامپیوتکس امسال اندکی غافلگیرکننده تر از انتظارات بود و پیش از اینکه AMD وارد عمل شود، تصور می شد اینتل پیروز کامپیوتکس 2018 بوده است. اما با معرفی پردازنده ای با 4 هسته بیشتر نسبت به همتای اینتل و ارائه تاریخ عرضه ای مشخص تر، AMD نشان داد که واقعاً احیا شده و قرار است رقبا را سخت تر از همیشه به چالش بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arsnavenger
    arsnavenger | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

    چیزی که میخواهیم همینه. تصور میکنم این روند رقابت تا 10 سالی طول بکشه. البته اینتل و انودیا واقعا زرنگن هم تو معرفی محصول و هم در یک دفعه بازار رو شوکه کردن

مطالب پیشنهادی