ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ستاره شناسان سه سیاره‌ شبیه به زمین برای ادامه حیات پیدا کردند

انسان‌ها با روندی که در پیش گرفته‌اند مشخصاً زمین را نابود خواهند کرد و بالاخره مجبور می‌شوند این کره‌ زیبا و دوست داشتی را ترک کنند. حتی اگر بتوان تمامی مشکلات موجود را حل کرد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

انسان‌ها با روندی که در پیش گرفته‌اند مشخصاً زمین را نابود خواهند کرد و بالاخره مجبور می‌شوند این کره‌ زیبا و دوست داشتی را ترک کنند. حتی اگر بتوان تمامی مشکلات موجود را حل کرد هم باید در نظر داشت که هر سیاره‌ای تا ابد پابرجا نخواهد ماند. به همین دلیل اکنون زمان مناسبی برای پیدا کردن یک سیاره‌ شبیه به زمین به شمار می‌رود.

به همین دلیل ستاره شناسان سعی کرده‌اند که جهان‌های قابل سکونت را پیدا کرده و آن ‌ها را از هر لحاظ اولویت بندی کنند. به تازگی این محققان موفق شده اند که سه کره‌ی خاکی یا صخره‌ای را بیابند که از لحاظ اندازه به زمین شباهت داشته و قدری گرمتر از این کره‌اند.

سیاره‌های یاد شده که به دور ستاره‌ای بسیار بسیار دور از زمین به نام K2-239 می‌چرخند، از لحاظ اندازه بسیار به زمین شباهت دارند و تقریبا ۱ تا ۱.۱ برابر کره خاکی هستند.

البته علیرغم شباهت در زمینه‌ی اندازه، این سه سیاره‌ شبیه به زمین به ستاره‌ی منظومه خود قدری نزدیکترند و به همین دلیل طی مدتی معادل ۵.۲ تا ۱۰.۱ روز زمینی، قادرند یک بار به دور ستاره خود بچرخند. این در حالی است که زمین در فاصله‌‌ای دورتر از ستاره‌ی منظومه شمسی یعنی خورشید قرار دارد و به همین علت ۳۶۵ روز طول می‌کشد تا یکبار به دور آن بچرخد.

نزدیکی بیش از حد این سیاره‌ها به ستاره‌شان بر خلاف تصور باعث نمی‌شود که آنها از آب و هوای بسیار گرم و غیر قابل تحملی برخوردار شوند چرا که دانشمندان معتقدند این سیاره‌های تنها کمی از زمین گرمترند.

به گفته‌ی کارشناسان، K2-239 ستاره‌ی این منظومه ۱۶۰ سال نوری با زمین فاصله دارد و تنها نیمی از گرمای خورشید را فراهم می‌آورد. این مسئله باعث می‌شود که نزدیکی فاصله‌ی این فراخورشیدی ها به ستاره شان باعث شود تنها ۱۰ درجه از زمین گرم‌تر باشند.

حال محققان قصد دارند با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب به بررسی اتمسفر این سیاره‌های فرا خورشیدی پرداخته و ببینند که ادامه دادن زندگی در این سیارات ممکن است یا خیر.

 

تماشا کنید: بررسی نحوه شناسایی پیام های فرازمینی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    بابا زمین خودمونو بچسبیم شاید اون سیاره ها صاحاب دارن

  • delta7
    delta7 | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    در همین حین اخبار تکنولوژی ایران رو میبینیم سر اینکه چی رو فیلتر کنن مسئولین دارن بحث میکنن

    • yosof
      yosof | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

      همینه دیگه مردم خوب ایران ساده هستن.فقط به همین ظواهر و موارد سطحی نگاه میکنید.تلگرام، حجاب، آزادی و...
      بخاطر همینه که یه عده تونستن با شناخت ویژگیهای روانی شما ، مدت طولانی ریاست کنن بر شما و باعث اغلب مشکلات همین افراد هستن.خطوط رو بشناسیم و گول مسائل حاشیه ای نشیم.به اصول نگاه کنیم و با عملکردها اونها رو بسنجیم....

      • hmasroor
        hmasroor | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

        مگه اصول چیه؟ غیر اینه که کل اصول کشور ما اصول دینه؟
        مگه اصول دیگه ای غیر اصول دینی که 24 ساعته تو تلویزیون گفته میشه داریم ما که نتونستیم بهش توجه کنیم؟
        یکی از بچه های فامیلمون کلاس سوم دبیرستانه دیروز امتحان دینی داشت کتابشو میدیم همچنان داشت احکام نجاست و ابطال روزه و نماز و... رو میخوند بهش گفتم مگه این چیزای اولیه رو تو ابتدایی بهتون یاد ندادن گفت آره گفتم پس چطوریه باز سوم دبیرستانم هستی باید اینا رو بخونی گفت تقریباً درس دینی هر سال همینه فقط یکم تغییرات جزئی داره که دیدم واقعاً راست میگه.
        خب ببینید ما به همون یه اصول که هست تقریباً انقدر به زور برامون تکرار شده واقفیم و به خدا دیگه نیازی نیست 24 ساعته تو تلویزیون آخوندا بیان چرت و پرت بگن اگه اصول جدیدی غیر از اصول دین هست که لااقل باعث شادمانی مردم ایران و پیشرفت علمی کشور میشه بگید ما هم بدونیم نه اصول جنگ و توهم توطئه و مرگ بر اسرائیل و آمریکا و... بلکه چیزی که برای علم مفید باشه نه سیاست و رژیم و...

مطالب پیشنهادی