ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرقت اسرار تجاری کوالکام
تکنولوژی

باب جدید در پرونده اپل و کوالکام: شبکه مخابراتی 5G و امنیت ملی آمریکا

در حالی که درگیری های حقوقی اپل و کوالکام درباره هزینه حق استفاده از پتنت ها ادامه دارد، دو شرکت اکنون با کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده روبرو شده اند. تولید کننده چیپ کوالکام ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

در حالی که درگیری های حقوقی اپل و کوالکام درباره هزینه حق استفاده از پتنت ها ادامه دارد، دو شرکت اکنون با کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده روبرو شده اند. تولید کننده چیپ کوالکام ادعا کرده که فروش آیفون های دارای مودم اینتل (رقیب کوالکام در زمینه چیپ های مودم برخی آیفون ها) باید در آمریکا ممنوع شود. از سوی مقابل اپل معتقد است که چنین اقدامی موجب به خطر افتادن امنیت ایالات متحده و نیز فرایند توسعه فناوری مخابراتی 5G می شود.

اپل کوالکام را به شرایط ناعادلانه برای استفاده از چیپ ها و حق پتنت ها متهم کرده، در حالی که کوالکام نیز اپل را به نقض تعدادی از پتنت هایش متهم کرده است. علی رغم اینکه پیش از این گفته شده بود احتمالاً در نیمه دوم سال جاری میلادی توافق هایی در برخی زمینه ها بین دو شرکت حاصل می شود، ولی کینه هایی که دو کمپانی برای یکدیگر ایجاد کرده اند موجب شده دستیابی به توافق مشکل شود.

اخیراً اپل به استفاده از مودم های 4G اینتل در برخی از آیفون ها روی آورده بود تا به این ترتیب وابستگی خود به کوالکام و نیاز به پرداخت هزینه بالای حق استفاده از پتنت ها را بیش از پیش کاهش دهد. کوالکام روی همین آیفون ها برای توقف فروش دست گذاشته و مدعی است که در آنها از چیپ های اینتلی استفاده شده که پتنت را نقض کرده اند.

اپل و کوالکام

وکلا اعلام کرده اند این ممنوعیت ممکن است به حال اینتل چندان فرقی نکند، ولی بدون تردید در بازار موجب ایجاد مزیت برای کوالکام خواهد شد. از سوی دیگر ادعای اپل در مورد امنیت ملی بر پایه تلاش های فعلی اینتل برای توسعه نسل بعدی مودم های 5G استوار است. بنا بر گزارش خبرگزاری بلومبرگ ممنوعیت احتمالی بر آیفون های دارای مودم های اینتل می تواند به موقعیت اینتل در بازار آسیب بزند و به در نهایت آمریکا را در مسابقه توسعه 5G از چین به عقب براند.

در این بین کارکنان کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده به طور کامل طرف اپل را نگرفته اند و به «توماس پندِر» قاضی پرونده ذکر کرده اند که به نقض یکی از سه پتنت کوالکام حکم دهد.

یکی از وکلای کمیسیون عقیده دارد که اگر اینتل از مسابقه 5G به بیرون رانده شود، این موضوع می تواند روند نوآوری در ایالات متحده را آهسته تر کند. به عقیده او بر آیفون های آتی بهره مند از مودم های 5G نباید ممنوعیتی اعمال شود و اپل و اینتل باید با انگیزه بالا به سرمایه گذاری در زمینه 5G ادامه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی