ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

small-suvs-compared-mazda-cx-3-vs-fiat-500x-honda-hr-v-jeep-renegade-chevrolet-trax-kia-soul-comparison-test-car-and-driver-photo-661448-s-original
خودرو

نگاهی به ارزان ترین شاسی بلند های 2018 در بازار ایالات متحده؛ شروع قیمت از 68 میلیون تومان

این روزها محبوبیت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور روز به روز بیشتر می شود. گرایش روز افزون مشتریان به سمت این دسته از وسایل نقلیه باعث شده که بازار اتومبیل های هاچبک و سدان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

این روزها محبوبیت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور روز به روز بیشتر می شود. گرایش روز افزون مشتریان به سمت این دسته از وسایل نقلیه باعث شده که بازار اتومبیل های هاچبک و سدان تا حد زیادی از رونق بیفتد.

در چند سال گذشته خودروسازان مختلف با علم به این مساله سعی کرده اند با طراحی و توسعه مدل های شاسی بلند سهم خود را از بازار افزایش دهند. به همین خاطر اکنون در آنسوی مرزها، حتی در رده های قیمتی پایین نیز امکان خرید یک خودروی شاسی بلند یا کراس اوور وجود دارد.

شاسی بلند

با این پیش زمینه در مطلب حاضر قصد داریم به برخی از ارزان ترین اتومبیل های شاسی بلند و کراس اوور مدل 2018 نگاهی گذرا داشته باشیم. بد نیست اشاره کنیم قیمت های درج شده بهای کارخانه برای نمونه های صفر کیلومتر بوده و مسلما در بازار دست دوم با پرداخت مبالغی بسیار کمتر می توان نمونه های کارکرده مناسبی را خریداری کرد.

کیا سول – قیمت 16,200 دلار

کراس اوور جعبه ای شکل کیا ارزان ترین خودروی شاسی بلندی است که می توان در ایالات متحده خریداری کرد. مدل پایه این خودرو که 16,200 دلار قیمت دارد، از یک موتور 1.6 لیتری با 130 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

شاسی بلند کیا سول

کیا این مدل را در چند رنگ عرضه می کند. سیستم صوتی با 6 اسپیکر و پشتیبانی از AM/FM/MP3/SiriusXM، بلوتوث، شیشه های برقی، سیستم تهویه مطبوع دستی و صندلی های پارچه ای بخشی از ویژگی های مدل پایه سول هستند.

Kia Soul - $16,200

جیپ Renegade – قیمت 18,445 دلار

شاسی بلند یا کراس اوور محبوب جیپ که کوچک ترین مدل این کمپانی آمریکایی به شمار می رود، از پلتفرمی مشترک با فیات 500X برخوردار است. در ارزان ترین نسخه، گیربکس 6 سرعته دستی رنگید نیرو را فقط به چرخ های جلو ارسال می کند.

Jeep Renegade – $18,445

بلوتوث، سیستم ورود بدون کلید و دوربین دید عقب برخی از تجهیزات استاندارد این نسخه هستند. وظیفه تامین نیروی رنگید را یک موتور 1.4 لیتری توربو بر عهده دارد. این موتور می تواند 160 اسب بخار قدرت تولید کند.

Jeep Renegade – $18,445

هیوندای کونا – قیمت 19,000 دلار

حدود یک سال پیش بود که کمپانی هیوندای از کراس اوور کوچک کونا رونمایی کرد. این خودرو که نام خود را از جزیره ای در هاوایی برگرفته، در نسخه SE بصورت دیفرانسل جلو ارایه شده و از امکاناتی مثل روکش های پارچه ای، صندلی های دستی، نمایشگر 7 اینچی لمسی، پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی، دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع دستی و کروز کنترل بهره می برد.

Hyundai Kona - $19,000

در زیر کاپوت کونا SE یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که می تواند 147 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به سمت محور جلو هدایت می شود. برای خرید این نسخه از کونا باید 19 هزار دلار کنار گذاشت.

Hyundai Kona - $19,000

هوندا HR-V – قیمت 19,670 دلار

این کراس اوور کوچک که تاکنون چندین بار زمزمه هایی مبنی بر ورود آن به خیابان های کشور شنیده شده، دیگر شاسی بلند ارزان قیمتی است که می توان با پرداخت 19,670 دلار خریداری کرد.

Honda HR-V - $19,670 2

هوندا HR-V در تریم LX به یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر با 141 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو را نیز گیربکس شش سرعته دستی بر عهده دارد، البته امکان سفارش تریم LX بصورت دو دیفرانسیل و با جعبه دنده CVT برای مشتریان وجود دارد.

Honda HR-V - $19,670

سیستم تهویه مطبوع دستی، شیشه های برقی، کروز کنترل، تنظیم دستی صندلی ها، صندلی های عقب تاشو، چهار اسپیکر، بلوتوث و نمایشگر 5 اینچی برخی از ویژگی های ارزان ترین نسخه HR-V به مشار می روند.

فیات 500X – قیمت 19,995 دلار

چند وقتی است که فیات خودروهای خوبی را در بازه قیمتی متوسط تولید می کند. مدل 500 یکی از محصولات این شرکت ایتالیایی است که با استقبال مناسبی روبرو بوده است.

Fiat 500X - $19,995

نسخه کراس اوور این خودرو که پسوند X به آن اضافه شده، از قیمت مناسبی برخوردار است. 500X بر اساس پلتفرم جیپ رنگید تولید می شود، به همین خاطر بزرگ تر از مدل 500 بوده و فضای داخلی مناسبی ارایه می کند.

Fiat 500X - $19,995 2

فیات 500X در مدل پایه از همان موتور 1.4 لیتری و 160 اسب بخاری رنگید بهره می برد. در مقایسه با رنگید، 500X امکانات بیشتری - مثل سیستم اینفوتینمنت 7 اینچی - دارد؛ به همین خاطر قیمت آن نیز اندکی بالاتر است.

فورد EcoSport – قیمت 19,995 دلار

اکو اسپرت را می توان فامیل نزدیک فیستا نامید، چرا که این دو مدل بر روی پلتفرمی مشترک تولید می شوند. با قیمت 19,995 دلار، اکو اسپرت یک خرید بسیار مناسب تلقی می شود. در زیر کاپوت این شاسی بلند کوچک همان موتور 1 لیتری اکوبوست معروف فورد قرار دارد که به لطف فناوری توربو قادر است 123 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور کند.

Ford EcoSport - $19,995

با تکیه بر این موتور اکو اسپرت می تواند تا 635 کیلوگرم بار را به دنبال خود بکشد. در عقب این خودرو برخلاف اکثر مدل های مشابه به کنار باز می شود، بنابراین در پارکینگ های زیر زمینی استفاده از آن راحت تر خواهد بود.

Ford EcoSport - $19,995 2

ارتفاع بالا از زمین و تسلط راننده به اطراف از دیگر مزایای این کراس اوور کوچک آمریکایی هستند.

مزدا CX-3 – قیمت 20,110 دلار

مزدا CX-3 گویی یک هاچ بک با ارتفاعی زیاد از زمین است. این خودروی ژاپنی در مقایسه با سایر گزینه های حاضر در این لیست اندکی گران تر بوده و بیش از 20 هزار دلار قیمت دارد.

Mazda CX-3 - $20,110

در مدل پایه CX-3 نیروی خود را از یک موتور 2 لیتری 146 اسب بخاری دریافت می کند. با این موتور کراس اوور کوچک شرقی برای پیمودن هر 100 کیلومتر جاده ای به 6.9 لیتر بنزین نیازمند است.Mazda CX-3 - $20,110

سیستم تهویه مطبوع، شیشه های برقی، کروز کنترل و نمایشگر 7 اینچی سیستم اینفوتینمنت برخی از امکانات مدل پایه CX-3 به شمار می روند. در مقابل فضای کم 351 لیتری برای حمل بار را می توان از نقاط ضعف اصلی آن دانست.

میتسوبیشی اوتلند اسپرت – قیمت 20,395

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت که در برخی بازارها از جمله ایران با نام ASX به فروش می رسد، در مدل 2017 زیر 20 هزار دلار قیمت دارد. اما مدل 2018 از این کراس اوور کوچک 20,395 قیمتگذاری شده و همانند دیگر هموطن خود یعنی مزدا CX-3 اندکی گران تر از سایر گزینه ها است.

Mitsubishi Outlander Sport - $20,395

در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 2 لیتری با 148 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور نیز از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به سمت چرخ ها هدایت می شود.

Mitsubishi Outlander Sport - $20,395

سیستم اینفوتینمنت با نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب، اتصال بلوتوث، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار و قلاب عقب برخی از امکانات مدل پایه اوتلندر اسپرت یا ASX هستند.

جیپ Compass – قیمت 20,550 دلار

نسل اخیر کامپس شباهت زیادی به برادر بزرگ تر یعنی گرند چروکی داشته و گویی مدل مینیاتوری آن است. با این حساب چندان باعث تعجب نیست که در مقایسه با رنگید از قیمت بیشتری برخوردار باشد.

Jeep Compass - $20,550

با قیمت 20,550 دلار، جیپ کامپس در مدل پایه به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر با 180 اسب بخار قدرت مجهز شده است. روکش های پارچه ای، تنظیم دستی صندلی ها، سیستم تهویه مطبوع، زیر آرنجی های کشویی برای سرنشینان جلو و سیستم اینفوتینمنت با نمایشگر 5 اینچی از مهم ترین امکانات قابل ذکر این شاسی بلند آمریکایی محسوب می شوند.

Jeep Compass - $20,550 2

در مقایسه با رنگید، کامپس فضای بیشتری ارایه کرده و راحت تر احساس می شود.

شورولت Trax – قیمت 21,000 دلار

آخرین گزینه حاضر در این لیست محصولی از شورولت است. ترکس با قیمت پایه 21 هزار دلار، نقاط قوت نسبتا زیادی دارد که از جمله آنها می توان به مواردی مثل طراحی جذاب، کیفیت سواری خوب و مواد با کیفیت داخل کابین اشاره کرد.

Chevrolet Trax - $21,000

وظیفه تامین نیروی ترکس بر عهده یک موتور 1.4 لیتری توربو با 138 اسب بخار قدرت گذاشته شده؛ همانند اکثر کراس اوورهای حاضر در این لیست، مدل پایه ترکس نیز بصورت دیفرانسیل جلو به فروش می رسد.

Chevrolet Trax - $21,000

سیستم اینفوتینمنت MyLink، دوربین دید عقب و 10 ایربگ از مهم ترین امکانات شورولت ترکس به شمار می روند. در مقابل چراغ های هالوژن و رینگ های 16 اینچی فولادی این کراس اوور کوچک در مدل پایه چندان جالب توجه نیستند.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم با درآمد سرانه تقریبا 60 هزار دلاری، امکان خرید هر کدام از این مدل ها به راحتی هر چه تمام برای افراد ساکن ایالات متحده وجود دارد. علاوه بر این، شرایط فروش خودرو در این کشور به قدری متنوع است که می توان با پرداخت نسبت کمی از درآمد ماهانه، بصورت اقساطی مدل های رده بالاتر را خریداری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • حامد
    حامد | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    این چه مطلبیِ؟ مرگ بر آمریکا...
    اصن مرگ بر کشورهای توسعه یافته

  • ایدین محمدی
    ایدین محمدی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    هی هی هی...خسته ام خسته?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی