ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انرژی های تجدیدپذیر
تکنولوژی

سامسونگ چه برنامه ای برای گسترش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دارد؟

بسیاری از کمپانی های مطرح از جمله اپل، مایکروسافت و گوگل از برنامه های فعلی و آتی خود در راستای گسترش انرژی های تجدید پذیر سخن گفته اند. در این بین سامسونگ نیز به تازگی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۷

بسیاری از کمپانی های مطرح از جمله اپل، مایکروسافت و گوگل از برنامه های فعلی و آتی خود در راستای گسترش انرژی های تجدید پذیر سخن گفته اند. در این بین سامسونگ نیز به تازگی جدیدترین اهداف خود در این باره را تشریح کرده. در ادامه توجه شما را به بیانیه خبری سامسونگ در مورد گسترش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر جلب کمی کنیم:

شرکت سامسونگ الکترونیکس بار دیگر بر عزم جدی خود برای افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنار استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در فعالیت‌های خود تاکید کرد. اهداف تعریف شده شرکت سامسونگ در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بخشی از تلاش‌های مداوم این شرکت در راستای تعهد عملی به حفظ محیط زیست است.

شرکت سامسونگ تلاش‌های جدی در بازارهای آمریکا، اروپا و چین انجام داده تا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را توسعه دهد. دلیل انتخاب این بازارها، وجود زیرساخت‌های مجهز برای توسعه و انتقال انرژی‌های تجدیدپذیر در آنها است. در همین راستا، شرکت سامسونگ برنامه‌ریزی کرده تا ۱۰۰ درصد انرژی لازم برای کارخانه‌ها، ساختمان‌های اداری و تاسیسات عملیاتی خود در آمریکا، اروپا و چین را تا سال ۲۰۲۰ از منابع تجدیدپذیر تامین کند. این شرکت تلاش خواهد کرد تا در میان مدت و بلندمدت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در سراسر جهان توسعه دهد.

هم جهت با همین تعهد، به اصول خریداران انرژی‌های تجدیدپذیر، متعلق به صندوق جهانی حمایت از حیات وحش (WWF) و مرکز تجارت منابع تجدیدپذیر متعلق به موسسه راکی مانتین پیوسته است.

انرژی های تجدیدپذیر

شرکت سامسونگ در کره جنوبی نیز بصورت کامل از برنامه ملی و راهبری دولت برای افزایش ۲۰ درصدی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ حمایت کرده است. در اولین قدم نیز امسال سامسونگ ۴۲ هزار مترمربع صفحه خورشیدی را در شهر دیجیتالی سامسونگ، محل دفتر مرکزی خود، نصب خواهد کرد. در ادامه نیز ۲۱ هزار مترمربع از این صفحه‌های خورشیدی و تاسیسات تولید انرژی گرمایی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در مجموعه‌های پیونگ‌تاک و هواسونگ ایجاد خواهند شد.

مجموع این تلاش‌ها تا سال ۲۰۲۰، سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در فعالیت‌های سامسونگ را برابر با یک نیروگاه برق خورشیدی ۳.۱ گیگاواتی خواهد کرد. این میزان برابر با برق مصرفی ۱۱۵ هزار خانوار چهارنفره در کره‌جنوبی در مدت یکسال خواهد بود.

شرکت سامسونگ همچنین پیمانکاران خود در زنجیره تامین قطعات را نیز به این برنامه وارد خواهد کرد. در سال بعد سامسونگ قصد دارد به «پروژه کاهش آزادسازی کربن در زنجیره تامین قطعات» بپیوندند و با کمک آنها به ۱۰۰ پیمانکار برتر خود کمک خواهد کرد تا به اهداف خود در حوزه تامین انرژی‌های تجدیدپذیر برسند.

انرژی های تجدیدپذیر

«وان کیونگ کیم»، معاون اجرایی سامسونگ و مسئول روابط عمومی جهانی سامسونگ می‌گوید:

«شرکت سامسونگ با توسعه و حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر، وظیفه خود را در مقام یک شرکت شهروند انجام می‌دهد. همانطور که تعهد گسترده ما نشان می‌دهد، شرکت سامسونگ بر حفظ سیاره زمین تمرکز داشته و وظایف خود را در مقام پیشگام حفظ محیط زیست انجام می‌دهد».

«جاشم وربرن»، مدیر مشارکت‌های جهانی صندوق حفاظت از حیات وحش نیز گفت:

«ما از تصمیم سامسونگ برای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تاسیسات این شرکت در سراسر جهان استقبال می‌کنیم. این قدمی بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم با سامسونگ در راستای اقدامات بیشتر برای کاهش تاثیر فعالیت‌های این شرکت بر شرایط آب و هوایی، همکاری کنیم».

جزییات بیشتر درباره اقدامات شرکت سامسونگ در این حوزه را می‌توانید در گزارش سالانه فعالیت‌های پایدار سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۱۸ مطالعه کنید.

***

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی