ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یادگیری ماشینی
تکنولوژی

نظارت بر خرابی تجهیزات ارتش آمریکا به هوش مصنوعی محول می شود

نظارت بر صحت و درستی عملکرد میلیون ها قطعه تجهیزاتی که توسط نظامیان مورد استفاده قرار می گیرند از جمله مهم ترین وظایف و اولویت های ارتش های جهان است. در همین راستا نیز ارتش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

نظارت بر صحت و درستی عملکرد میلیون ها قطعه تجهیزاتی که توسط نظامیان مورد استفاده قرار می گیرند از جمله مهم ترین وظایف و اولویت های ارتش های جهان است. در همین راستا نیز ارتش آمریکا بر آن شده تا نوعی دستیار هوش مصنوعی را برای نظارت بر این تجهیزات مورد استفاده قرار دهد. نرم افزار یادگیری ماشینی مد نظر ارتش آمریکا توسط شرکتی به نام Uptake Technologies توسعه یافته که مقر اصلی اش در شیکاگو قرار دارد و قرار است پیش بینی کند که ماشین آلات و تجهیزات نظامی این کشور چه زمانی به تعمیر نیاز دارند. در صورت تشخیص این مساله نیز پیش از آنکه خرابی تجهیزات دردسرساز شود هوش مصنوعی موضوع را با مکانیک های ارتش در میان خواهد گذاشت.

طرح پایلوت این پروژه قرار است روی ده ها تجهیزات زرهی پیاده نظام آمریکا اجرایی شود. برای این منظور نیز سنسورهای نصب شده در موتورهای وسایل نقلیه ابتدا اطلاعاتی نظیر دمای هوا را ثبت کرده و آن را به نرم افزار Uptake انتقال می دهند. نرم افزار نیز با کمک یادگیری ماشینی به دنبال الگوهای خاصی در این دیتا می گردد که با ایرادات شناخته شده در موتور ارتباط دارند.

ابی هانت در این باره به ورج گفته است:

پلتفرم ما مانند مغزی است که سیگنال ها را از تمامی این پایانه های عصبی [در موتور] گردآوری می کند و بازخورد می دهد. اگر به طور مثال سیستم خنک کننده تجهیزات دچار ایراد شده و کند عمل کند یا هر مشکل دیگری بروز کرده باشد به مسئولین مربوطه اطلاع داده می شود که طی یک یا دو هفته آتی ممکن است نقل و انتقالات ارتش دچار مشکل شود.

در حال حاضر Uptake سرویس های مشابهی را به واحدهای صنعتی ارائه می کند و با مشتریانی نظیر کاترپیلار و بوئینگ کار می کند. برای مثال این کمپانی نرم افزار ویژه ای را برای یک شرکت انگلیسی فعال در زمینه انرژی توسعه داده که عملکرد توربین های بادی آن را تحت نظر می گیرد که این مساله با در نظر داشتن هزینه بالای تولید توربین های بادی بسیار هوشمندانه است.

تجهیزات ارتش- یادگیری ماشینی

قرارداد این شرکت با ارتش آمریکا البته چندان عظیم نیست و تنها یک میلیون دلار ارزش دارد با این حال گامی رو به جلو برای ارتش آمریکا محسوب می شود تا استفاده های بهتری از یادگیری ماشینی داشته باشد. اشاره کنیم که همزمان برخی کارشناسان و متخصصان از آمریکا انتفاد کرده اند که چرا از یادگیری ماشینی استفاده لازم را نمی برد. دیگران نیز هشدار داده اند که ارتش آمریکا به خاطر فرهنگ داخلی خاص خود از جایگزین کردن انسان با ماشین خودداری می کند. با این حال اما Conley بر این باور است که اقدام اخیر میتواند گام موثری در راستای تغییر شرایط کنونی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی