ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا گوگل کنسول بازی جدیدی می‌سازد؟

در چندماه اخیر، شایعات مختلفی در مورد کنسول های نسل بعدی مایکروسافت و سونی شنیده می شود اما ظاهراً کمپانی بزرگ دیگری هم در حال برنامه ریزی برای ورود به صنعت بازی های ویدیویی است. ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

در چندماه اخیر، شایعات مختلفی در مورد کنسول های نسل بعدی مایکروسافت و سونی شنیده می شود اما ظاهراً کمپانی بزرگ دیگری هم در حال برنامه ریزی برای ورود به صنعت بازی های ویدیویی است. با توجه به گزارش سایت کوتاکو، گوگل در حال توسعه سرویس استریم ابری جدیدی با نام Yeti است. این سرویس به گونه ای خواهد بود که طیف گسترده ای از پی سی ها، قادر به اجرای بازی ها باشند.

به طور خلاصه، استریم بازی های ویدیویی همانند تماشای یک ویدیو روی یوتوب است. بازی ها روی سرورهای ابری گوگل ذخیره شده اند و کاربر از طریق اینترنتی قدرتمند، بازی را از سرورهای ابری دریافت و اجرا می کند. در این حالت نیازی به سخت افزار قدرتمند نیست و همه چیز بر بستر اینترنت ارائه می شود.

در ضمن و با توجه به گزارش جدید سایت کوتاکو احتمال می رود گوگل در حال توسعه سخت افزاری باشد که به این سرویس استریم به صورت مستقیم ربط پیدا کرده و به عنوان مکمل آن عمل می کند.

گوگل

این شایعات زمانی قوت می گیرند که متوجه می شویم گوگل افراد با سابقه ای در صنعت ویدیو گیم مانند فیل هریسون که پیش از این به عنوان مدیر در هر دو برند پلی استیشن و ایکس باکس مشغول به کار بوده را به استخدام خود در آورده است.

همچنین اخباری به دست کوتاکو رسیده اند که از یکپارچگی این سرویس با یوتوب می گویند و احتمالاً شما قابلیت جابجایی سریع بین بازی کردن و تماشای راهنمای همان بازی روی یوتوب را خواهید داشت.

پیش از این مایکروسافت خبر از توسعه ایکس باکس بعدی داده بود و تحلیلگران تاریخ عرضه پلی استیشن 5 را اواخر سال آینده میلادی تخمین می زنند.

نظر شما چیست؟ آیا حضور گوگل به آینده بازی های ویدیویی کمک خواهد کرد؟ در صورت انتشار هرگونه اطلاعات جدیدی در رابطه با این موضوع، شما را در جریان آن قرار خواهیم داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mr NoBody
    Mr NoBody | ۸ تیر ۱۳۹۷

    به لطف جهرمی نمیتونیم بازی کنیم

  • agha
    agha | ۸ تیر ۱۳۹۷

    امیدوارم شکست بخوره، گند میزنه به صنعت گیمینگ و انحصار پیدا میکنه، همین الان یوتیوب انحصار داره بر صنعت گیمینگ با ویدیوهاش و یوتیوبراش. در ضمن قبل از گوگل nvidia و liquidsky که من امتحانش کردم این کار رو شروع کردن.

  • هيدي
    هيدي | ۸ تیر ۱۳۹۷

    خدا کنه مثل ورودش به بازار گوشی نباشه

  • علی زارع
    علی زارع | ۸ تیر ۱۳۹۷

    گوگل تو حیلی زمینه ها انحصار داره واین ب ضرر پیشرفت تکنولوژی هست.امیدوارم شرکتا اجازه ورود ب بقیه زمینه های تکنولوژی رو بهش ندن

مطالب پیشنهادی