ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۴۶ درصد بازار دستیار‌های هوشمند موبایل‌ از آن سیری است

به تازگی سیری موفق شده ۴۶ درصد از بازار دستیار‌های هوشمند موبایل‌ را از آن خود کند و رقبایی نظیر دستیار گوگل را شکست دهد. با توجه به اینکه سیری نسبت به دیگر رقبا از تجربه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

به تازگی سیری موفق شده ۴۶ درصد از بازار دستیار‌های هوشمند موبایل‌ را از آن خود کند و رقبایی نظیر دستیار گوگل را شکست دهد.

با توجه به اینکه سیری نسبت به دیگر رقبا از تجربه کاربری ضیفتر و قابلیت‌های کمتری برخوردار است و  موبایل‌های اندرویدی هم سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، انتظار می‌رفت که دستیار گوگل محبوبترین دستیار هوشمند صاحبان تلفن‌های هوشمند به شمار رود.

با این وجود، گوگل در مورد اطلاع‌رسانی قابلیت‌های دستیار هوشمندش موفق عمل نکرده و عملکرد سیری موجب شده که بازار دستیار‌ موبایل‌های هوشمند را از آن خود کند. پیش از این گزارش شده بود که در سال ۲۰۱۷ دستیار هوشمند گوگل تنها در ۴۰۰ میلیون گجت اندرویدی قرار گرفته است.

با این وجود دستیار هوشمند گوگل که به تازگی در جریان مراسم Google I/O 2018، قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی برای آن معرفی شده و قرار است به نوعی دستیار‌های هوشمند را متحول کند، تنها توانسته ۲۸.۷ بازار به خود اختصاص دهد و سهم سیری از این بازار ۱.۵ برابر این دستیار هوشمند بوده است.

از طرف دیگر درصد‌های بالای آلکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت مسئله جالبی است چرا که هیچکدام از این دو دستیار به طور پیش‌فرض روی موبایل‌ها نصب نشده اند و کاربران مجبورند برای استفاد‌ه از آنها اپلیکیشنشان را دانلود کنند.

همانطور که می‌دانید در سال ۲۰۱۷ میلادی پشتیبانی از دستیار صوتی موبایل به بلندگوی اکوی آمازون اضافه شد. بدین ترتیب کابران برای آنکه بتوانند از طریق موبایلشان با اسپیکر اکو ارتباط برقرار کنند، مجبور شدند که اپ الکسا را دانلود کرده و بدین شکل دستورات صوتی خود را اعلام کنند. این مسئله به تنهایی موجب شد که ۱۰ درصد بازار دستیار‌ هوشمند موبایل‌ها به آلکسای آمازون اختصاص پیدا کند.

علاوه بر این ۴.۹ درصد صاحبان تلفن‌های هوشمند بدون آنکه از چنین قابلیت بهره ببرند اقدام به خرید دستیار مایکروسافت یعنی کورتانا کرده‌اند که آماری عجیب به شمار ‌می‌رود.

 

تماشا کنید: ترکیب سیری با واقعیت افزوده در طرح مفهومی جدید iOS 12

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی